Spel vraagt om Windows95, HELP!

• Onderwerp starter Onderwerp starter huh
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

huh

Gebruiker
Lid geworden
13 sep 2009
Tijdens het opruimen vond ik een spel dat ik graag nog eens zou willen spelen. Maar voor dit spel is Windows95 vereist. Ik heb Windows XP op de computer en op onze laptop staat Windows Vista.

Ik hoop dat iemand een oplossing heeft zodat ik op een van deze pc's toch het spel kan spelen dat eigenlijk alleen geschikt is voor Windows95. Graag in kindertaal uitleggen want ik ben zeer a-computerkundig;)

Bedankt!

De kans is best aanwezig dat dit spel het gewoon doet onder win xp.
Zo niet, klik dan met rechts op de snelkoppeling van het spel en kies hier voor de compatibiliteitsmodus om het spel alsnog te kunnen starten.
Kom je er niet uit, laat het dan ff weten.

De kans is best aanwezig dat dit spel het gewoon doet onder win xp.
Zo niet, klik dan met rechts op de snelkoppeling van het spel en kies hier voor de compatibiliteitsmodus om het spel alsnog te kunnen starten.
Kom je er niet uit, laat het dan ff weten.

Met 'snelkoppeling' bedoel je neem ik aan het icoontje dat op het bureaublad staat? Zo, ja, dat is er niet. Als ik de CD-Rom erin doe dan 'start' het spel wel. Ofja, er komt een venstertje met daarin de plaatjes van disney. Je kunt op een van die plaatjes klikken om het spel te starten. Als ik dat doe komt er een pop up met 'Voor dit spel is Windows95 nodig':S

Heb je het spel moeten installeren? Zo ja, dan is er een map op je pc waar het opstart bestand van het spel in staat, een .exe. Vervolgens met dat bestand de stappen van Jackall uitvoeren.

Heb je het spel moeten installeren? Zo ja, dan is er een map op je pc waar het opstart bestand van het spel in staat, een .exe. Vervolgens met dat bestand de stappen van Jackall uitvoeren.

Nee, heb niks hoeven installeren:S

Soort van samenvatting van alle andere antworden.

In deze computer > Klik op de cd station icoon waar de cd in zit. Klik rechtermuisknop hierop > openen. Zoek het spelbestand (.exe) op, rechtsklik hierop > eigenschappen > tab compatibiliteit > bovenste vinkje aanvinken > OK. Spelen maar!

Soort van samenvatting van alle andere antworden.

In deze computer > Klik op de cd station icoon waar de cd in zit. Klik rechtermuisknop hierop > openen. Zoek het spelbestand (.exe) op, rechtsklik hierop > eigenschappen > tab compatibiliteit > bovenste vinkje aanvinken > OK. Spelen maar!

Hij zegt nu; 'can't open EPFE files'. Ik heb als het goed is bij het juiste bestand bij compatibiliteit aangevinkt. Er stond verder geen .exe bij ofzo, maar wel de mogelijkheid 'compatibiliteit' dus ik neem aan dat ik dit bij het juiste icoontje heb gedaan.

Als ik dit aanvink zijn er meerdere mogelijkheden waaruit ik kan kiezen. Uit zichzelf staat ie op Windows95 dus dat heb ik zo gelaten. Eventueel kan ikhem ook veranderen in Windows98...

Helaas, dan lijkt mij dit spel dus echt niet gescikt voor XP.

Je zou wel via allerlei omwegen het spel kunnen draaien, maar dat is misschien iets te moeilijk...

Wat is de naam van het spel? Ga ik ff verder neuzen.

Is het toevallig ook dit spel dat daarop staat?

Junglebook

Zo ja, deze versie draait bij mij zonder aanpassing op xp pro sp3

Hallo allemaal,
Het is al weer een tijdje terug dat ik deze post plaatste. In het begin reageerde veel mensen, maar ondertussen kan ik het spel nog steeds niet spelen:(

Nog iemand die kan helpen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan