speelt geen videoopnamen af van bijv, Uitzending gemist

Status
Niet open voor verdere reacties.

h.ploegstra

Gebruiker
Lid geworden
29 okt 2000
Via de site van de publieke omroep kan je via "uitzeding gemist" oude televisie opnamen bekijken. Dit kan via mediaplayer en real player. Al een tijdje lukt dit afspelen niet meer. Ook andere filmpjes (een bijlage van een mailtje of een site) speelt hij niet meer af.
Toch heb ok beide afspeelprogramma's wel op de pc geinstalleerd,
Als ik de opname wil afspelen start hij het afspeelprogramma op en daarna gebeurt er niets meer.
Wat kan hier de oorzaak van zijn.

groet Harrie Ploegstra

In het scherm waar het filmpje wordt afgespeeld staat ook ''instellingen'' daar moet je eens naar kijken

Op het instellingen scherm kan ik een keuze maken tussen real player of windows mediaplayer en smalband en breedband, Aangezien ik een kabelaansluiting heb. Heb ik voor breedband en wmp gekozen. Andere opties zijn er niet op dat scherm

Harrie

window mediaplayer nr 10.

Ik heb het programma wmp tag support extender geinstalleerd,

Was dit de bedoeling

groet Harrie

Ik heb de pack geinstalleerd. Nog geen resultaat. Daarna heb ik WMP 10 opnieuw geinstalleerd en nog steeds geen reactie. Ik had nog een bestand van een videoclip en deze werkte wel via mediaplayer 10,
Ik denk dat de oorzaak dan ook niet in mediaplayer zit.

Harrie

Jammer dat niemand een oplossing weet.
Ik wilde proberen of ik via de windows (XP) schijf via de optie fouten herstellen het alsnog weer werkend te krijgen. Ik kreeg de mededeling dat er een recentere versie was geinstalleerd. Ik vermoed dat het recentere in de updates zit. Kan iemand zeggen of dit juist is en dat ik deze windows cd rom gewoon kan gebruken zonder dat mijn systeem gekke dingen gaat doen??

groet Harrie

Misschien kun je nog een systeemherstel proberen van voordat de problemen begonnen?

Ik heb drie herstelpunten geprobeerd maar ik krijg de steeds mededeling dat de computer niet kan worden hersteld en dat er geen wijzing is aangebracht.

Ah, dat probleem ken ik, heb ik ook eens gehad.

Ga alle herstelpunten eens langs door erop te klikken en kijk dan bij welke hij aangeeft dat er daadwerkelijk iets veranderd is. Gebruik dit herstelpunt dan. Hoogstwaarschijnlijk wordt er nu wel een herstel gedaan.

heb zelf de oplossing gevonden. Het komt door internet explorer 7. Deze had ik geinstalleerd. Ik kwam er achter dat na de installatie sommige programma's (niet allemaal) niet of heel langzaam konden worden geopend. Door Internet explorer te verwijderen en i.e. 6 weer te installeren was het probleem opgelost.
Iedereen bedankt voor het meedenken.

groet Harrie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan