spel hangt telkens

Status
Niet open voor verdere reacties.

martin van de mortel

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
27 nov 2000
Berichten
2.032
Hoi,
Vraagje over het spel Need for speed Underground 2

Mijn kids hebben dit spel gekregen met sint gisteren.

De jongste (het is zijn spel) speelt het zonder problemen op zijn pc. (AMD Athlon 1800 + Gforce 2 128 MB)

De oudste heeft het spel ook op zijn pc geinstalleer en er een NOCD crack overheen gezet (2 keer het spel kopen is me teveel) Bij hem hangt het spel regelmatig. Deze pc is ook gisteren pas voor het eerst in gebruik genomen.
Xp SP1 erop gezet AMD 2600+ pro + ATI radeon 9200 256MB)

Het enige wat ik terug kan vinden in het logboek als opgetreden fout is iets met hungapp.

Kan iemand mij hier ieys meer over vertellen?

Alvast heel erg bedankt.
 
Ik had de drivers die bij de videokaart geleverd waren erop gezet. Geen idee welke dat waren...

Ik heb nu de nieuwste drivers van Omega (2.50.90 beta) erop gezet. Dat was nog voor ik je antwoord gelezen had.

Probleem nu.... pc is zo traag als dikke str***t en de graphics zien er niet uit...... pffft. ... computers..... ok ik ga nu eerst die van jou eens proberen..

extra info: Hij zei dat zijn pc altijd op htzelfde moment vastloopt.
Spel gehaald en danmoet er een nieuwe map (overheadmap) geladen worden. Dan hangt hij. Afsluiten en opnieuw opstarten dan laadt die map wel.

bedankt voor je reactie.
 
Wel eerst de andere driver verwijderd via Configuratiescherm>software?
 
het kan natuurlijk ook zijn dat ie crack niet helemaal ok
is.
down hem eens ergens anders en kijk of het dan wel wil
(als de ati-driver niet gewerkt heeft)
 
pffft.... zit nou wel heel erg te klooien ben ik bang.....
Wat heb ik gedaan?????

1. Omega drivers verwijderen...maar dat gaf een foutmelding. .. hij kon iets niet helemaal verwijderen ...
2. Geprobeerd om de nieuwste ATI drijvers erop te zetten.... bij het opstarten kwam hij al met nieuwe hardware gevonden...ok dat snap ik... De ATI drivers wilde niet geinstalleerd worden.
3. De oude drivers van de cd-rom erop gezet....
4. Daaroverheen de nieuwe ATI drivers.....

5. Bij het opnieuw opstarten gaf hij weer een foutmelding en na een paar seconden verdween het rode ATI vierkantje in de taakbalk.

Nu is hij het spel aan het spelen.... Graphics zijn prima en of hij nu dadelijk weer vast gaat lopen laat ik nog weten.

Bedankt voor de hulp Crash en Franz.


grt
Martin
 
Na een paar minuten spelen gingen de graphics weer naar de k**8ten.... ze zagen er niet uit en het spel bleef weer hangen.......

Morgen gaat hij het spel er helemaal afgooien en dan opnieuw instaleren maar dan zonder crack. Hij gaat dan spelen met de org. cd van zijn broertje.

Eens kijken of Crash gelijk heeft voor wat die NOCD betreft.

Ik meldt me weer.
 
TSUNAMI capricorn blue... 350 Watt
ASRock K7S41GX + VGA, AMD xp 2400+ fsb
Arctic Copper Silent
DDR 512 MB PC266
160,GB Seagate harde schijf
AGP VIDEOKAART RADEON 9200 256MB

Dit is wat er in zit.
 
neh Muurhond ...lijkt me niet.
Ik heb deze pc donderdag pas geïnstalleerd en vrijdag heeft mijn zoon hem voor Sint gehad. Waar moeten die zooi dan vandaag gekomen zijn ???

Overigens heb ik 3 partities aangemaakt.
Op C staat alleen xp + sp1
Op E de spellen
F is de data map (muziek ect)

Kan dat uitmaken??? OS op C en Spellen op E ???
 
Geplaatst door martin van de mortel
TSUNAMI capricorn blue... 350 Watt
ASRock K7S41GX + VGA, AMD xp 2400+ fsb
Arctic Copper Silent
DDR 512 MB PC266
160,GB Seagate harde schijf
AGP VIDEOKAART RADEON 9200 256MB
Die onboard videokaart staat wel uit hoop ik?
Deze tip wel opgevolgt?
Geplaatst door martin van de mortel

Overigens heb ik 3 partities aangemaakt.
Op C staat alleen xp + sp1
Op E de spellen
F is de data map (muziek ect)

Kan dat uitmaken??? OS op C en Spellen op E ???
Nee hoor, maakt niets uit.
Is je pc trouwens zelfbouw of in de winkel gekocht?
 
AGP VIDEOKAART RADEON 9200 256MB


lijkt me geen on board
 
Goeie morgen allemaal,

Het schijnt dat het probleem opgelost is althans voor een deel.
Wat heb ik gedaan???

1. xp eraf gegooid en opnieuw geinstalleerd alleen met sp1, dus GEEN sp2, geen Norton system works, helemaal niets.
2. In de bios stond bij VGA auto - 32MB - 64 Mb - 128 Mb, er was geen optie voor disabel.
3. Bij systeem hardware stond bij beeldscherm adapter aangegeven ATI radeon 9200 en ATI radeon 9200 secondairy. Het is een powercolor ATI Radeon 9200 met 256 MB. Bij de controllers stonden nog een heleboel gele vraagtekens.
4. Niet de drivers van de meegeleverde cd erop gezet maar de nieuwste drivers die ik bij ATi.com heb opgehaald.
5. Alleen audiocontgroller was toen nog geel. Daarvoor het ik de cd die bij het moederbord was meegeleverd gepakt en daar de driver voor AC97 erop gezet.
6. Need for speed underground 2 geinstalleerd en vervolgens met de ORG. CD een kwartiertje laten spelen (door mijn zoon natuurlijk :p )
GEEN CRASH gezien.
 
Laatst bewerkt:
Geplaatst door Admin_Frisian


Is je pc trouwens zelfbouw of in de winkel gekocht?

Ja in een winkel in Amsterdam (ik weet niet of ik een naam mag noemen)
Is geen gerenomeerde computerwinkel maar een drukkerrij die ook in de computers is gegaan. Je kon daar wel zelf je PC samenstellen uitgaande van een aantal set. Ik heb gevraagd of de gekozen componenten samen konden en dat kon volgens hen.
 
Als je de pc zelf had gemaakt zou het kunnen gebeuren dat je vergeten was de onboard vga-kaart uit te zetten in de bois.
In dit geval neem ik aan dat het niet zo is.
Hoop dat ie het blijft doen :D
 
die VGA staat in de bios op AUtO.
Ik neem aan dat hi dan niet aanstaat als er in de Systeem Hardware die ATI Radeon genoemd staat?

Overigens vind ik het vreemd dat hij er twee keer in staat
ATI RADEON 9200
ATI Radeon 9200 secondairy

En Ja ik hoop dat hij het blijft doen. Ik vind niks ergers dan je zoon blij maken met een dooie mus met Sinterklaas.
Daar heb ik echt een nacht slecht van geslapen.

Het enige probleem waar ik nu nog mee zit is die NOCD crack die dus blijkbaar niet goed was.
Ik heb twee kids en die hebben het spel maar 1 keer gekocht. Terwijl ze (sinds gisteren) wel ieder een eigen pc hebben.
 
Dat ie er twee keer in stond verbaasde mij ook.
Ik heb geen idee hoe dat zit met ATI, ik gebruik zelf een nVidia.

Wat de crack betreft zou ik je misschien verder kunnen helpen maar helaas pindakaas, dat is in dit forum verboden :(
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan