Spel start niet op

Status
Niet open voor verdere reacties.

wint7084

Gebruiker
Lid geworden
26 dec 2002
Ik heb het spel battlefield gekocht maar doet het niet.
Hij is geinstalleerd en ik wou hem spelen maar deed het niet.
Ik drukte op play en toen kwam er een zwart scherm
en later sprong hij meteen weer naar het bureaublad.
Kan iemand mij helpen en vertellen wat ik moet doen?

Ik zet dit er voor de zekerheid bij
Systeem: Microsoft Windows XP
Home Edition
Versie 2002
Service pack 1
Vervaardigd en
ondersteund door: Compaq Computer Corporation
Compaq Presario 4419EA
Intel(R) Celeron(TM)CPU
1400MHz
Kloksnelheid=1.40GHz
256MB Ram-geheugen

Wat voor een videokaart heb je en heb je de nieuwste drivers?

Waar kan ik dat vinden?
Ik heb er weinig verstand van
Ik bedoel waar kan ik dat zien

Bureaublad--> rechtermuisknop klikken-->eigenschappen-->instellingen en dan staat het bij het beeldscherm

Voor de duidelijkheid: Je hebt dus een grafische kaart (chip die zorgt voor beeld) die aan je moederbord (hoofdplaat van je computer) vast zit (onboard). Dit zijn meestal mindere kaarten en waarschijnlijk is je grafische kaart dus niet goed genoeg voor Battlefield.

Allereerst: Battlefield doet het bij lange na niet met jouw kaart. Vereist: 3D accelerated 32 MB video card or equivalent with HW-T&L . Dat is nodig en dat heb je niet.

En de prijs van een goede videokaart? Ligt er aan wat je wilt en waar je hem vandaan haalt. Een GeForce 4 Ti4200 is een klasse kaart en kost tegenwoordig een eurootje of 200 (valt best mee, vind ik). Maar als je iets minder wilt, Radeon 9000 of GF 4 MX ofzo betaal je een stuk minder maar die doen het ook een stuk minder goed. En een betere kaart kost uiteraard veel duiten. GF4 Ti4600 toch al gauw 350 euro en een Radeon 9700 zelf bijna 500 euro. Dus je moet gewoon ff kijken naar welke kwaliteit je wilt en hoeveel je wilt uitgeven.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan