• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Spel maken in excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

ArjenDeJong

Gebruiker
Lid geworden
26 sep 2013
Hoi iedereen,

Ik zou graag in excel een eenvoudig spel willen maken. Het zou een tabel moeten zijn met 9 cellen (3 horizontaal en 3 verticaal). Wanneer dat er O X O wordt gevormd, diagonaal, verticaal of horizontaal moet het tabel dan rood kleuren. Ik weet dat dit met voorwaardelijke opmaak moet gebeuren, maar ik krijg het niet klaar?

Anyone can help me?

Thanks!

Groetjes,
Arjen

Post eens een voorbeeldje met wat je nu hebt; je kunt niet van de helpers verwachten dat zij een spel voor jou gaan bouwen :)

Hoi,
Ik heb je titel even aangepast het woord spel is nou niet je van het om iets te vragen en/of duidelijk te maken.

Post eens een voorbeeldje met wat je nu hebt; je kunt niet van de helpers verwachten dat zij een spel voor jou gaan bouwen :)

Dat is het juist...ik kom altijd op een error, wat ik ook probeer. Een cel apart met "O" erin kan ik een kleurtje geven, dit is eenvoudig, maar wanneer dit een rij zou moeten vormen met als inhoud "O X O" en dan een kleurtje geven zit ik vast?

Boter Kaas en Eieren

Arjen,

zoiets?

NB: macro's toestaan

Bijlagen

Dag Haija,

Inderdaad zoeits. Maar net zoals in uw tabel heb ik het zelfde probleem. Wanneer je bij uw tabel bijv 3 ingeeft als waarde, wordt deze tabel rood gekleurd. Het is eigenlijk de bedoeling dat pas wanneer je bijv 3 cellen (horizontaal, verticaal of diagonaal) als waarde "3" ingeeft het tabel rood gekleurd mag worden en niet eerder.

Alvast bedankt.

Laatst bewerkt door een moderator:
Arjen,

zo dan?

Bijlagen

Inderdaad...dit bedoelde ik. Maar welk voorwaardelijke opmaak heb je hiervoor gebruikt? Bij beheer van regels zie ik niets? thanks! :-)

Arjen,

zie deze bijlage voor nadere uitleg

Bijlagen

Hey Haije,

Super bedankt voor de uitleg...dit is nu voor mij veel duidelijker geworden :-)

Groetjes,
Arjen

Arjen,

graag gedaan!.

Zet jij deze vraag nog even op "Opgelost"?

Hey Arjen,

Ik wil ook exact zo iets maken en ik kan niet de oplossing vinden. Kunt u me helpen? :rolleyes:

Bedankt

Afsariye,

welkom op Helpmij.nl.

Als je de bijlage download heb je toch wat je zoekt?

Haije,

Ja das bijna de antwoord van mijn vraag maar ik krijg geen rood kleuren bij foute antwoorden.

Het rood kleuren gebeurt als iemand drie op een rij heeft

Wil je die ook delen?

Hey Haije,

Mijn oplossing was niet juist.:(
(Als OXO gevormd wordt in horizontale, vertikale en/of schuine richting moet het speelvlak rood kleuren en de tekst geel )

Bedankt

Bijlagen

• oxo.jpg
    oxo.jpg
    74,6 KB · Weergaven: 90
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan