spel voor windows 95 op windows 7 installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

maffethomas

Gebruiker
Lid geworden
3 sep 2010
hallo ik heb een spel voor windows 95 die ik graag wel weer wil spelen maar als ik hem wil instaleren komt er in beeld te staan of ik hem wil instaleren als ik daar op klik gebeurt er verder niks.
hoe kan ik hem wel installeren??

B.V.D.

Probeer eens:
REchtermuisknop: uitvoeren als administrator.
en
rechtermuisknop> eigenschappe >tab: compatibiliteit > Aanvinken> WIndows 95 selecteren.
Toepassen en OK. en uitvoeren (als admin) ;)

Dan zal het vermoedelijk niet gaan werken, dit is vrijwel de enigste oplossing binnen Windows 7..

het spel is rayman 2.

ik heb de tips opgevolgt maar als ik 98 wil installeren zegt hij formatting harddisk dus dat doe ik maar niet hoe kan het anders??

Als je binnen een virtual machine je hard disk format is er niks aan de hand, dat is de virtuele harddisk die dan geformatteerd wordt.

Werkt natuurlijk niet als je het op je hoofd account gooit.

Helaas gaat het sowieso niet werken als je voor je spel een 3d kaart nodig hebt, want die kunnen niet gesimuleerd worden.

Virtual PC heeft inderdaad geen ondersteuning voor 3D hardware versnelling. Voor Rayman 2 heb je een 3D kaart nodig, dus ik acht de kans klein dat het met Virtual PC gaat werken, tenzij het spel in software modus gespeeld kan worden.

VMware Workstation ondersteunt wel 3D hardware versnelling (v8: DirectX 9.0c Shader Model 3 and OpenGL 2.13D). VMware Workstation is alleen niet gratis, je kunt het 30 dagen op proef proberen:

http://www.vmware.com/products/workstation/overview.html

Om je niet langer in spanning te laten: ik heb het spel geïnstalleerd op een virtuele Windows XP onder VMware Workstation v8; het werkt hier prima.

Ik kreeg het ook niet werkend onder Windows 7, kon het niet eens installeren. Ik heb ook nog de Rayman 2 installatiemap van de virtuele XP gekopieerd naar Windows 7; het spel wil zo ook niet starten. Compatibiliteitsmodus + diverse andere aanpassingen werken ook niet.

Laatst bewerkt:
ik heb niet xp maar 98, maar hoe moet ik dat installeren dan ik snap er niks van:confused:

Laatst bewerkt:
ik ben nu verder gekomen maar nu krijg ik blauw beeld met: to setup windows pres enter. maar er staat bij dat ik het beste een backup kan maken moet ik dat doen????

Met welk programma? Virtual PC?

Je hoeft geen backup te maken, je installeert Windows immers op een lege virtuele schijf.

ik heb nu vmware ik ben al verder gekomen met 98 maar hij zegt dat hij iets mist om rayman te kunnen installeren.
ik ga nu ff xp downloaden kijken of dat werkt

windows xp doet het, maar als ik rayman 2 wil installeren zegt hij setup.exe doet het niet :confused: ff andere download proberen dan maar

oke hen nu xp professional geistalleerd maar hij detecteerd de cd niet hoe kan dit nu weer:confused:

Het werkt prima hier (met de originele game):

ja heb hem nu:D:D:D

alleen een probleem ik kan kiezen uit francois of polski

maar hartstikke bedankt ben er blij mee

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan