spel loopt af en toe traag/sloom onder het spelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

tjapser

Gebruiker
Lid geworden
15 okt 2008
Berichten
54
als ik een demo/spel speel op mijn pc dan gaat ie af en toe opeens langzaam soort van slowmotion. dit gebeurt bij ALLE spellen maakt niet uit hoe oud die spellen zijn.
ik heb alle nieuwe drivers voor me moederbord en videokaart geinstalleerd.
ik heb het volgende :

AMD Athlon 64 X2 6000 3.1GHz
moederbord : asus m2n-mx dvi2
3 gig geheugen
geforce 9600 GT
heb windows xp besturingsysteem
directx 9.0c is geinstalleerd.

ik snap er helemaal niks meer van ik heb ook al de instellingen aangepast van de videokaart
ook heb ik de resolutie is een spel laag gezet bijvoorbeeld 800x600.

ik hoop dat iemand mij aub kan helpen :thumb:
 
Laatst bewerkt:
Scan je pc eens op malware/adware/virussen. Gebruik daarna CCleaner om eventuele overbodige bestanden te verwijderen. Als het dan nog niet ok is, raad ik je aan om een herinstallatie van je Windows te doen. Is vaak de schoonste manier om van je problemen af te komen

Succes!
 
Scan je pc eens op malware/adware/virussen. Gebruik daarna CCleaner om eventuele overbodige bestanden te verwijderen. Als het dan nog niet ok is, raad ik je aan om een herinstallatie van je Windows te doen. Is vaak de schoonste manier om van je problemen af te komen

Succes!

ik heb de hardeschijf gedefragmenteerd en gescant op malware/virussen.
ook heb ik al het stof uit mijn pc gehaald en windows is opnieuw geinstaleerd :confused:

bedankt voor de reactie ;)
 
Geen probleem :)
Wanneer is het probleem begonnen?

sinds dat ik me videokaart gekocht heb volgens mij.
ik heb de geforce 9600gt nu een half jaar.
in het begin geen probleem mee gehad.
aan me voeding kan het ook niet liggen want dat is 600 watt.
ik heb eerder zo'n gevoel dat het iets met de instellingen te maken heeft of iets dergelijks.
dat als ik een spel speel er een beveiliging word aangezet en dat daarom hij opeens ff langzamer gaat. achja het kan van alles zijn he :rolleyes:
 
sinds dat ik me videokaart gekocht heb volgens mij.
ik heb de geforce 9600gt nu een half jaar.
in het begin geen probleem mee gehad.
aan me voeding kan het ook niet liggen want dat is 600 watt.
ik heb eerder zo'n gevoel dat het iets met de instellingen te maken heeft of iets dergelijks.
dat als ik een spel speel er een beveiliging word aangezet en dat daarom hij opeens ff langzamer gaat. achja het kan van alles zijn he :rolleyes:

Je grafische kaart zou misschien ook nog te warm kunnen worden. Heb zelf ook een 9600gt gehad en die werd ook best warm.
Zoek even op google naar het programma GPU-Z en download die. Kijk dan bij het tabje ''Sensors'' voor de temperaturen :)
 
Je grafische kaart zou misschien ook nog te warm kunnen worden. Heb zelf ook een 9600gt gehad en die werd ook best warm.
Zoek even op google naar het programma GPU-Z en download die. Kijk dan bij het tabje ''Sensors'' voor de temperaturen :)


NVIDIA GeForce 9600 GT : nVidia Driver

GPU Temperature : 58 °C
 
ik heb er nu wel minder last van.
toch blijft het spel af en toe heel even haperen helaas.



heb het spel geinstalleerd op me 2de hardeschijf en nu werkt ie als een trein :thumb:
mischien een goeie tip voor mensen met hetzelfde probleem?

gr jasper
 
Hetzelfde probleem.

Hallo mensen,

Ik heb dus hetzelfde probleem met bijna dezelfde instelling namelijk:

AMD Athlon 64 X2 6000 3.1GHz
moederbord : asus m2n-x plus
3 gig geheugen
geforce 8600 GT
heb windows xp besturingsysteem
directx 9.0c is geinstalleerd.
Voeding is 520 watt

Heb alles al een keer opnieuw geinstalleerd en temperatuur is onder de 50 graden. Iemand nog goede ideeen....

Ben benieuwd....
 
ik had ergens laatst gelezen op het nvidia forum.
dat je iets in de nvidia control penal scherm moet veranderen met de instellingen.
was ook een afbeelding te zien van een optie van de frame per seconde ( fps )
dat moest verandert worden en dan was er geen last meer dat het spel soms langzaam gaat.
had iets te maken met een soort beveiliging dat de videokaart het aantal frames laad in het spel.
hoop dat dit je iets geholpen heeft en mocht ik die optie vinden of iets laat ik het weten :thumb:

gr jasper
 
Link

Hallo Jasper,

Heb je toevallig nog enige links gevonden want die ik vind daar wordt ik niet veel wijzer van. Dus momenteel weet ik ook niet wat ik moet doen.

Bedankt in elk geval,

Jeromm
 
Hallo Jasper,

Heb je toevallig nog enige links gevonden want die ik vind daar wordt ik niet veel wijzer van. Dus momenteel weet ik ook niet wat ik moet doen.

Bedankt in elk geval,

Jeromm

ik heb het helaas niet meer kunnen vinden.
ik heb nog steeds last dat een spel opeens langzaam gaat.
mischien dat iemand anders nu een oplossing heeft??
 
oplossing probleem

Om nog even terug te komen op het probleem ( enkele weken later )

heb ik in iedergeval nog iets gevonden :

http://forums.amd.com/forum/messageview.cfm?catid=22&threadid=95179

op die pagina word het probleem uigelegt en verholpen.

het is dus een moederbord probleem en kan opgelost worden met een simpele fan.

hier een foto waar die fan/cooler moet komen op het moederbord.

http://img230.imageshack.us/img230/2179/topicfanji7.jpg

lees dus die pagina even goed door en dan heb je de oplossing !


gr jasper
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan