"spel" maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

JB'tje

Gebruiker
Lid geworden
31 mei 2004
Hallo allemaal...

Ik zit hier een beetje verkeerd met mijn vraag, ik weet het, maar waar hoordt hij wel ????

Ik ben 2 jaar geleden met PHP begonnen (in de zomervakantie), en nu zat ik te denken om komende weken een "echt" spel te maken voor op de PC (dus niet met PHP want dat heb ik al) b.v. The sims of CoD of Battlefield.
Nu zal het mij, in dit leven, niet lukken om een spel als hierboven te maken, maar ik kan wel iets HEEEEL simpels maken (ja, ik verwacht er niet veel van ;))

Nu mijn vraag:
Hoe gaat het maken van een 3d spel in het werk? (2d is ook goed als het maar grafisch is)
en dan heb ik het uiteraard niet over de oudere spelletje, b.v. Knights and Mercinaries waar gewoon een heleboel plaatjes op het beeld geplakt worden om een totaal te maken...
Als iemand een goede link heeft, of ervaring of wat dan ook (desnoods weet waar deze vraag wel thuishoort ;) ) dan hoor ik dat graag !!!

Gegroet,
Jeffrey

het eerste is (voor zover ik gelezen heb) je kiest maar wat, en alles bij elkaar opgeteld is een spel, verder hoef je er niet veel voor te doen...

de 2e is al iets beter, maar nog steeds niet datgene wat ik zoek.. bij de 2e (die ik maar ff gedownload heb) maak je een plaatje, een achtergrond, wat andere dingen en je hebt een spel.. hier wordt het beeld ook opgebouwd uit plaatjes? (lijkt zo te zijn)

ik denk dat ik iets meer in de profesionele richting zoek... (dus dat het me een half jaar kost om door te krijgen hoe het werkt)

Gegroet,
JB

Begin maar vast met leren van C (plusplus) ;)

Een tijdje geleden is de Quake3 engine opensource geworden. Je kunt die gebruiken om 'n eigen FPS te maken. Je zul dan moeten leren mappen, models maken en natuurlijk c++ leren, om het te maken zoals je het wilt.

Je kunt beginnen met mappen. Voor beginners raad ik je aan om naar Half-life te kijken. Een goeie (maar wat verouderde) tute/handleiding vindt je op http://mox.counter-strike.nl/

Heb net met school een errrug simpele shooter gemaakt.. weet waar je aan begint :rolleyes:

Is gemaakt mbv C++ en DirectX (8.0). Ga jezelf C++ leren en als je dat góed onder de knie hebt, ga dan WIN32 leren. Stap daarna over op DirectX en pas als je dát allemaal beheerst (jaartje verder?), ga dan op zoek naar een goede game-engine (aanrader: Ogre).

Ga daar dan eens mee prutsen enzo :)

Tip: Denk echt even 3x na voordat je hier aan wil beginnen.. ik ben vorig jaar met C++ begonnen (school) en heb vorige week mijn shooter afgerond. Is erg lastig, vooral als je het jezelf aan moet leren..

Ik heb een beetje rondgevraagt en gezocht maar snap nog niet helemaal de exacte werking van DirectX en win32...
DirectX lijkt mij een programma dat (zeg maar) de beelden maakt.
en win32 lijkt mij iets dat windows aanstuurt ?

ik zal er nog even verder naar zoeken ;)

Het lijkt me leuk om weer wat bij te leren kwa programmeren ;) dus ik doe het :thumb:.

@aaajeetee: Zou ik die shooter eens kunnen spelen ? of misschien een screenshot kunnen zien? En verder, is de source van jouw shooter "geheim" of zou ik daar daar wel in mogen rondneuzen ?

Gegroet,
Jeffrey

Aangezien het nu meer over c++ gaat heb ik de vraag verhuist naar c++ sectie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan