Spel Love Chronicles werkt niet op Windows 7 starter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Als je het gewend bent wel hoor. En ik gebruik de laptop ook voor school dus hij moet ook licht zijn.

Welke videokaart is het beste voor het spelen van spellen op de laptop, dan kan ik er rekening mee houden.

Spellen worden steeds verder ontwikkeld en steeds beter. Ikzelf moet ook een nieuwe laptop kopen voor Battlefield 3, die ik al had gekocht. Ikzelf ga nu deze kopen: http://www.asus.nl/Notebooks/Versatile_Performance/K53SV/#specifications (Waarschijnlijk :P)

Maar de videokaart die daar inzit is hoog en kan BF3 aan, dat een heel zwaar spel is. Ik ken jou spel niet, ik weet niet of het zwaar is, maar als ik jou was zou ik een zo hoog mogelijke laptop met kaart kopen, omdat je die niet kan veranderen! De hoogste in jouw budget weliswaar.

Oke dank je wel. Ik speel niet zo'n hele zware spellen en download ze meestal vanaf bigfishgames.nl.

Dat zijn waarschijnlijk games met niet zo'n goeie grapics die dus minder zwaar zijn. Hierdoor kan je een lagere pakken, maar check het altijd!

Volgens mij is de videokaart het probleem niet. Ok, het is niet de beste, maar toch zou hij hier dit spel mee moeten kunnen spelen. Zo'n zwaar spel is het absoluut niet, zo ziet het er ook niet uit. Heeft je videokaart wel genoeg geheugen toegewezen gekregen? Hij moet minimaal 256mb hebben voor dat spel.
edit: wat ik dus al dacht: 64mb videogeheugen toegewezen. Ik denk dat dit het probleem is. De vraag is alleen, heb je liever een nieuwe laptop of wil je het op deze kunnen spelen. Anders zal ik proberen uit te leggen hoe je dat moet doen.

Laatst bewerkt:
Ik koop liever geen nieuwe, dus als je het kan uitleggen zou ik het heel fijn vinden.

Fijn, ik had dus iets gepost, maar die staat hier dus niet. Maar ja. Je moet eerst je bios in, dit doe je door voordat het windows scherm komt, op delete of f8 te drukken. Hierna ga je naar "Chipset Features" of "Advanced Chipset Features" of iets dergelijks. Ga dan naar iets met GPU, Graphics card. Als er niet zoiets staat, ga dan naar "DRAM configuration" en zoek daar naar iets in de trant van "shared video memory" en verander dat naar 256mb i.p.v. 64mb. Ga dan weer terug en druk op F10. Nu zou het spel moeten werken.

Ik heb het geprobeerd via de Bios maar krijg niks met de opties voor Chipset Features of iets van shared video memory.

In het eerste scherm krijg ik maar 2 opties:
- windows 7 starten
- hulpprogramma's: Windows memory diagnostic

Ik krijg in het tweede scherm de opties:
- Windows Herstellen
- veilige modus
- veilige modus met netwerkmogelijkheden
- veilige modus met opdrachtprompt
- logboekregistratie van opstarten inschakelen
- video met lage resolutie (640*480) inschakelen
- laatst bekende juiste configuratie (geavanceerd)
- modus active directory herstellen
- foutopsporingsmodus
- automatisch opnieuw opstarten na systeemfout uitschakelen
- uitschakelen van stuurprogrammahandtekening bekrachtigen
- windows normaal starten

Dus ik kan niet zien welke ik moet gebruiken.

Oeh. Dan ben je net iets te laat. Probeer eens opnieuw op te starten en dan te kijken wat er onderaan op het eerste scherm staat (als het goed is een plaatje met onderaan instructies hoe je de bios in moet komen), waarschijnlijk is die toets of F1 of F2 of delete. Probeer anders gewoon alle toetsen uit (alles tegelijk indrukken :))

Er staat bij mij 'Press F2 for setup' en dan krijg ik het eerste scherm.

Dan moet je dus als net als hij weer opstart op F2 drukken en naar de dingen gaan die ik in post #31 zeg.

Als ik op F2 druk krijg de volgende opties:
- windows 7 starten
- hulpprogramma's: Windows memory diagnostic

Daarna druk ik op F8 krijg ik de volgende opties:
- Windows Herstellen
- veilige modus
- veilige modus met netwerkmogelijkheden
- veilige modus met opdrachtprompt
- logboekregistratie van opstarten inschakelen
- video met lage resolutie (640*480) inschakelen
- laatst bekende juiste configuratie (geavanceerd)
- modus active directory herstellen
- foutopsporingsmodus
- automatisch opnieuw opstarten na systeemfout uitschakelen
- uitschakelen van stuurprogrammahandtekening bekrachtigen
- windows normaal starten

Ik heb een Insyde V1.04 bios

Je drukt dus gelijk op F2? Dat is dan raar. Het lijkt wel of je bios geblokkeerd wordt. Heb je de mogelijkheid om ram erbij te zetten?

Ik bedoel in je laptop. Kan je daar fysiek ram bijprikken?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan