juleswijers
Gebruiker
- Lid geworden
- 4 sep 2006
Beste mensen,
ik ben op zoek naar een manier om het volgende te realiseren:
voor een ledenbestand van een sportclub wil ik bij alle gegevens van een jeugdlid ook de teamindeling automatisch weergeven.
het zit zo: als een speler op 1 oktober van het huidige jaar 6 of 7 jaar oud is, komt hij in niveau 4.
als hij op 1 oktober van het huidige jaar 8 of 9 jaar oud is, komt hij in niveau 5. zo zijn er 6 teams.
Hoe kan ik dit realiseren?
Ik ben al een eindje opweg met het onderstaande, maar of ik dan goed zit...
formule:
datum ondergrens periode houdt in: 1-10-1998, zelfde voor bovengrens periode maar dan is het ongeveer rond de 1-10-1996 ofzo.
wie kan mij helpen?
Alvast hartelijk dank,
Jules Wijers
ik ben op zoek naar een manier om het volgende te realiseren:
voor een ledenbestand van een sportclub wil ik bij alle gegevens van een jeugdlid ook de teamindeling automatisch weergeven.
het zit zo: als een speler op 1 oktober van het huidige jaar 6 of 7 jaar oud is, komt hij in niveau 4.
als hij op 1 oktober van het huidige jaar 8 of 9 jaar oud is, komt hij in niveau 5. zo zijn er 6 teams.
Hoe kan ik dit realiseren?
Ik ben al een eindje opweg met het onderstaande, maar of ik dan goed zit...
formule:
=ALS(EN(DATUM(JAAR(<geboortedatum>);MAAND(<datum ondergrens periode>);DAG(<datum ondergrens periode>)<= <geboortedatum>; DATUM(JAAR (<geboortedatum>);MAAND(<datum bovengrens periode>);DAG(<datum bovengrens periode>))>=<geboortedatum>);"niveau 5";"")
datum ondergrens periode houdt in: 1-10-1998, zelfde voor bovengrens periode maar dan is het ongeveer rond de 1-10-1996 ofzo.
wie kan mij helpen?
Alvast hartelijk dank,
Jules Wijers
Laatst bewerkt: