Spellen blijven tijdelijk hangen en gaan dan verder alsof er niets aan de hand is

Status
Niet open voor verdere reacties.

stefvanr1et

Gebruiker
Lid geworden
17 feb 2009
Berichten
30
Hoi,


Onlangs heb ik een nieuwe laptop gekocht, namelijk deze http://tweakers.net/pricewatch/277429/msi-fx603-043nl.html#tab:info (ik heb tevens meteen uitgebreidt naar 8 gb ram) . Hij werkt opzich prima tijdens spellen, maar soms bevriest het scherm voor een paar seconden en gaat dan weer verder alsof er niets aan de hand is. Dit een aantal keren per uur. Het spel zelf gaat gewoon door en in een multiplayer spel kan deze tijd winnen of verliezen betekenen en het is daarom erg lastig.

Ik heb de nieuwste drivers voor mijn videokaart en de nieuwste directx gedownload en gekeken of het toevallig aan de hitte lag (mijn vorige laptop viel constant uit tijdens spellen spelen omdat hij te warm werd), maar de waarden die PC Wizard aangeven zijn normaal (meestal rond de 40 tot 60 graden) en ik merk ook niet echt dat de laptop opvallend warm aan mijn handen wordt.
Ik verwacht geen gekke dingen van mijn laptop en laat de graphics meestal op normal staan, het is dus niet zo dat ik hem meer laat doen dan hij zou moeten kunnen.
Het komt het vaakst en vooral voor tijdens World of Warcraft, die ik draai op fair graphics (tussen laag en hoog in), maar het gebeurt ook tijdens niet-online spellen, het ligt niet aan mijn internetverbinding. Als het voorkomt in WoW zakt mijn framerate van tussen de 50 en 60 naar een getal rond de 10. WoW is waarschijnlijk niet het zwaarste spel wat ik speel, ik speel ook nieuwe spellen zoals Call of Duty Black Ops, waarbij het genoemde probleem veel minder voorkomt (misschien eens per uur).

Andere vreemde dingen die er misschien mee te maken hebben:

Toen ik deze laptop voor het eerst opstartte was slechts 100 gb harde schijf beschikbaar. Via een windows programma heb ik een D schijf aangemaakt (geen fysieke, ik heb maar 1 harde schijf in mijn laptop) met de ongebruikte overgebleven ruimte. Hierop staan al mijn spellen, ik ga deze en mijn Operating System-schijf zodadelijk defragmenteren zoals aangeraden wordt in de sticky op dit forum.

Toen ik WoW voor het eerst opstartte kwam er een melding dat mijn videokaart niet herkent was door WoW en dat er iets was met de 3d. Ik dacht echter dat het kwam omdat ik het programma copy+pastte van mijn oude laptop en dat het programma niet begreep dat het met andere hardware dan voorheen moest werken, daarom lette ik niet echt op waar de foutmelding precies over ging. Ik weet dat dit erg vaag is maar misschien dat iemand het herkent.

Nou, tot zover heb ik het zelf kunnen uitpuzzelen, hopelijk kunnen jullie vertellen wat er precies mis is met mijn laptop. Alvast Bedankt.
 
Zolang er nog garantie op zit, zeg ik altijd dat je hem terug moet sturen.
Wel ben je hem lang kwijt, maar het is het wel waard.

Even je data back-uppen
en dan terug sturen.

suc6
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan