Spellen blijven haperen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

mennodh

Gebruiker
Lid geworden
31 mrt 2007
Berichten
30
Beste,

Na een aankoop van een nieuwe computer, wil ik b.v. splinter cell : double agent spelen.
Alleen zijn de graphics niet bijzonder goed, hapert hij en gaat hij vooral niet soepel bij bewegingen. Op welke resolutie ik hem ook in het spel zet, niets lijkt te helpen.

Dit had ik ook al bijFlashpoint uit 2006.


Heeft iemand enig idee, gezien het systeem zou het makkelijk moeten gaan.



Mijn PC :

AMD Athlon 4800+ X2 dual core + 550 Watt Be Quiet
2048 G.SKILL CL4 op 800MHZ ( 2x 1024)
Geforce 6600 GT 256MB
19" Samsung Wide
Windows XP SP2 Prof
 
Misschien moet je ook de systeemeisen voor splinter cell : double agent vermelden.
 
SC:DA is een erg zwaar spel dus ik denk dat hetaan je videokaart ligt...
Hoewel deze toch spuppord word.... maar wel als de slechtste,dat is het enige waaraan ik kan denken dat het aan ligt:)
 
@ topicstarter

Je PC is goed, maar de videokaart is echt een bottleneck. Al eerder gezegd dan SC : DA een behoorlijke zware game is. De rest van je PC draait het goed, maar je videokaart heeft het zo druk dat het de boel vertraagt. Zet alle detail eens uit of minimaal (shaders, lighting, schaduwen, effects, AA, AF (bilineair), texture compression (maximaal)). Dan zou je in hoge resolutie nog behoorlijk performance moeten hebben.

ff voor de zekerheid:vraagt dat spel niet shader 3.0??

en heeft die 6600 dat niet toch?

zal nog eens ff kijken
Het was een van de eersten met shadermodel 3.0 volgens mij.

//edits: tiepeau's (smorgens vroeg)
 
Laatst bewerkt:
Het beste is gewoon, als je nog wat geld over hebt na je nieuwe pc, Een nieuwe videokaart te kopen.

Je hebt al een Geforce 7600 GT voor ongeveer 110 euro ;)

Als je ECHT een goede videokaart wil, kan je bijvoorbeeld een geforce 8800 kopen, alleen die zijn al gauw 500 euro.
 
Het beste is gewoon, als je nog wat geld over hebt na je nieuwe pc, Een nieuwe videokaart te kopen.

Je hebt al een Geforce 7600 GT voor ongeveer 110 euro ;)

Als je ECHT een goede videokaart wil, kan je bijvoorbeeld een geforce 8800 kopen, alleen die zijn al gauw 500 euro.

8800's zijn er ook al rond de 300 euri hoor. En zeker het overwegen waard.

Persoonlijk zou ik zeker niet voor een 7600 gaan. Die zal ook overbelast worden door de rest van de PC, want is ook een mid-sectie kaart. GF 7800 of 7900 is een hele goede aanvulling voor de rest van het systeem.
 
Uitbreiding van het systeem

Hoi allemaal,

Zoals vermeld, heb ik een:

ASUS M2N E / SLI moederbord
AMD Athlon X2 64 4800+ dual core
G.skill CL4 2048MB 800MHZ intern geheugen
WD ATBUS 500GB WD5000AAJS SE SATA2 7200 8mb
Geforce 6600GT 256MB


Omdat ik links en rechts op dit forum hoor dat de videokaart al mondjesmatig is,
wat raden jullie mij dan aan. Ik wil een goede videokaart. Omdat je tig verschillende 8800´s hebt. Welke moet ik dan bestellen...,

Club 3D GeForce 8800GTS 640MB OF EVGA GeForce 8800GTS w/ASC3 (320MB) OF Point of View Geforce 8800 GTX 768MB GDDR3
En zo zijn er nog wel een paar verschillen. Ik hoor het graag!

Wat betreft de prijs, ik zit zelf in de ICT, alleen over videokaarten heb ik geen know/how.
Ik koop deze direct in bij de distributeur, dus qua prijs zal het meevallen.
 
Laatst bewerkt:
8800's zijn er ook al rond de 300 euri hoor. En zeker het overwegen waard.

Persoonlijk zou ik zeker niet voor een 7600 gaan. Die zal ook overbelast worden door de rest van de PC, want is ook een mid-sectie kaart. GF 7800 of 7900 is een hele goede aanvulling voor de rest van het systeem.

::) :D
 
8800's zijn er ook al rond de 300 euri hoor. En zeker het overwegen waard.

Persoonlijk zou ik zeker niet voor een 7600 gaan. Die zal ook overbelast worden door de rest van de PC, want is ook een mid-sectie kaart. GF 7800 of 7900 is een hele goede aanvulling voor de rest van het systeem.
 
Van de 3 die je hebt vermeld, is de 8800 GTX het beste.

Per merk verschillen de videokaarten, bijvoorbeeld de snelheid van de processor die er opzit, de hoeveelheid geheugen die er op zit.

Ik zou gaan voor de 8800 GTX, als ik het geld ervoor had, is die je iets te duur, dan zou ik de Club3D nemen.

(Ik zie dat je een SLI moederbord hebt, als je toch bezig bent, waarom dan niet gelijk 2 8800 GTX's :D0
 
Welke moet ik dan bestellen...,
Club 3D GeForce 8800GTS 640MB OF EVGA GeForce 8800GTS w/ASC3 (320MB) OF Point of View Geforce 8800 GTX 768MB GDDR3
En zo zijn er nog wel een paar verschillen. Ik hoor het graag!

Zoals gesteld door TS:D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan