Ik vroeg om VC++ en daar niet om ja?:evil:
William.. voor je nog tal van aangebrande reply's gaat geven kan je mss zelf eerst op onderzoek gaan en je afvragen waarom sommige mensen antwoorden wat ze antwoorden. Je postgedrag neemt bij mij alle zin weg om jou nog veel verder te helpen...
Maar goed, om zowel Arjan zijn antwoord naar jou toe, als je eigen vraag (want blijkbaar snap je niet wat je vraagt) even te verduidelijken:
VC++ is een ONTWIKKELOMGEVING, pure kladblok met wat extra knopjes op en een compiler die geïntegreerd werd. Het is hetgeen waarbinnen een ontwikkelaar zijn code schrijft.
Programma's echter worden opgebouwd uit CODE. En omdat niet iedereen het wiel opnieuw zou moeten uitvinden zijn er LIBRARY'S. Een lib is in essentie niets anders dan code van een andere persoon die jij gebruikt.
Zo zijn er verschillende mensen die verschillende lib's hebben geschreven die grafisch programmeren voor jou eenvoudiger maken. Een van die lib's is OpenGL een andere is DirectX, en bij de veelgebruikte heb je dan ook nog Allegro en SDL. Elke lib heeft zo z'n voor en nadelen (lastiger om te programmeren, platformafhankelijkheid enz...)
Ik stel voor dat je dus even van iedereen zijn mening vraagt van welke lib zij gebruiken en waarom. Let op, je vraagt hier om een MENING, deze kan en zal verschillen van de jouwe en is niet objectief. Je kan ook even op de sites van voornoemde 4 libs naar de documentatie gaan kijken (allen engelstalig, welkom op internet

)
Tenslotte kunnen wij de keuze niet voor jou maken, dat moet je zelf doen...
--Johan