spel bouwen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bas1234567890

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
3 jun 2011
Hoi mensen.
Ik wil een spel bouwen op een server. Ik wil geen 3d-spel. Wat voor programma zou ik hiervoor het beste kunnen gebruiken? Hoe duur is dat? Hoe werkt het, met een script, 'wysiwyg', iets anders?

Ten 1ste.. je wilt een spel bouwen op een server? en wat wil je daar mee bereiken? dat mensen tegen mekaar kunnen spelen? dan zou je toch echt eerst een server en een client versie moeten downloaden.

En weetje wat wysiwyg in houd presies?
http://nl.wikipedia.org/wiki/WYSIWYG

OK, sorry, ik stelde de vraag verkeerd. Ik bedoelde dat ik een online multiplayer spel wou maken op de server die ik al heb, hij staat dag en nacht online. Maar dat komt later. Ik wil eerst het spel. En het moet niet zomaar even een spelletje voor de leuk ofzo worden, maar een spel als een stadbouwspel ofzo, met overlappende plaatjes van een uitgroeiende burcht op een stuk land bijvoorbeeld. En ik weet wat wysiwyg inhoudt, ik versprak me. Dat komt pas later aan de orde. Maar bedankt.

Ik wil dus een online multiplayer game als Ikariam, Seafight, Mafiaway ofzoiets maken. Geduld heb ik genoeg; een server met 2.3tB, en al een website met eigen adres. Waar het spel op zal slaan ligt aan het programma waarmee het gemaakt wordt. Maar GameMaker heb ik geprobeerd, maar dat is een te suf programma. Bovendien zat er bij mij ook nog een Trojan bij.

Wie weet een super programma, of iets misschien nog professionelers?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan