• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

speelkaartsymbolen

Status
Niet open voor verdere reacties.

52Frans

Gebruiker
Lid geworden
25 mei 2004
Hallo kenners,

Ik probeer steeds vergeefs de symbolen van speelkaarten (schoppen-harten-ruiten-klaveren) in excel (2000 onder windows98) weer te geven.

Kan ze nergens vinden en importeren via Word werkt ook niet. Krijg ze dan wel op het scherm maar als ik ze ergens anders wil plaatsen krijg ik een ander teken.

Wie kan mij verder helpen?...

Bij voorbaat hartelijk dank

Frans

Zijn ze niet op internet te vinden? of kan je niet een printscreen maken?

Zet het lettertype van uw cellen op: Symbol
Vervolgens druk je op Alt + 166 (Voor Schoppen)
Alt 184 (Voor harten)
Alt 245 (Voor klaveren)
Alt 249 (Voor ruiten)

Wil je alle symbolen + hun sneltoetsen (of formules) zien?
Ga naar m'n website:
http://users.skynet.be/onderland/Excel.htm#Downloads

En haal het bestand: 1- Speciale tekens op

Luc

Beste mensen,

Ik ben op zoek naar de ASCII code(s) voor speelkaartsymoblen (schoppen, harten, ruiten en klaveren) om ze te kunnen gebruiken in Word 2003.

Via Google kwam ik op dit forum waar in 2004 dezelfde vragen gesteld waren, maar dan voor Excel. Één van de kenners gaf de codes en ik dacht: "Als dat voor Excel werkt, dan moet dat ook in Word werken", maar dat lukte niet.
Bij gebruik van de codes kreeg ik of letters of andere symbolen.

Bv. Alt 166 zou voor schoppen gebruikt moeten worden, maar bij mij geeft het letter ª.

Is er iemand die mij zou kunnen helpen?

De site van Luc is niet (meer?) bereikbaar.

Bijlagen

• luc.jpg
    luc.jpg
    62,6 KB · Weergaven: 179
Zet het lettertype op: Symbol en doe dan de toetscombinatie ALT + 166

Beste heer Bouwmeester,

Bedankt voor de hint. Het werkt inderdaad voor de schoppen, maar de harten, ruiten en klaveren werken niet tenzij de ASCII codes alt 245, alt 249 en alt 184 niet juist zijn.
Misschien kunt u mij nog een stapje verder helpen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan