Spel installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

BERT V

Gebruiker
Lid geworden
6 sep 2008
Berichten
26
Goedenavond,

Bij het installeren ven het spel Schizm II stuit ik op een probleem; het spel is te installeren met 3 CD's.
Plaats ik de eerste CD in mijn PC dan verschijnen er twee icoontjes: een icoontje met de naam Data-gip bestand 614MB en een tweede icoontje met de naam setup.
Klik ik op het eerste icoontje dan krijg ik de melding: Windows kent dit bestand niet, klik ik op het setup-icoontje dan begint de PC gewoon met het installeren van het spel, maar halverwege krijg ik weer de melding: "Windows herkent geen Data-gip bestand, er is geen geschikte grafische importmodule gevonden", (dus een verwijzing naar het eerste icoontje).

Ik heb al vele spellen op mijn PC geïnstalleerd gehad, (ook Schizm I) maar deze melding nog nooit gekregen, is mijn grafische kaart niet meer geschikt, of ligt het probleem ergens anders?

Gaarne Uw reactie, en alvast bedankt.

Bert
 
Het zou kunnen dat de CD vies of beschadigd is. Kijk eens of er krassen of vetvlekken op zitten.
 
Laatst bewerkt:
Beste M4RCO,

Bedankt voor je reactie, maar dat is natuurlijk het eerste wat je controleert, dat je schijfjes schoon zijn; het blijkt/schijnt dat mijn PC geen Data-gip bestand herkent; ik heb wat stuurprogramma's ge-updated, maar de melding blijft.
Heeft iemand onder U nog suggesties?

Bert
 
Uit de informatie van je eerste post kan ik niet herleiden of je daadwerkelijk al de CD's nagekeken had, vandaar mijn suggestie.

Ik heb dit spel origineel: ik heb het even geïnstalleerd onder Windows 7 64-bit. Dit ging zonder problemen. De Data.gip, Data.001 (CD2) en Data.002 (CD3) bestanden worden uitgepakt naar de harddisk d.m.v. de setup (tijdens de installatie). Een probleem met de grafische kaart zou je logischerwijs pas merken tijdens het spelen van het spel.

Ik heb ook even gekeken of het mogelijk is om het spel vanaf de harde schijf te installeren. Dit kan, en wel door alle bestanden die op de 3 CD's staan te kopieren naar één map en het spel van daaruit te installeren. Misschien dat dat wel werkt.
 
Laatst bewerkt:
Hallo M4RCO,

Ik heb je tip opgevolgd en alle bestanden van de 3 CD's gecopïeerd naar een bestand op mijn PC, en geprobeerd van daaruit het spel op te slaan; maar ik krijg dezelfde melding nl.: Windows herkent geen Data-GIP bestanden.
Inmiddels heb ik een tweede spel bemachtigd van SCHIZM2 (met ook 3 CD's), met de hoop dat deze misschien wel geaccepteerd werd, maar met hetzelfde resultaat: géén herkenning van GIP-bestanden door Windows, dus aan de spellen ligt het niet; de PC heeft een probleem met dit spel.

Bedankt voor het meedenken, maar wat nu??

Bert
 
Ik weet niet welke versie van Windows je gebruikt, maar het is misschien de moeite waard om te proberen om het spel te installeren in compatibiliteitsmodus. Rechtsklik op setup.exe en kies "eigenschappen" --> "Compatibiliteit" --> "Compatibiliteitsmodus": kies hier een andere versie van Windows dan die je hebt, bijv. Windows XP wanneer je Windows 7 gebruikt.

Mocht dat niet werken, probeer dan eens om het spel in Windows veilige modus te installeren.

Tenslotte zou je ook het spel op een andere PC kunnen installeren en dan de map met het spel kopiëren naar je eigen PC.
 
Laatst bewerkt:
Ik werk onder Windows XP, en heb geprobeerd onder Windows 2000 het spel te installeren, echter met hetzelfde negatieve resultaat.
Ook valt het mij op dat dit het eerste spel is dat zich niet automatisch installeert.

Ik heb geconstateerd dat de data's CDFS-bestanden zijn en dat déze dus niet door mijn PC herkend worden, hoewel XP dit dus wel moet kunnen volgens mij; op het net zijn diverse site's waar je een en ander zou kunnen repareren/updaten, maar ik ben altijd huiverig om op "onduidelijke" sites in te gaan.

Bert
 
Mocht dat niet werken, probeer dan eens om het spel in Windows veilige modus te installeren.

Tenslotte zou je ook het spel op een andere PC kunnen installeren en dan de map met het spel kopiëren naar je eigen PC.

Heb je dit ook geprobeerd?

Het spel is van 2004, en geschikt voor Windows XP (staat ook op de doos).
 
Ik heb het in de veilige modus geprobeerd met hetzelfde resultaat. :confused:
Ik kreeg even het idee dat het dan misschien aan de CDFS bestandsherkenning zou kunnen liggen, maar dat bleek niet het geval omdat ik Schizm 1 heb geprobeerd op te starten (ook met CDFS-bestanden), en dat begon zich spontaan zonder problemen te installeren.
Op een andere PC het spel installeren, daar heb ik nog geen gelegenheid en tijd voor gehad, maar bovenstaande wilde ik je wel laten weten.

Groet, Bert
 
Dag M4RCO,

Vandaag vol goede moed jouw laatste optie geprobeerd op een vrij recente computer onder Windows 7, maar deze geeft warempel dezelfde melding: "data wordt niet herkend"!
Nu vraag ik mij af, zijn deze beide computers nu "van slag", of is er een logische verklaring voor dit malheur??

Bert
 
Heb je het spel origineel? Indien je het gedownload hebt kan het een slechte versie zijn. Dat is alles wat ik nog kan bedenken. Het originele spel installeert hier i.i.g. prima.
 
Beide spelen zijn origineel, in de originele mooie cassette voor de 3 CD's, met user's guide en the official strategy and solutions guide.

Weet jij misschien of er ook een DVD-versie van dit spel bestaat, net zoals bij Schizm1 ?


In ieder geval bedankt voor je reacties.

Bert
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij is hier geen DVD versie van uitgebracht.
 
Het "leed" is geleden, het probleem is opgelost! :) Ik heb vele "techneuten"aan mijn pc laten werken, maar niemand kon Servicepack3 van Windows goed installeren :confused:; het installeerde zich wel, maar daarna kon ik alleen in veilige modus werken :evil:!
Een nieuwe "gouden" vogel heeft het toch maar geflikt, Servicepack3 met succes geïnstalleerd zonder problemen; Schizm2 ook geïnstalleerd, (zou met Servicepack2 ook probleemloos moeten werken!). Géén verklaring hiervoor kunnen vinden, maar ik ben allang blij :D!
Bedankt voor het meedenken en groetjes van mij.

Bert
 
Mooi dat het gelukt is. Veel speelplezier.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan