Spel openen vanaf virtuele schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tamira2506

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
30 jun 2013
Hallo,

Ik heb een iso bestand van een spel gedownload. Van dit bestand heb ik een image gemaakt en heb dit vervolgens gemount naar een virtuele schijf. Vanaf deze virtuele schijf kon ik het spel installeren. Na het installeren opende ik het menu van het spel en klikte op play. Maar elke keer krijg ik een foutmelding dat ik de schijf moet plaatsen.

Weet iemand wat ik verkeerd doe?

Dan brand je 'm toch gewoon naar DVD (bijv. via http://www.imgburn.com , optie "Write Image file to disc")? En zorg je ervoor dat de DVD in de pc zit.
Anders moet je aan de slag met no cd cracks of van die vreselijke programma's zoals Daemon Tools etc., dus dat raad ik af.

Tijs.

Ik vraag me af wat je zo vreselijk vind aan Daemon Tools, dat werkt prima. Vanaf Windows 8 kan Windows echter zelf ISO's mounten en heb je dat wat dat betreft niet meer nodig. Een NoCD crack kan ook prima. Dat heb ik zelf gister nog gebruikt nadat ik Syberia 1 uit 2002 op m'n Windows 8 had geïnstalleerd. Ik heb wel de originele CD's en gebruik de crack puur voor het gemak.

Het kan wel lastig zijn een goede NoCD patch te vinden dus wat dat betreft is het inderdaad het handigst om die ISO op een CD of DVD te branden.

@edmoor: De reden waarom ik er van afraad zijn diverse problemen met Daemon Tools die ik in de loop van de jaren ben tegengekomen. Verder vertrouw ik standaard niets wat buiten de normale kanalen wordt aangeboden, zoals NoCd cracks (ivm. trojans, virussen etc.)
Dit allemaal ter toelichting.

Tijs.

Bij gekraakte spellen is het vaak zo dat de crack al aan de ISO is toegevoegd, meestal in een aparte map.

Ik heb het ISO bestand eerst wel op een DVD gebrand maar daar kon ik vervolgens niks mee. Het is dus het handigst als ik de bestanden die bij program files op mijn C schijf staan op een CD of DVD brand?

Heb je het wel op DVD gezet zoals dnties het in #2 zei?

Nee niet via die site, ik heb het iso bestand met windows verkenner op de schijf gebrand

Dat gaat ook niet via een site, maar met dat programma.
Het gaat erom dat de ISO als image wordt gebrand, anders gaat het niet werken.
Je zegt dat je er niks mee kon.
Dat is een beetje kort door de bocht. Wat heb je geprobeerd en wat gebeurde er ?

Heb je al gekeken of de crack op de ISO staat?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan