Spelers kunnen niet joinen op mijn server

Status
Niet open voor verdere reacties.

daanos

Gebruiker
Lid geworden
23 dec 2001
Berichten
159
Hoi,
ik heb het volgende probleem:
als ik een spel host vanachter mijn Edimax BR-6104 router, kunnen spelers niet joinen. Ik heb in de setup van de router onder NAT-Virtual Server de ports als volgt opengezet:

Private IP: 192.168.2.101 (Ip van mijn pc)
Private Port: 31457
Type: TCP
Public Port: 31457

Ik heb op mijn pc ZoneAlarm staan, maar hier heb ik ingesteld dat al het internetverkeer van het spel doorgelaten wordt.

Spelers binnen mijn netwerk kunnen overigens wel joinen.
Oja nog 1 ding: De spelers die willen joinen kunnen het spel wel vinden maar als ze dan joinen krijgen ze de melding: server shut down. Dit heb ik met meerdere spellen geprobeerd maar is bij alle spellen hetzelfde.

Wat doe ik fout?
Alvast bedankt,

Daanos
 
kun je de poort van het game veranderen?
bv van "31457 naar 6612"
als dit lukt probeer dan nog eens hetzelfde
 
kun je de poort van het game veranderen?
bv van "31457 naar 6612"
als dit lukt probeer dan nog eens hetzelfde

ik kan de ports van het spel niet veranderen
 
Is het protocol wel goed? omdat sommige spellen een UDP protocol gebruiken, ipv TCP.
 
Het protocol is goed, ik heb het even gecheckt met activeports (tool om alle active ports te zien) en daar staat dus TCP
 
Goed proggie, Active ports :thumb: Heb je al eens iets minder "radicaal" geprobeert? Doel dan op HTTP of FTP site.
 
ik heb niet zoveel ervaring met bijv. het hosten van een ftp server :eek:

moet ik cker ff een proggie als CuteFTP voor downloaden?
 
Aan je systeem denk ik dat je een NT based OS heb (winXP/win2000). Hoop trouwens ook dat het engels is :p

Je kan een http/ftp server laten draaien, met een ingebouwd proggie.

Als er bij "Administrative Tools" geen "Internet Information Services" staat, moet je deze installeren. Dit kan je doen bij "Internet Information Services" in "Add/Remove Programs".

Daar moet je maar eens naar kijken ;)
 
Mn windows is NL :)
Staat dat Administrative tools in Configuratiescherm?
 
dan zal het systeembeheer wel zijn... ik zal er ff in kijken

kan je ff een beschrijving geven van dat scherm?
 
Laatst bewerkt:
There ya go.
Hoop dat je er genoeg aan heb
 

Bijlagen

  • hier issie.jpg
    hier issie.jpg
    98,6 KB · Weergaven: 16
hm ik heb alles geinstalleerd wat maar kan bij add/remove programs (Software bij mij) maar nog steeds nergens Internet Information Services te zien...
 
ff een "beter laat dan nooit" opmerking. Ik weet niet of jij home heb, want misschien is het daar niet beschikbaar...

En anders kan je er helaas niet mee verder helpen.
 
Naar welk ip-adres laat jij je medespelers die via internet meespelen connecten? Toch niet naar 192.168.2.101 ??
 
gheheh neeh gewoon naar mn ip dat ik van mn ISP krijg
 
stuur eens een screenshot door van de functie in je router waarin je die poort open zet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan