spel downloaden pc illegaal of niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

julian9947

Gebruiker
Lid geworden
5 jul 2009
Ik heb een vraag over of pc games download illegaal is of niet en als dat niet zo is weten julie dan hoe je een spel snel en gemakkelijk kunt downloaden :)

In Nederland is het downloaden van programma's en games illegaal...

dit is altijd moeilijk, de een zegt ja de ander nee.
ik denk altijd dat downloaden legaal is maar verspreiden illegaal is.

Maar we mogen er wel over praten en dus kan ik je aanraden je te verdiepen in Usenet/nieuwsgroepen.

Ik download zelf ook veel met torrents da's gratis maar illegaal nieuwsgroepen is precies het tegenovergestelde dat kost geld maar is legaal. Ik geloof dat het ongeveer 4 a 5 euro in de week kost. ligt eraan hoe snel je de games films wat dan oook wil binnenhebben bij torrents gaat dit bijna altijd langzamer.
Daar zit weer een heel systeem in over seeders en leechers.
Seeders: de mensen die de download al binnen hebben.
Leechers: de mensen die de download nog moeten binnenhalen.
Hoe meer seeders hoe sneller de download.
Hoe meer leechers hoe slomer de download.
Dus even een vb:

Als je 6 seeders hebt en 12 leechers krijg jij zegmaar van een seeder de helft die je met een andere leecher meot delen om het zo maar uit te leggen maar dan ligt het er ook nog aan hoe dicht je bij die seeder zit en ga zo maar door.

Als ik jou was zou ik me wat meer verdiepen in nieuwsgroepen.
Dat gaat veel sneller.
En bepaalde sites worden misschien binnen de kortste keren ook verwijderd zoals de zweedse site mag de naam niet uitspreken in verband met regels van dit forum.

misschien heb je hier wat aan?

Gr. ad

Ik download zelf ook veel met torrents da's gratis maar illegaal nieuwsgroepen is precies het tegenovergestelde dat kost geld maar is legaal.

Je haalt hier een aantal dingen door elkaar.

Copyrighted materiaal als films, muziek en games is per definitie illegaal tenzij anders aangegeven of als je in het bezit bent van het origineel (dan word het beschouwd als copy). Exact zoals mrmusic al aangaf.

Het illegaal kopiëren en beschikbaar stellen van auteursrechtelijk beschermd materiaal voor zakelijk of privé-gebruik wordt ook wel ''piraterij'' genoemd.

Hieronder vallen ook het downloaden van muziek, films, games of software zonder toestemming van de houder van het auteursrecht, en het beschikbaar stellen van muziek, films, games en software die u hebt gekocht.

Ook het downloaden van games via nieuwsgroepen is illigaal.Nieuwsgroepen is legaal ja(zet ik ook maar een vraagteken bij) maar je kunt jezelf toch wel voorstellen dat een AEgames niet bijzichzelf denkt van :goh,laten we MOH via de nieuwsgroepen doen.....

Laatst bewerkt:
Ik download zelf ook veel met torrents da's gratis maar illegaal nieuwsgroepen is precies het tegenovergestelde dat kost geld maar is legaal.

Zeker niet! Het downloaden van programma's of games waarop copyright rust is net zo illegaal via nieuwsgroepen als via torrents! Het bedrag dat je voor sommige nieuwsservers gebruikt is puur voor gebruik van deze dienst en zeker geen afkoopsom voor copyrights....

Ik dacht echt dat nieuwsgroepen min of meer legaal was omdat ik het nogal heb gevolgd met die zweedse torrentsite die brein hier weg wilde hebben omdat het illegaal is. Maar ze hadden niks gezegd over nieuwsgroepen.
Wel dat er illegale torrentsites weg zouden gaan in nl maar niks over nieuwsgroepen daarom dacht ik dat het legaal was.
Sorry voor het misverstand:o:D

De nieuwsgroepen op zich zijn ook niet illegaal, het materiaal dat je daar download en auteursrecht heeft echter wel.

En eh.... Nieuwsgroepen kosten geen 4 a 5 euro in de week hoor.
Diverse Isp 's bieden ze gratis aan, betaalde nieuwsgroepen ca. 7.50 per maand

Is niet illigaal

Het is niet illigaal zolang je ze niet verspreid en verkoopt als je ze in jouw bezit houd is het niet illigaal

Dat is alleen met muziek en films zo beste man.
Games en software is altijd verboden.

Even op een rijtje dus :)

Muziek/Films
Downloaden (nog) legaal (valt onder thuiskopie wetgeving al zijn er rechtzaken geweest die anders uitvielen)
Uploaden Illegaal (Auteurswet)

Software
Downloaden = Illegaal (is een uitzondering in de thuiskopie wetgeving)
Uploaden = Illegaal (Auteurswet)

Bij Nieuwsgroepen download je alleen (en ben je dus niet aan het uploaden) en is dus een stuk legaler dan torrents waar bij je standaard ook upload.

downloaden is gedeeltelijk legaal!
Zolang je zelf niets upload, is het legaal (m.u.v. software)
Bij het gebruikt van torrents deel je je gedownloade bestanden weer met anderen, je upload ze dus eigenlijk en dat mag niet. Bij nieuwsgroepen trek je m direct van een server dus je upload zelf niets. Het is dus per manier verschillend!

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan