spel sluit af bij oprijden circuit

Status
Niet open voor verdere reacties.

carlo r

Gebruiker
Lid geworden
7 aug 2001
Goedemiddag allemaal,
ik heb een probleem met F1 2001.
Installatie van het spel werkt prima,spel checkt of hardware goed is,ik kan alles instellen(besturing,rijder,circuit,enz.)maar als ik met de auto de baan op wilt gaan dan springt mijn pc naar bureaublad terug en stopt het spel.
PC is 1,5 jaar oud,een packard Bell
processor AMD Athlon 1.1 GHz
videokaart S3 pro savage
geluidskaart NEC VIA audio
Iemand enig idee waar het probleem kan zitten?
Andere spellen doen het namelijk wel.

Hoe lang heb je dit probleem al?

Welke Windows-versie heb je?

Misschien dat et helpt om de volgende drivers te downloaden installeren:

Windows 2000 and XP videokaart-drivers:
http://ranger.s3graphics.com/swlib/370drv/139365IShld.zip

Windows 95, 98 and ME videokaart-drivers:
http://ranger.s3graphics.com/swlib/370drv/130069Util.zip

En de laatste versie van DirectX:
http://download.microsoft.com/download/9/a/4/9a48d736-586e-43c9-beee-f20c151e7feb/dxwebsetup.exe

De laatste Via4in1-drivers:
http://downloads.viaarena.com/drivers/4in1/VIAHyperion4in1446vp6.exe

---------------------------
-edit-

Of download de nieuwste patch voor je F1:
http://common.ea-europe.com/f12k1/f12001update.zip

Laatst bewerkt:
opgelost

Dank je wel voor het snelle reageren,probleem opgelost.
Ik heb ME op mijn pc en het spel was van een vriend die erop uitgekeken was,dus mocht ik hem meenemen om te spelen.
Ik heb de drivers voor de video-en geluidskaart geinstalleerd en toen deed hij het al,alleen ging dat heel traag,dus toen f1 update erbij en nu draait hij als een zonnetje.
ps sorry voor het late reageren.

Goed om te horen dat alles nu weer als een zonnetje draait! :thumb:

het zelfde probleem

Hallo,

Ik heb hetzelfde probleem met Lego Racers (1 & 2).
Tot en met het intro werken de spellen, maar dan verschijnt er een zwart scherm en wordt ik teruggezet naar het bureaublad.
Ik gebruik Windows XP, AMD Athlon cpu 2000, 512 Mb RAM, GeForce4 MMX 440 met de nieuwste drivers, DirectX 9.0. Deze configuratie lijkt mij voldoende om deze spellen te kunnen spelen, zeker omdat ze wel gespeeld kunnen worden op een ruim 4 jaar oude standaard pc met Windows ME. Een andere compatibiliteit maakt trouwens niets uit of zet de pc vast.
Andere spellen, zoals Harry Potter kunnen wel gespeeld worden.

Wie het weet mag het zeggen.

Alvast bedankt,
snelsnel

Re: het zelfde probleem

Geplaatst door snelsnel
Hallo,

Ik heb hetzelfde probleem met Lego Racers (1 & 2).
Tot en met het intro werken de spellen, maar dan verschijnt er een zwart scherm en wordt ik teruggezet naar het bureaublad.
Ik gebruik Windows XP, AMD Athlon cpu 2000, 512 Mb RAM, GeForce4 MMX 440 met de nieuwste drivers, DirectX 9.0. Deze configuratie lijkt mij voldoende om deze spellen te kunnen spelen, zeker omdat ze wel gespeeld kunnen worden op een ruim 4 jaar oude standaard pc met Windows ME. Een andere compatibiliteit maakt trouwens niets uit of zet de pc vast.
Andere spellen, zoals Harry Potter kunnen wel gespeeld worden.

Wie het weet mag het zeggen.

Alvast bedankt,
snelsnel

Welke versie videokaart-drivers heb je?

Jij kan ook de Via4in1-drivers installeren die hierboven staan.

Tevens raad ik je een volledige Windows Update aan. Service Pack 1 is namelijk niet genoeg.

het zelfde probleem

Ik beschik over versie 3.0.8.2 videokaart driver. Ik heb de nieuwste driver (versie 44.03) nog geïnstalleerd maar toen had ik geen controle meer bij de Nvidea instellingen van de beeldscherminstellingen en werden de Direct 3D testen in Direct X diag steeds afgebroken. Dus heb ik de oude driver weer teruggezet. Alle testen in Direct X diag gaven geen problemen aan.
Jij spreekt over de Via4in1-drivers. Wat zijn dit voor drivers, waar installeren ze zich en kan ik ze nog verwijderen als het niet bevalt. Hoe weet ik of deze drivers passen op mijn systeem.

Groets,
snelsnel

Re: het zelfde probleem

Geplaatst door snelsnel
Ik beschik over versie 3.0.8.2 videokaart driver. Ik heb de nieuwste driver (versie 44.03) nog geïnstalleerd maar toen had ik geen controle meer bij de Nvidea instellingen van de beeldscherminstellingen en werden de Direct 3D testen in Direct X diag steeds afgebroken. Dus heb ik de oude driver weer teruggezet. Alle testen in Direct X diag gaven geen problemen aan.
Jij spreekt over de Via4in1-drivers. Wat zijn dit voor drivers, waar installeren ze zich en kan ik ze nog verwijderen als het niet bevalt. Hoe weet ik of deze drivers passen op mijn systeem.

Groets,
snelsnel

De nieuwste drivers bevatten wel beeldscherminstellingen hoor. Bekijk de kijk de bijlage maar eens.

attachment.php

De nieuwste, zogenaamde Detonator-drivers voor je videokaart zijn aan te bevelen, aangezien deze een flinke performance-winst geven dan de standaard op cd meegeleverde drivers.

Via4in1-drivers zijn alleen geschikt voor moederborden met een AMD-processor. Vaak zitten er op deze moederborden een Via-chipset, waardoor deze drivers persé moeten worden geinstalleerd om een optimaal presterend systeem te krijgen.

-edit-

Installeer ook DirectX9.0a:
http://www.microsoft.com/downloads/...FamilyID=a19bed22-0b25-4e5d-a584-6389d8a3dad0

Bijlagen

• detonator-driver.jpg
    detonator-driver.jpg
    55,3 KB · Weergaven: 64
Laatst bewerkt:
nog steeds geen resultaat

Zoals aangeraden de detonator drivers, de Via4in1 gedownload en geïnstalleerd. Beschik reeds over Direct X9.a. Heb flink zitten pielen met prestatie-kwaliteit en direct 3d-instellingen maar ook hier al geen resultaat.
Ik krijg het idee dat ik een dual boot (met Windows ME)moet aanmaken om deze spellen te spelen. Nog steeds vreemd, aangezien ze wel werken bij een maatje van me met een duidelijk mindere configuratie. Weet een van jullie of ik ME op een nieuwe partitie kan plaatsen zonder dat ik de schijf moet formateren, of moet ik eerst ME op een schone schijf zetten en XP er later naast. Een andere optie is misschien een andere schijf uit mijn oude pc met ME reeds geinstalleerd inbouwen.

Groeten,
snelsnel.

Doe dan Win98. WinME is zo instabiel als de pest vaak.

Maar voordat je dat overweegt;

Probeer je F1 2001 te updaten.

Je kan ook de compabiliteits-modus proberen.

spel sluit af

Misschien heb ik de laatste keer het antwoord al gegeven. Waar de spellen wel werken betreft het een update van W98 naar ME naar XP, daar waar ik een schone installatie van Xp heb uitgevoerd. Naar verluidt blijft er bij deze updates steeds iets achter van het vorige systeem waardoor de spellen wel gedraaid kunnen worden.
Iedereen in ieder geval bedankt voor het meedenken.

Groeten,
snelsnel.

Re: spel sluit af

Geplaatst door snelsnel
Misschien heb ik de laatste keer het antwoord al gegeven. Waar de spellen wel werken betreft het een update van W98 naar ME naar XP, daar waar ik een schone installatie van Xp heb uitgevoerd. Naar verluidt blijft er bij deze updates steeds iets achter van het vorige systeem waardoor de spellen wel gedraaid kunnen worden.
Iedereen in ieder geval bedankt voor het meedenken.

Groeten,
snelsnel.

Heb je het spel al es ge-update dan?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan