Spel Lagt ik zou reden echt niet weten.

• Onderwerp starter Onderwerp starter ameen
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

ameen

Gebruiker
Lid geworden
1 mrt 2008
Hallo members.

Ik heb een probleem. Gister (donderdag) wou ik mijn computer schoonmaken van stof ect. Aangezien ik de processor eruit had gehaald zag ik dat er pinnen scheef stonden.Aangezien de stock koeler niet zo simpel eruit wou. Ik heb met wat moeite de pinnen recht kunnen zetten en mijn computer deed het weer normaal. Nu is er de volgende probleem. Ik heb nog nooit last gehad van lag tijdens het spelen van een spel genaamd BATTLEFIELD BADCOMPANY 2 maar nadat ik deze actie heb gedaan verbaast het me dat de hele spel lagt het loopt traag (low FPS ). Ik heb dit probleem nooit gehad met mijn specs maar ik zou niet weten waarom het nu opeens komt ? Zou iemand mij kunnen helpen wat de probleem is ? Eerst kreeg ik wel FPS rond de 70 tot 90 en nu 20-30 veel te laag voor mij dus.

Ik hoop dat jullie me zo snel mogelijk kunnen helpen en alvast bedankt.

Mijn computer specs

AMD Phenom II X6 1090T 3.2 ghz
ASUS M475XTO-EVO
4 gig geheugen.
ATI Radeon HD 5770.

Hoi,

je weet zeker dat alles in orde is met je processor? probeer eens een ander spel kijk hoe dat gaat.

Battlefield.. Kun je BC 2 ook offline spelen?
Anders is het misschien je internetverbinding die stoffig is :D

Na ik denk niet dat het internetverbinding is. Betaal er 35 EU per maand voor . En ja ik zou ff testen op andere spellen ( heb er geen een volgens mij )

Hoi,

Nou er waren toch pootjes krom misschien met inzetten toch eraf daarom mij vraag kijk eens met een ander spel.

Hoi,

Nou er waren toch pootjes krom misschien met inzetten toch eraf daarom mij vraag kijk eens met een ander spel.

Hi

Maar als tijdens het inzetten de pootjes (pinnen) krom zijn gebleven of helemaal kapot zijn gegaan. Dan kan de PC toch niet opstarten ? ofwel

Heb je wel nieuwe koelpasta aangebracht? Het kan zijn dat je CPU te heet wordt en daardoor niet meer optimaal kan functioneren.

Heb je de laatste drivers van je HD5770 ook al gecheckt? Zou ook nog kunnen....

Ik denk niet dat het het geval is, maar je zou het eventueel kunnen controleren. Heb je je scherm wel op de juiste VGA/DVI aansluiting aangesloten. Dus bijvoorbeeld op je moederboard in plaats van op je videokaart. Daarnaast, als je met CPU-Z start. Wordt je cpu dan juist weergegeven? Niet alle pinnen op een cpu worden (altijd) gebruikt. Het zou aan je cpu kunnen liggen, maar dat klinkt niet aannemelijk. Persoonlijk gok ik op een software probleem. Zitten alle stroomkabels er nog wel goed in?

In principe zou er nog genoeg koelpasta op je cpu koeler moeten zitten. Echter, nieuwe aanbrengen is altijd wel aan te raden. Ook is het goed positioneren van je cpu koeler essentieel. Anders loopt de temperatuur snel op en gaat je cpu zich vanzelf onderklokken. Wat is je cpu temperatuur met core temp als je hem volledig belast met OCCT?

In principe zou er nog genoeg koelpasta op je cpu koeler moeten zitten. Echter, nieuwe aanbrengen is altijd wel aan te raden. Ook is het goed positioneren van je cpu koeler essentieel. Anders loopt de temperatuur snel op en gaat je cpu zich vanzelf onderklokken. Wat is je cpu temperatuur met core temp als je hem volledig belast met OCCT?

Ik had hem getest met prime95 het was 70c geworden in 5 minuten.

70 graden is aan de hoge kant. Zover ik weet is de maximale veilige temperatuur voor jouw cpu 62 graden. Het kan zijn dat hij zichzelf al onderklokt. Kan je ook de frequentie bekijken met cpu-z?

Wat ook nog zou kunnen, is dat je BIOS om een of andere reden de mp of klokfrequentie omlaag heeft geschroefd omdat hij je cpu niet goed herkent. In principe zou dat niet voor een performance drop van meer dan 50% moeten zorgen (want dan zou je cpu ook ongeveer op halve snelheid moeten draaien en dat lijkt me sterk), maar het zou kunnen.

Laatst bewerkt:
35hmx5t.png

Het kan ook misschien komen door de updates van windows!

Laatst bewerkt:
Blijkbaar, wordt je temp sensor niet uitgelezen. Dat zou opzich er voor kunnen zorgen dat je cpu ondergeklokt wordt. Echter, dat is niet te zien in de frequentie. Nu is de freq. van core temp niet bijster geweldig, wat zegt core temp erover? Want dit lijkt (buiten de temp) in orde te zijn.

Heb je toch even de grafische drivers gecontroleerd? Ik keek net even en de driver voor 5xxx serie voor windows 7 32Bit is een paar dagen geleden geupdate. Gewoon voor de zekerheid.

Zit je koeler er verder goed op? En het is natuurlijk altijd handig om er wat koelpasta op te smeren. Beter teveel dan te weinig.

Heb je toch even de grafische drivers gecontroleerd? Ik keek net even en de driver voor 5xxx serie voor windows 7 32Bit is een paar dagen geleden geupdate. Gewoon voor de zekerheid.

Zit je koeler er verder goed op? En het is natuurlijk altijd handig om er wat koelpasta op te smeren. Beter teveel dan te weinig.

Dat is niet helemaal waar. Je kan er eigenlijk het beste zo min mogelijk op doen. De koelpasta is er voor om alle oneffenheden in je cpu en je cpu koeler op te vullen. Daarnaast wil koelpasta nog wel eens geleiden en dan krijg je kortsluiting of koelpasta op je socket omdat het ertussenuit komt. Echter, ik moet wel eerlijk zeggen, je doet er sneller te weinig op dan te veel. Een rijstkorreltje is genoeg. Oja, NIET van te voren uitsmeren maar dan ook gewoon NIET. Dan krijg je luchtbelletjes en die wil je niet hebben.

Dat is niet helemaal waar. Je kan er eigenlijk het beste zo min mogelijk op doen. De koelpasta is er voor om alle oneffenheden in je cpu en je cpu koeler op te vullen. Daarnaast wil koelpasta nog wel eens geleiden en dan krijg je kortsluiting of koelpasta op je socket omdat het ertussenuit komt. Echter, ik moet wel eerlijk zeggen, je doet er sneller te weinig op dan te veel. Een rijstkorreltje is genoeg.

Ja daar heb je gelijk in. Het moet natuurlijk niet teveel zijn, maar ik bedoel meer dat je gewoon de hele processor bedekt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan