Spel Hapert om de x seconden

Status
Niet open voor verdere reacties.

MrCorpse

Gebruiker
Lid geworden
14 jul 2007
Berichten
284
Bij elk spel wat ik speel gaat het beeld om de zoveel seconden even haperen/stilstaan.
Deze spellen draaide mijn pc in het verleden vrijwel vlekkenloos
Ik dacht dat dit aan het werkgeheugen zou liggen dus ik heb zojuist 1GB gekocht. Dit hielp helaas niet...

Ik heb ook de nieuwste direct-x en de nieuwste drivers gedownload. niets hielp, hoe kan ik dit probleem verhelpen?

Specs:
Windows XP Home
Pentium 4 CPU 1.70GHz
GeForce2 MX/MX 400
1024MB RAM
 
Welke spellen speel je?

Inmiddels... is die kaart verleden tijd. je kan er nauwelijks meer iets mee.
dus ik zou sowieso een nieuwe kaart kopen.

Maar even over je probleem:

Is alles goed stofvrij enzo? wordt de videokaart niet te warm (alhoewel ik dit gek zou vinden omdat het vroeger wel gewerkt zou hebben, en nu opeens niet)
 
Welke spellen speel je?

Inmiddels... is die kaart verleden tijd. je kan er nauwelijks meer iets mee.
dus ik zou sowieso een nieuwe kaart kopen.

Maar even over je probleem:

Is alles goed stofvrij enzo? wordt de videokaart niet te warm (alhoewel ik dit gek zou vinden omdat het vroeger wel gewerkt zou hebben, en nu opeens niet)

Op het moment bijvoorbeeld Diablo 2 + Expansion Pack en Call of Duty 1. Maar het gebeurt met alle spellen. mijn kaart is inderdaad verleden tijd, welke kaart raad je me aan?

alles is stofvrij, ik heb alles uitgezogen. en volgens het programma SpeedFan is de temp in orde.
 
Welke kaart....tja.

Als je niet verder gaat dan diablo 2 en call of duty.. dan hoef je geen duur kaartja, maar als je de wat betere spellen wil spelen..

Je hebt al een 7300 GS voor 50 euro:thumb:

http://www.alternate.nl/html/productDetails.html?artno=JAXX55

Ik heb 'm zelf ook gehad, maar echt veel kan je er niet mee (nouja, de games die ik speel...voor mij was het i.i.g. niet genoeg)
Maar voor CoD1 is het zeker genoeg:thumb:
en natuurlijk ook voor Iets nieuwere spellen;)
 
Defragmenteer alle partities es en kijk ff of Windows zelf het wisselbestand beheert.

Ik heb precies gedaan zoals op die site stond, heeft niks geholpen :-(

Heb inmiddels mn oude RAM erbij gedaan, dus heb nu een totaal van 1280.
Tijdje terug heb ik ook mn eigen ventilator voor mn open pc kast laten loeien. hielp ook niet, temp kan het dus echt niet zijn...
 
Welke kaart....tja.

Als je niet verder gaat dan diablo 2 en call of duty.. dan hoef je geen duur kaartja, maar als je de wat betere spellen wil spelen..

Je hebt al een 7300 GS voor 50 euro:thumb:

http://www.alternate.nl/html/productDetails.html?artno=JAXX55

Ik heb 'm zelf ook gehad, maar echt veel kan je er niet mee (nouja, de games die ik speel...voor mij was het i.i.g. niet genoeg)
Maar voor CoD1 is het zeker genoeg:thumb:
en natuurlijk ook voor Iets nieuwere spellen;)

Tsja ik zou dat nog eens een keer moeten uitzoeken welke het best voor mij zou zijn..
Maargoed met de videokaart die ik nu heb heb ik FarCry toch nog goed kunnen spelen (wel op laag detail natuurlijk)
Dan lijkt het me toch dat het ook niet aan de videokaart ligt dat de spellen nu opeens gaan haperen. Of kan het zijn dat mn kaart is versleten oid en minder goed functioneert?
 
het is eigenlijk het meest voor de hand liggende dat het toch aan je videokaart ligt.
je kaart is erg oud, en niet echt bruikbaar meer voor de meeste dingen (alhoewel hij bijv. XP goed draait, en de oude spellen ook wel, heb de kaart zelf ook nog in een andere pc zitten).

Stel dat je de 7300 GS zou kopen, kan je wel de maximale details hebben bij FarCry (heb het spel zelf ook.)

Hoe oud is de kaart/hoe lang gebruik je 'm al?
 
het is eigenlijk het meest voor de hand liggende dat het toch aan je videokaart ligt.
je kaart is erg oud, en niet echt bruikbaar meer voor de meeste dingen (alhoewel hij bijv. XP goed draait, en de oude spellen ook wel, heb de kaart zelf ook nog in een andere pc zitten).

Stel dat je de 7300 GS zou kopen, kan je wel de maximale details hebben bij FarCry (heb het spel zelf ook.)

Hoe oud is de kaart/hoe lang gebruik je 'm al?

een klein gokje, ik heb de pc zo'n 6/7 jaar, en de kaart even lang.

Maar het gekke vind ik dan dattie alles vroeger perfect deed (dezelfde games) en nu opeens niet meer... simpelweg versleten?

Laat het wel duidelijk zijn dat de spellen niet standaart haperen, maar om de zoveel seconden. Alsof een ander programma ook bezig is ofzo (anti-virus etc staat allemaal uit) Alsnog de videokaart?

Stel dat ik die kaart koop, hoe weet ik dat die op mijn moederbord enzo kan? en die kaart is ook redelijk "nieuw" (als in: ik kan de nieuwste spellen goed tot redelijk spelen)?
 
Laatst bewerkt:
Haperen om de zoveel seconden ligt niet aan de videokaart.

Dat komt omdat er waarschijnlijk data naar je harde schijf wordt geschreven. Dat kan het spel doen (als je genoeg geheugen hebt, zou het eigenlijk niet voor mogen komen), maar het kan ook komen door virus -en spywarescanner die op de achtergrond mee draaien. Schakel deze daarom es uit.

Hoeveel ruimte is er nog vrij op je partities?

Welk moederbord (merk en type) heb je?
 
Haperen om de zoveel seconden ligt niet aan de videokaart.

Dat komt omdat er waarschijnlijk data naar je harde schijf wordt geschreven. Dat kan het spel doen (als je genoeg geheugen hebt, zou het eigenlijk niet voor mogen komen), maar het kan ook komen door virus -en spywarescanner die op de achtergrond mee draaien. Schakel deze daarom es uit.

Hoeveel ruimte is er nog vrij op je partities?

Welk moederbord (merk en type) heb je?

Gezien ik genoeg geheugen heb (1280mb RAM) zou het volgens jou niet voor mogen komen, maar het gebeurt toch... Alhoewel ik wel vaag het vermoeden heb dat sinds ik van 256 naar 1280 mb RAM ben gegaan, het ietsie minder is.. (als in, het hapert nog steeds en even vaak, maar iets minder lang)
Maar daar ben ik echt niet zeker van...

Virus- en spywarescanner staan uit maar helpt niets.
Op de schijf waarop ik de spellen installeer heb ik nog 30,1GB ruimte over.

Kep mn moederbord ff uitgezocht met SiSoftware, ik denk dat je dit bedoeld:

System
Manufacturer : Compaq
Version : MODEL
Serial Number : 4D1CKLX1B00C
ID : FFFFFFFF-FFFFFFFF-FFFFFFFF-FFFFFFFF

System Chassis
Manufacturer : Compaq
Type : Desktop
Can be locked : No
Serial Number : 4D1CKLX1B00C
Boot-up State : Safe
Power State : Safe
Thermal State : Safe

Mainboard
Manufacturer : Compaq
MP Support : 1 Processor(s)
MPS Version : 1.40
Model : 077Ch
Serial Number : 4D1CKLX1B00C

System Memory Controller
Location : Mainboard
Error Correction Capability : None
Number of Memory Slots : 3
Maximum Installable Memory : 3GB
Bank 1 - XMM1 : Micron 16LSDT3264AG-133E1 E3870D1F DIMM Synchronous SDRAM 256MB/64 @ 133Mt/s
Bank 2 - XMM2 : Kingston 64MX64PC133CL3168 D74A3402 DIMM Synchronous SDRAM 512MB/64 @ 133Mt/s
Bank 3 - XMM3 : Kingston 64MX64PC133CL3168 96953C08 DIMM Synchronous SDRAM 512MB/64 @ 133Mt/s

Temperature Sensor(s)
Board Temperature : 42.0°C / 107.6°F td
CPU Temperature : 67.0°C / 152.6°F td
 
Ik zie het probleem denk ik al. De temperatuur van je processor is in rust-toestand al 67.0°C. Dus zet de processor aan het werk en hij raakt oververhit. Waarschijnlijk klokt de processor zich dermate terug, dat de temperatuur iets afneemt zodat hij in iedergeval niet vastslaat. Resultaat is wel veel minder performance en dat merk je dus.

Dus de koeler van de processor afhalen en een nieuwe kopen/plaatsen.
 
Ik zie het probleem denk ik al. De temperatuur van je processor is in rust-toestand al 67.0°C. Dus zet de processor aan het werk en hij raakt oververhit. Waarschijnlijk klokt de processor zich dermate terug, dat de temperatuur iets afneemt zodat hij in iedergeval niet vastslaat. Resultaat is wel veel minder performance en dat merk je dus.

Dus de koeler van de processor afhalen en een nieuwe kopen/plaatsen.

okee dat zou dan goed kunnen. Maar welke moet ik eraf halen? die in dat grijze box ding of de ven op mn moederbord zegmaar? en hoeveel zou me dat ongeveer gaan kosten??
 
volgens speedfan is de pc in ruststand de temp:

Local Temp: 41C
remote temp: 60C
HD0: 41C

bij het gamen gaat de "remote temp" richting de 80-85C...
 
volgens speedfan is de pc in ruststand de temp:

Local Temp: 41C
remote temp: 60C
HD0: 41C

bij het gamen gaat de "remote temp" richting de 80-85C...


En dat is dus veels te warm. Snel een nieuwe koeler kopen voordat je de cpu ernstige beschadigingen toebrengt. Dus ff niet gamen zolang je geen nieuwe koeler hebt. Let er wel op dat de nieuwe koeler ook een plakje koelpasta heeft.
 
okee, maar hoe maak ik de ventilator los? want ik zie nergens schroefjes oid....
 
okee, maar hoe maak ik de ventilator los? want ik zie nergens schroefjes oid....

Is waarschijnlijk een kliksysteem. Je moet dan een soort van metalen brugje met aan beide kanten 2 clipjes loswippen met een schroevendraaier met platte kop.

Dat kan een lastig klusjes wezen en moet je met beleid doen. De kast moet je plat neerleggen en eventuele kabels die in de weg hangen moet je weghalen. Beter is het om het hele moederbord eruit te halen. Dan heb je alle ruimte om de koeler los te halen.
 
okee ik ga het proberen. En eventueel een extra ventilator? hoe kom ik erachter of dit mogelijk is???
 
ehm ik heb de ven nog niet los kunnen krijgen. Ik ben er wel achter dat de ven rond kan draaien (in zn geheel dan he :cool:) is dat goed of slecht? ik heb geprobeert de ven los te krijgen maar ik krijg het niet voor elkaar. Mssn wel als ik extra hard ga trekken oid maar ben bang dat ik de boel dan sloop... help?:(
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan