spel dvd start niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

RobElf

Gebruiker
Lid geworden
12 jun 2008
Berichten
16
Hallo,
Mijn dvd spellen uit het verleden, bv. Call of duty en Ghost recon starten niet meer op. Wel in laptop niet in PC windows 7 ultimate. Geen uitroepteken. Speelt wel muziek dvd en cd af en een oude Ghost recon.
Iemand een oplossing, of simple dvd-speller kapot.
Rob Elfferich
 
Als de dvd/cd speler wel werkt met andere items denk ik niet dat het aan je speler ligt, eerder in de compatibiliteit met windows of dat je benodigde onderdelen van je windows niet hebt geinstalleerd waar het spel mee overweg moet.

Om die reden heb ik je vraag verhuist vanuit de sectie hardware.
 
Krijg je een foutmelding/
Zijn het wel originele dvd's of een iso?

Voldoet die pc aan de systeemeisen voor deze games?
 
Het zijn originele dvds

Krijg geen foutmelding, er gebeurt niets. Heb nu W7 voorheen XP, toen ging alles prima.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ga eens aan de slag met advies Jackall (compabiliteitsmodus).
 
Gebruik je een firewall? Indien je Game Explorer (gameux.dll) geblokkeerd hebt dan kan dit probleem zich voordoen.

Dit kun je controleren door het spel op te starten en dan vervolgens in taakbeheer te kijken of de volgende bestanden draaien:

de .exe van het spel
rundll32.exe (met een hoog processorgebruik)

Bron:

http://social.technet.microsoft.com...-cpu-usage-loading-stops?forum=w7itprogeneral

Er staan diverse oplossingen in bovenstaande thread. Toen ik dit probleem had heb ik het opgelost door Game Explorer toegang te geven tot het internet.
 
Heb alle hierboven geprobeerd, geen succes. Speler speelt wel oude muziekcd's af. maar verder niets. Probeert te starten maar gaat niet door. De spellen etc. starten wel op mijn eenvoudige laptop met W7.
Toch speler kapot?
 
Indien de DVD-speler de DVD-ROMs van de spellen kan lezen en installeren is hij niet kapot.
 
heb dvd-speler ontkoppeld nieuwe drivers geïnstalleerd en nu doet de oudere spellen het wel maar bijv. call of duty diversen niet. Ghost recon eerste versies wel.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan