Spellen crashen na update hardware

Status
Niet open voor verdere reacties.

Stinuz

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 jun 2003
Hai, nadat ik mijn moederbord, videokaart en voeding vervangen heb, crashen mijn games na een tijdje. Ik heb dit probleem nu bij GTA IV en World of Warcraft. GTA IV geeft geen foutmelding aan, maar crasht gewoon.

Operating System: Windows XP Professional (5.1, Build 2600) Service Pack 2
Mobo: Gigabyte GA-MA790X-DS4
Processor: AMD Athlon(tm) 64 X2 Dual Core Processor 6000+
RAM: 4GB DDR2-667 (of which 3GB or so can be used in 32-bit operating system)
Videocard: ATI Radeon HD 4870 X2 (Driver Version: 6.14.0010.6903 (English))
HDD: Samsung HD501LJ

Na het vervangen van de hardware heb ik Windows XP opnieuw geinstalleerd en de drivers die bij het moederbord kwamen geinstalleerd. En de meest recente videokaart drivers. Ook heb ik een RAM-test gedaan met memtest86+ en hier kwamen 0 fouten uit.

Als World of Warcraft crasht, is het meestal zo dat de data corrupt is geworden. Dit is te zien aan de error die dan getoond wordt. Dit heb ik zo'n 4 keer per dag. Elke keer dat dit gebeurt moet ik een verse kopie van de bestanden plaatsen en de bijgeleverde repair tool draaien om te verifieeren dat de nieuwe data niet corrupt is. Maar een tijd later gebeurt hetzelfde gewoon weer.

Ook kan het zo zijn dat World of Warcraft crasht met deze melding:

==============================================================================
World of WarCraft (build 9551)

Exe: C:\Documents and Settings\henk\Bureaublad\World of Warcraft\WoW.exe
Time: Feb 14, 2009 1:25:25.515 PM
User: henk
Computer: HENK-0D398A0B0C
------------------------------------------------------------------------------

This application has encountered a critical error:

ERROR #132 (0x85100084) Fatal Exception
Program: C:\Documents and Settings\henk\Bureaublad\World of Warcraft\WoW.exe
Exception: 0xC0000005 (ACCESS_VIOLATION) at 001B:00451E2F

The instruction at "0x00451E2F" referenced memory at "0x007D0BCC".
The memory could not be "written".
==============================================================================

Ik denk dat het aan de harde schijf ligt aangezien de RAM helemaal ok is, en aan de videokaart kan het niet liggen, toch? Ik heb ook chkdsk laten scannen of de HDD misschien kapot was, maar ook hier 0 fouten. Misschien drivers ofzo? Heb hier niet zo'n verstand van. Wat o wat kan ik hier nou aan doen?

Alvast bedankt:thumb:

Wel alles goed aangesloten, ook de stroom-stekkers op de videokaart?

Jazekers, kaart doet het niet tenzij alle kabels goed zijn aangesloten. USB en alles ook in de goede sloten, alleen de reset-knop is niet aangesloten... kan het volgens mij niet aan liggen.

misschien moet je dan een nieuwe ATI RADEON Grafische kaart kopen want dat heeft mijn probleem opgelost!

een slechte/defecte ide of sata kabel kan dit ook veroorzaken trouwens kijk even voor een,
andere kabel.

misschien moet je dan een nieuwe ATI RADEON Grafische kaart kopen want dat heeft mijn probleem opgelost!

En jouw probleem was precies hetzelfde als het mijne of iets heel anders? :)

Nieuwe kabel zal ik s even proberen :D

Excuus voor dubbelpost.

Nieuwe kabel heb ik geprobeerd, maar zojuist weer hetzelfde probleem:

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

This application has encountered a critical error:

ERROR #132 (0x85100084) Fatal Exception
Program: C:\Documents and Settings\henk\Bureaublad\World of Warcraft\WoW.exe
Exception: 0xC0000005 (ACCESS_VIOLATION) at 001B:005D4EEE

The instruction at "0x005D4EEE" referenced memory at "0xC4840028".
The memory could not be "read".

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Iemand nog ideeën? :(

Bumpje. Dit begint echt heel erg vervelend te worden :/ Kan er ook niet mee naar de PC boer als ik niet weet wat er precies aan de hand is. Want dan leg ik ze het probleem voor, krijg ik hem later waarschijnlijk terug met de boodschap dat alles weer helemaal in orde is, en dat zal dan wel weer niet het geval zijn. Vaker gehad :confused:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan