Spellen doen het niet meer!

Status
Niet open voor verdere reacties.

chucky1991

Gebruiker
Lid geworden
29 jul 2009
Hallo,

Ik heb enige tijd geleden ook al een vraag gesteld.

Op een gegeven moment wou ik het spel Trackmania opstarten. Dit lukt allemaal perfect totdat het spel in 1 keer vastloopt. Het beeld bleef haken en een bepaald geluidje bleef zich elke keer heel snel achter elkaar afspelen (tiktiktiktiktiktik). Ik kon toen ook niet meer Counter strike source spelen, dus het ligt niet aan Trackmania.
Voor die tijd deden de spellen het altijd perfect! Counter strike heb ik meer dan twee jaar gespeeld!

Nadat ik mijn vraag hier op had gezet zei iemand dat ik misschien mijn videokaart moest updaten, dit heb ik gedaan. Nu loopt het spel niet meer vast, maar heeft het spel allemaal rare kleuren. Dit heb ik niet alleen met het spel Trackmania, maar ook met Counter-strike source. Ik heb het spel Project IGI op mijn computer geïnstalleerd om te kijken of deze het wel doet, maar hier krijg ik precies hetzelfde probleem.

Computer: ASUS 1,9GHZ
Videokaart: Geforce 8500

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

Bij voorbaat dank!

Dit is een printscreen van het spel CSS:

Laatst bewerkt:
Hoi,

Het lijkt me even handig om ook je hardware even te vermelden .

Modag

Hoi,

Het lijkt me even handig om ook je hardware even te vermelden .

Modag

Ik weet zelf niet veel van computers af.

Asus AMD processor 1,9GHZ
Geforce 8500

Jij hebt mij toen geadviseerd om de videokaart te updaten, dit heeft niet gewerkt.
Toen ik de kaart had geupdate, kwamen die rare kleuren allemaal!

Hoi,

ben ik dat geweest zou kunnen, maar welke kaart had je eerst heb je wel de oude drivers eerst verwijderd en toen de nieuwe geinstalleerd.
Heb even terug gelezen maar ik kan niet ontdekken waar ik geadviseerd heb om een nieuwe kaart te kopen geef anders de link even.

Modag

Laatst bewerkt:
Hoi,

ben ik dat geweest zou kunnen, maar welke kaart had je eerst heb je wel de oude drivers eerst verwijderd en toen de nieuwe geinstalleerd.

modag

Ik had de Geforce 8500 en die heb ik geupdate op de site die jij naar mij toe had gestuurd.

Ik heb niet de oude drivers verwijderd. Ik heb de nieuwe gewoon geïnstalleerd.
Ik heb hier geen verstand van, sorry.

Hoi,

Driver updaten is wat anders als een nieuwe kaart kopen he.
Maar welke kaart heb je nu dan als je tenminste een nieuwe hebt gekocht

Modag

Ik heb nooit gezegd dat ik een nieuwe heb gekocht, ik heb hem alleen geupdate, zoals jij zei.

Hoi,

Sorry inderdaad mijn ogen zijn geloof ik nog niet helemaal open.
Als je ccleaner even download en installeert.
Dan staat daar gereedschap bij en daar kan je de nvidia driver verwijderen heb je dit gedaan laat je gelijk door ccleaner je register cleanen en dan schoonmaken
hij zal tussen door vragen om op nieuw op te starten dat moet je ook doen dan dan ziet je beeld er helemaal niet uit maar hoef je niet van te schrikken.
En dan installeer je de gedownloade driver .

Modag

Laatst bewerkt:
Hoi,

Sorry inderdaad mijn ogen zijn geloof ik nog niet helemaal open.
Als je ccleaner even download en installeert.
Dan staat daar gereedschap bij en daar kan je de nvidia driver verwijderen heb je dit gedaan laat je gelijk door ccleaner je register cleanen en dan schoonmaken
hij zal tussen door vragen om op nieuw op te starten dat moet je ook doen dan dan ziet je beeld er helemaal niet uit maar hoef je niet van te schrikken.
En dan installeer je de gedownloade driver .

Modag

Waar kan ik de die vinden?
Sorry voor al die vragen

Hoi,

Kan je hier vinden.

Modag

Ik heb nu ccleaner geinstalleerd en sta op het punt de drivers te deïnstalleren.

Maar als ik dat heb gedaan en het beeld ziet er niet uit, waar kan ik dan die nieuwe drivers downloaden zodat het beeld weer goed komt?

Hoi,

Zelfde link die ik je al had gegeven maar als het goed is heb je hem toch al gedownload dus zal hij ergens op je hd staan .
Als ik dit tenminste goed begrijp

"Toen ik de kaart had geupdate, kwamen die rare kleuren allemaal! "

Modag

Hoi,

Zelfde link die ik je al had gegeven maar als het goed is heb je hem toch al gedownload dus zal hij ergens op je hd staan .
Als ik dit tenminste goed begrijp

"Toen ik de kaart had geupdate, kwamen die rare kleuren allemaal! "

Modag

Ik heb het gedaan, maar het wil nog steeds niet!

Kijk eens in apparaatbeheer of je daar vraagtekens ziet. Is dit het geval bij je videokaart, dan is de driver niet/niet juist geinstalleerd. Plaats als je vraagtekens hebt eens een screen van je apparaatbeheer.

Verder geef je wel erg weinig info over wat je gedaan hebt, wat niet wil, enz.

videoproblemen.

Hoi,

wat je ook nog even zou kunnen proberen is je computer open schroeven en controleren of de videokaart nog goed in het slot zit.
en als deze er goed in zit, even er uit halen en het slot schoon blazen, en vervolgens de videokaart er weer goed in drukken.

laat maar even weten of het gelukt is.

Hoi.

Dat probleem ken ik. Heb ik ook een eeuwigheid gehad. Bij mij was het 't geheugen dat niet goed was.

Even met Memtest (d.m.v. Live cd van Ubuntu ofzo) het geheugen om de beurt testen (eerst bankje 1, dan bankje 2, dan 3, dan 4).

Ik heb het allemaal geprobeerd wat jullie zeiden maar niks werkte.

Ik heb een kennis opgebeld om te vragen wat het kon zijn, en die zei dat waarschijnlijk mijn videokaart kapot was. Nu heb ik een nieuwe videokaart gekocht en alles doet het weer.

Bedankt voor alle reacties!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan