Spel begint niet (Battle Games Middle Earth 2)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Csi Nom

Gebruiker
Lid geworden
2 jul 2007
Vandaag mijn nieuwe computersysteem opgehaald en ongeduldige kinderen willen gelijk gamen. Geprobeerd het legale spel (in de winkel gekocht dus) The Battle for Middle Earth 2 te installeren. Wanneer ik de installatie wil starten, begint het al met de foutmelding ereg.exe, de installatie gaat dan wel door, dus maar proberen. Wanneer het spel klaar is met installeren probeer ik het te openen, waarna er een foutmelding komt van game.dat.

Core 2 DUO E6850
500 GB
2 x 1 GB
Videokaart: Ati Radeon X1950 GT
Besturing: XP

Aan de systeemeisen kan het dus niet liggen.
Iemand een idee?

Laatst bewerkt:
Meschien ook handig als je vermeld welk besturing's Systeem!

Je antwoord is leuk maar het staat er toch wel echt tussen vriend;)
De game.dat is bestand die het spel zeg maar opstart van de cd.
Daar kan jij niks aan doen dus ik denk dat je beter een nieuwe cd kan vragen in de winkel en dan opnieuw installeren.

EDIT: ik zie net dat ie zijn bericht heeft aangepast en dat hij XP erbij gezet heeft dus je antwoord was toch goed quina.
Misschien is het handig voor csinom om net als ik gewoon EDIT neer te zetten want dat is duidelijker.

Laatst bewerkt:
Toch vreemd, want in mijn oudere systeem deed hij het wel gewoon. Kan dit dan aan de cd-rom speler zelf liggen?

Zitten er geen krassen op?
Nou je hebt nog steeds je besturingssysteem Vermeld;)

Er zitten geen krassen op. Besturingssysteem staat inmiddels bij de eerste post ;)

Heb je al een virusscan uitgevoerd en gekeken of je spyware hebt?

Ook zou het de firewall kunnen zijn. Battle for middle earth 2 wil namelijk dat je het spel registreerd en het kan zijn dat de firewall dit tegen houdt waardoor de ereg.exe error verschijnt.

Installeer het spel pas opnieuw nadat je alles hebt verwijderd wat bij het spel hoort.

Lita, ik krijg nu geen ereg.exe foutmelding, heb het spel gelijk geregistreerd. Hij is nu bezig met installeren, en maar hopen dat er geen andere foutmelding komt.

Lita, ik krijg nu geen ereg.exe foutmelding, heb het spel gelijk geregistreerd. Hij is nu bezig met installeren, en maar hopen dat er geen andere foutmelding komt.

Super, dat lijkt al een stuk beter! Laat even weten of het lukt! :thumb:

Ok, gaat ik ff kijken of ik daar nog iets op kan vinden.

Heb je wel een virusscan gedraaid en spyware verwijderd?

BTW, heb je de DVD versie?

Laatst bewerkt:
Nou systeem is net nieuw, gisteren gehaald, dus ik neem aan dat er nog geen spyware op staat, ga voor de zekerheid wel even scannen, ik laat je weten wanneer er wat is gevonden.
Verder heb ik de PC DVD Rom, die alleen is geschikt voor DVD. Hij zit ook in een DVD Rom speler. Ik hoop dat je nog wat weet, ik hoor het graag!

Ik vind het erg vervelend om dit te moeten zeggen, maar op de officiele site van het spel is in het forum een draadje aanwezig die over dit probleem gaat. Dit beslaat inmiddels meer dan 50 pagina's aan antwoorden op het Game.dat probleem en allemaal bij de DVD versie van het spel.

Een oplossing is er tot op heden nog niet... Kijk hier maar eens
http://forums.ea.com/mboards/thread.jspa?threadID=52866&start=0&tstart=15

Het enige wat misschien nog zou kunnen helpen is het gebruiken van een no-cd hack. In principe mag je die gebruiken omdat je het spel origineel hebt. Ik mag alleen niet vertellen waar je deze kan vinden.

Verder is het voor mij ook een raadsel.

Oke, in ieder geval bedankt voor je moeite. Ik heb nog gescand, maar geen spyware gevonden. Ik heb inmiddels ook een post geplaats en contact gezocht met EA voor eventuele hulp, wanneer het probleem opgelost is, plaats ik de oplossing natuurlijk hier.
Jammer dat je niet kan vertellen waar je die no cd hack kan vinden, maar ik ga wel even speuren. Bedankt :thumb:

Goed nieuws, omdat het een nieuw systeem was, ware de niet alle nieuwe updates van windows al uitgevoerd. Ik had 30 nieuwe updates staan! Deze geinstalleerd, computer opnieuw opgestart, spel doet het! Ik weet nu alleen nog steeds niet waar het aan gelegen heeft, maar goed dat maakt nu even niet uit ;)

Super! Stom dat ik daar zelf niet aan gedacht heb. Heb ik ook weer iets geleerd!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan