spel zonder geluid?

Status
Niet open voor verdere reacties.

mmaarrkk

Gebruiker
Lid geworden
19 apr 2006
Hallo,

Ik heb een spel net geinstalleerd en alles werkte goed. Tenminste dat dacht ik. Intro MET geluid maar toen ik eenmaal aan een nieuwe campaign begon viel het geluid weg:S geen geluid van units enzo en achtergrond geluid. Ben nu bezig met everest om te zien welke geluidskaart erin zit maar ligt het daar wel aan?

Met vriendelijke groet

Mark

Ik heb niet al te veel kennis van games, maar ik meen te weten dat een intro een ander soort "geluidsspoor" is dan wanneer je IN de game bent.
Als voorbeeld wellicht een oude kaskraker als RA2. Daar kun je bij de instellingen in de game APART schuifregelaars instellen voor Music en Sounds.
Mogelijk in jouw game van toepassing?

oh srry.. helemaal vergeten om de game zelf erbij te noemen:P haha maar het is total annihilation.. Oude game wat mn pc zeker moet trekken. Khep de game nodig voor een gedeelte van mijn project wat ik voor school moet doen en het is dus erg belangrijk voor me:P oh ja en dat van die schuifregelaars werkt ook niet:(.. ik kan ook op test geluid drukken maar i khoor niks:(

Is het een dos game?
Zoja dan zit er meestal een setup bestandje bij, als je die opent kom je dan in een menuutje waarin je je soort geluidskaart ofzo kan instellen :)

nee nee.. cker geen dos game.. khep 2 cdtjes erbij.. 1 voor installatie en skirmish en 1 voor campaign (missions)

trouwens.. everest gaf aan dat ik een Tritech tr28602 geluidskaart heb

't feit dat er wel geluid bij de intro te horen is, betekent niets meer en m.i. niets minder dan dat er met je systeem: kaart / boxen etc. niets mis is.

Gelet op mijn eerdere opmerkingen m.b.t. geluidssporen, zou je de oorzaak mogelijk ook kunnen zoeken in een specifiek geluidsbestandstype dat in de game de geluidjes van het e.e.a. aanstuurt.

Als je XP als OS hebt, zou je eens kunnen overwegen om bij de .EXE van de game de compatibiliteitsmodus naar 95 / 98 / ME??? in te stellen, wie weet...........

wow er zit idd vooruitgang in.. Heb het op 95 geprobeerd en heb nu wel de explosies en unit geluiden.. maar nog steeds geen achtergrond muziek.. ga nu 98 en me etc proberen.. alvast bedankt:D

Dan ben ik bang dat dat geluid er ook nooit zal komen. Als de compatibiliteitsmodus het gedeeltelijk voor elkaar krijgt, dan zal het laatste gedeelte wel lastig, zo niet onmogelijk worden.

jammer.. verder geen effect meer.. ben nu wel een stap verder. Heb de helft van de geluiden maar nu ontbreekt alleen nog het achtergrond muziekje.. iig bedankt voor je hulp!

bedankt voor de update maar het heeft niet geholpen. Ik heb wel wat anders gedaan. Heb de sound packs gedownload en nu werkt hij weer prima:)

Heel erg bedankt iedereen voor het reageren!!

Mvg

Mark

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan