Spel draait niet meer

• Onderwerp starter Onderwerp starter phal
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

phal

Gebruiker
Lid geworden
18 nov 2001
Op een oude pc van mijn zoontje zit een 3D Blaster Voodoo 2 kaart. Dat is zo'n add-on kaart waarbij je de video-kaart die al op het moederbord met een kabel verbindt met de voodoo kaart. Vorige week heb ik de harddisk van die pc opnieuw geformateerd en alle software opnieuw geïnstalleerd. Besturingssysteem is Windows 98 SE met alle mogelijke updates. Van de website van Creative haalden we de driver voor de 3D kaart en bij SiS vonden we de driver voor de gewone on-board video-kaart. Ook de laatste versie van Direct X hebben we opnieuw geïnstalleerd. De pc draait weer als een nieuwe. Maar dan zet mijn zoon het spel 'Soldiers of Fortune' er op en start het spel. Dat draait van geen kanten. Voor de formatering lukte het wel om dat spel te spelen met vloeiende graphics.

Wat hebben we vergeten ?

wat meer info over pc zou wel beter zijn.

hoeveel geheugen zit er in.
en hoe snel is de cpu.

Info over pc

De pc is een oude packard bell met een amd 450 Mhz processor en 60 mb geheugen.
De voodoo 2 kaart heeft 16 mb geheugen
Het spel draaide op diezelfde pc zonder problemen voor de formatering.

probeer anders een andere driver,
wil soms helpen niet altijd.

Andere driver ?

Is de driver die de producent van de kaart levert, dan niet altijd de meest geschikte ?

ik bedoel een wat oudere
bij nvada is het ook zo dat de nieuwste drivers zuigen.
heb sins 2003 geen update meer gebruikt omdat ze,
niet echt goed waren en steeds punten verloor in 3d,
mark

Niets veranderd !

Ik heb een voodoo 2 driver van 3dfx geïnstalleerd en de pc draait daar wel mee maar het spel is nog niet veranderd. Het draait nog steeds heel erg vierkant.

Pakt ie de voodoo kaart in apparaatbeheer?
Ik kan mij een probleem herinneren van een vriend van mij die ook het zelfde had. Die moest voor elke nieuwe installatie van windows de voodoo kaart er even uitnemen en na de installatie de kaart terug plaatsen, anders pakte windows de kaart op de één of andere manier niet. Erg vreemd, maar het werkte wel.

Laatst bewerkt:
Begrijp ik het goed dat je EN de onboard kaart actief hebt PLUS een gewone videokaart? Als dat zo is zou ik de onboard kaart uitschakelen want die 2 kunnen elkaar alleen maar dwarszitten.

Laatst bewerkt:
Tanja, het is een add-on kaart, die moet je doorlussen
naar je bestaande kaart.

welke versie van direct-x heb je geinstaleerd?
voodoo2 is vm niet compatible met directx 8/9.
je zou eens dx 6 of 7 moeten proberen.

Laatst bewerkt:
Sorry, was even weg

De voodoo kaart wordt in het apparaatbeheer netjes aangegeven. Bij de scherminstellingen zie je ook steeds een extra tab-blad met de gegevens van de voodoo kaart : eerst was dat dus van Creative en nu van 3Dfx.
Je kan de primaire grafische kaart dus inderdaad niet uitschakelen omdat zo'n add-on kaart met een kabel verbonden is aan die eerste kaart.

De versie van DirectX is de laatste die bij Microsoft te krijgen is : versie 9 dus.
Is het mogelijk om nog terug te keren naar een oudere versie ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan