Spel sluit spontaan af

Status
Niet open voor verdere reacties.

Metalhead

Gebruiker
Lid geworden
26 okt 2003
Berichten
512
Goedenmiddag helpmij'ers ;)

Sinds gisteren heb ik het volgende probleem. Als ik een spel speel, need for speed carbon of house of cards, dan sluit spontaan het spel af en ben ik weer terug op het bureaublad.

Met de zoekfunctie van het forum kwam ik uit op het volgende:

http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=306739&highlight=terug+naar+bureaublad

Deze is voor mij niet van toepassing omdat ik vandaag alles heb opgeschoond. (spyware, register, virusscanner gedraaid.) De pc is nog maar een paar weken oud en veel stof zit er niet in. Warm wordt de processor niet. Tussen de 35 en 45 graden. De videokaart zo rond de 56 graden. (er zit alleen een koelblok op)

Iemand die het probleem kent en een oplossing weet?

Ik draai Windows XP Pro op een AMD Sempron 3400+ met 1.0 GHZ aan geheugen. De videokaart is een Nvidia Geforce 7300 GT

Groetjes,

Metalhead

PS. Dat vergat ik erbij te vermelden. Ik heb wel een harde schijf erbij geplaatst. Mijn 1e schijf is een S-ATA2 en de 2e schijf is een IDE. (aangesloten opdezelfde kabel als van de dvdbrander als slave) Kan dit ook het probleem veroorzaken?
 
Laatst bewerkt:
Probleem van de 2e schijf opgelost. Deze eruit gehaald en het blijkt niet de oorzaak te wezen van het spontaan afsluiten van het spel. Ik heb het spel ook al gepatched, maar haalt ook niets uit. Het frapante is, dat dit alleen met spelletjes gebeurd en niet met programma's.
 
Probleem van de 2e schijf opgelost. Deze eruit gehaald en het blijkt niet de oorzaak te wezen van het spontaan afsluiten van het spel. Ik heb het spel ook al gepatched, maar haalt ook niets uit. Het frapante is, dat dit alleen met spelletjes gebeurd en niet met programma's.
Inmiddels heb ik hem schoongemaakt en het spel opnieuw geinstaleerd maar dat was het probleem toch ook niet. Iemand anders nog wat suggesties?:(
 
Hoi,

Had ik ook al gedaan. Dat haalde niks uit. Zowel de "officiele" driver en de Beta driver.

Wegens een probleem met de pc, (en verveling ;) ) heb ik de pc geformateerd en alles opnieuw erop gezet. Ik heb het spel nog niet zo lang gespeeld vandaag, dus ik weet niet of het probleem over is. Maar dat laat ik uiteraard even weten.

Het is natuurlijk niet de oplossing, om te gaan formateren als het spel telkens terug valt. Maar waarschijnlijk helpt het wel. :D
 
Even een kleine update:

Het spel sluit niet meer vanzelf af. Was die format toch nog ergens goed voor. :D

Ik weet dat het geen oplossing is voor een ieder die er ook last van heeft. Misschien heeft een register opruimproggie zijn werk iets te goed gedaan? Maar het opnieuw instaleren van het spel had voor de format ook geen effect.

Maar goed. Het probleem is nu uit de wereld en zet ik de vraag op opgelost. In ieder geval bedankt voor het meedenken.

Groetjes,

Metalhead
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan