spelers bannen voor call of duty 2

Status
Niet open voor verdere reacties.

Benji1971

Gebruiker
Lid geworden
13 jul 2002
Hallo ik heb een vraag,

ik heb een server draaien voor call of duty 2.
Om 'bepaalde' redenen kan ik geen punkbuster aan hebben. :p
Gevolg daardoor is dat er veel spelers op komen die op verschillende wijzen cheaten.
Wallhack, dull, noem maar op.
Ik wil die spelers graag bannen. Heeft iemand tips hoe dit te doen.
Heb uiteraard al een en ander geprobeerd zonder succes:
- speler bannen via HLSW ( - werkt niet)
- ip adressen toevoegen in de server.cfg bij ban ip ( - werkt ook niet)
- kan geen adresse bannen in mijn router.

Iemand suggesties? Bestaat er nog een tool die je misschien mee kan laten draaien waarin ip adressen kunnen worden toegevoegd om te bannen?

Alle tips zijn welkom...:)

Om je server goed te kunnen beheren moet je eigenlijk een beheerprogramma installeren die de spelers kan tegenhouden die ongewenst zijn om verschillenden redenen.
Hier zijn verschillende programma's voor in omloop. Enkele goede serverbeheerprogramma's zijn onder anderen:

-- Autokick. --> Makkelijk te configureren, redelijk veel functies.
-- Rcon4. --> Makkelijk te configureren, redelijk veel functies.
-- ServerWatch. --> Moeilijk te configureren, zeer veel functies.

De eerste twee hebben in dit geval als nadeel dat mensen in de eerste instantie in de server kunnen komen waarna de speler pas kan worden gekickt.
Met ServerWatch is dat niet het geval omdat deze in realtime het serverlog controleert, op deze manier heb de volledige controle over je server. Nadeel is wel dat ServerWatch behoorlijk pittig is te configureren, maar één keer goed geconfigureerd heb je hier veel prezier van.

Tip, zet PunkBuster aan, kijk daarvoor hier eens en zet pb_sv_guidRelax op 7.

Serverwatch

Bedankt voor je snelle reactie.
Die eerste twee tools ken ik, en is niet echt mee te bannen, wel te kicken.
Maar ik wil voorgoed van bepaalde personen af.

Kan dat serverwatch dat wel? Dat de tool wat ingewikkeld is vind ik niet zo'n probleem, als ik maar resultaat behaal.

Wat betreft je tip:
(zet PunkBuster aan, kijk daarvoor hier eens en zet pb_sv_guidRelax op 7.)
Ik heb op de betreffende link een programma gedownload maar snap daar nog niet veel de bedoeling van. Is deze punkbuster speciaal voor niet legale COD2 versies ofzo?

Met Serverwatch ben je inderdaad van die personen af die je niet op de server wilt hebben.
Dan zou inderdaad dit programma iets voor je zijn denk ik.
Voor wat betreft Punkbuster, die link die ik je gaf heeft niets met illegaliteit te maken, op de site zijn de voorgebakken configbestanden van je PunkBuster server te vinden.
Punkbuster houdt niet alleen wallhackers tegen maar controleert ook de cvars omdat je -als je daar een beetje verstand van hebt- nog heel wat voordeel uit kunt halen tegenover je tegenstanders die de cvars op standaard waarden hebben staan.
De guidrelax op 7 zetten voorkomt dat PB op dubbele cd-keys kickt, handig als je een private server hebt lopen.

Je hebt overigens alleen maar
pbsv.cfg - (general PB server settings)
pbsvuser.cfg - (MD5Tool checks)
nodig, de rest van de config-bestanden zijn niet echt belangrijk.

Laatst bewerkt:
Ik heb inderdaad de regel "pb_sv_guidRelax 0" gevonden.
Die pas ik aan naar 7.
(nog meer dingen die aangepast moet worden?. Het gaat me alleen maar om personen te weren die met wallhacks of dat soort ongein komen)

En belangrijk, waar plaats ik de 2 bestanden pbsv.cfg en pbsvuser.cfg?
Plaats ik die in de 'pb' of 'main' map op de server van de COD2 installatie of komt die in dezelfde map als waar ook je server.cfg staat?

Uiteraard Punkbuster aanzetten in je eigen server.cfg?
Nog meer dingen waar ik aan moet denken?

Je weet er een hoop van. Zelf een server draaien?

Laatst bewerkt:
Die PunkBuster config bestanden kunnen inderdaad in de map pb.
PunkBuster zet je aan in je snelkoppeling opdrachtregel +set sv_punkbuster 1, verder kun je voor de zekerheid nog de volgende regels in je serverconfig zetten.

pb_sv_enable // If you want PB disabled, use pb_sv_disable instead
wait // This is required for proper PB startup

Verder kreeg ik een tijd geleden nog een tip om pb_sv_cvar r_lightTweakAmbient IN 0 0.2 te verwijderen, en pb_sv_CvarFreq 6 even aanpassen naar de waarde "2".
Deze instellingen schijnen beter te zijn voor een private server.

Succes verder met ServerWatch. :)

Unix

Ik zit alleen nog even met die pb map, omdat we de server op unix draaien.
Daar hebben we de standaard niet de map PB.
Nog suggesties?

Dan zul je even de readme moeten raadplegen voor Linux installatie, je hebt de laatste versie geïnstalleerd? (game update versie 1.3)

Laatste versie

Ik heb idd de laatste versie draaien.
Ik ga kijken of ik ergens een readme kan vinden.

als je punkbuster aan hebt staan moet je iedere keer dat je de server opnieuw aan zet pb_sv_guidRelax 7 in de console invoeren. Anders dan staat punkbuster ingesteld op 0 ook als heb je pb_sv_guidRelax 7 in de cfg's staan.

De pb map die staat gewoon in je cod map zelf. hebben wij teminste wel

Je kan ook bannen op guid nummer. Alleen zijn die meestal 0 met private servers. Tenzij je een manier weet om dat te veranderen. bij ons in de clan hebben we 2 servers

1 heeft wel guid nummers de ander niet

ze zijn allebei gefixt. Alleen de ene host wil neit vertellen hij hij de guid nummers heeft gefixt dus.. we weten neit hoe we dat moeten veranderen.

Dus. niet vergeten als je server start pb_sv_guidRelax 7 in de console invoeren je kan er wel alleen in maar zogauw je er met 2 man in zit word je gekickt als je het neit in voert

Laatst bewerkt:
server.cfg

de regel pb_sv_guidRelax 7 hebben we simpelweg toegevoegd in onze server.cfg.

Werkt prima. Bedankt voor je reactie.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan