• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Speelschema eredivisie

Status
Niet open voor verdere reacties.

MrSvennie

Gebruiker
Lid geworden
27 okt 2010
Ik heb een bestand gemaakt met excel, waarin ik het speelschema van de eredivisie zet. Alleen nu wil ik de vakken van de winnende ploeg met bijbehorende score een kleur geven.

A4 = club 1
B4 = club 2
C4 = score van club 1
D4 = score van club 2

Stel nou dat ploeg 2 wint, hoe geef ik B4 een kleur?
En een aparte formule voor B4 en D4 kleuren graag.

er staan geen formules.. Hoe kan ik die vinden?? Ik gebruik Office 2010

Beste MrSvennie ;)

Met formules kan je niks kleuren, tenzij met VBA code.

Kijk naar de voorwaardelijke opmaak.
Daar staan de formules in.
Waarschijnlijk staat dat in 2010 ook in het menu Start.

Groetjes Danny. :thumb:

Beste MrSvennie ;)

De kleuren verschijnen via de Voorwaardelijke Opmaak.
Dit kan je zien via Opmaak ---> Voorwaardelijke Opmaak (Excel 2003)
Of via Start ---> Voorwaardelijke Opmaak ---> Regels Beheren (Excel 2007)
2010 ???

Ik heb het gevonden, maar kun je ook aangeven dat als die cel groter is dan de andere, dat je dan die achtergrondkleur krijgt?

Beste MrSvennie ;)

Ik heb het gevonden, maar kun je ook aangeven dat als die cel groter is dan de andere, dat je dan die achtergrondkleur krijgt?

Ga naar de Voorwaardelijke Opmaak, dubbelklik daar op de formule of het kleur dat er staat en klik dan rechts op Opmaak.
Hierin kan je kiezen wat je wilt wijzigen, Getal, Lettertype, Rand of Opvulling.
De kleur vind je bij opvulling.

Groetjes Danny. ;)

Ik heb het gevonden.. alleen nu heb ik weer een probleem. Ik heb een kolom met positie. alleen als het puntentotaal van 2 clubs het zelfde is zijn ze allebei 1. en nu wil ik dat op doelsaldo laten beslissen. Is daar een mogelijkheid voor.

Beste MrSvennie ;)

Gelieve niet met 2 topic dezelfde vraag proberen te stellen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan