Spellen en Daemon tools

Status
Niet open voor verdere reacties.

MisterDennis

Gebruiker
Lid geworden
6 dec 2002
Ik heb een paar spellen op mijn comp staan, die ik zonder cd-rom of dvd-rom zou willen spelen.
Ik heb daar de originele cd`s en dvd`s van.
Maar aangezien ik op een laptop zit en geregeld die mee neem, wil ik niet steeds cd`s en dvd`s mee sleuren.

Nu had ik met behulp van hier en internet al ontdekt dat je dmv het programma Daemon tools, iets kan doen zodat je ze zonder schijfje kan spelen.
Ik heb ook wel handleidingen gezocht...ook wel wat gevonden...maar ik word er weinig wijs uit :S
Mijn computer kennis is maar gering, en lastige engelse woorden maken het er niet makkelijker op...image mounten enzo :S

Ik heb de spellen op mijn comp staan (gaat om Ceasar 4 en De Sims 2)
Als ik de cd/dvd er in stop kan ik gewoon spelen.
Maar wie kan mij stapsgewijs in duidelijke taal uitleggen hoe ik het moet doen met Daemon?

Alvast mijn dank :)

Heb je Nero of i.d.?

Zoek een programma dat kan een IMG file kan branden (dus niet op een DVD, maar dan maakt hij van een aantal bestanden die je zelf uitkiest een .iso (of een ander image bestand)).

Als je zo'n image bestand eenmaal hebt, kun je met Daemon tools het bestand ''mounten''. dat is de computer laten denken dat je de CD/DVD in de DVD drive doet, dus dan werkt het spel.

Wat eigenlijk makkelijker is, is een No-CD/DVD crack downloaden (vervangt je .exe van het spel zodat je het ook zonder CD kunt spelen), maar daar mogen we je op dit forum niet mee helpen.

Nero heb ik ja.

Maar wat moet ik precies branden dan?
Ik neem aan: niet naar cd/dvd maar gewoon als image...

No-cd/dvd crack ben ik al hele tijd naar aan zoeken, maar nergens een bruikbare gevonden
daarom maar op deze manier...lijkt mij simpel als je het eenmaal door hebt...altijd handig voor in de toekomst :)

Heb je Nero of i.d.?

Zoek een programma dat kan een IMG file kan branden (dus niet op een DVD, maar dan maakt hij van een aantal bestanden die je zelf uitkiest een .iso (of een ander image bestand)).

Als je zo'n image bestand eenmaal hebt, kun je met Daemon tools het bestand ''mounten''. dat is de computer laten denken dat je de CD/DVD in de DVD drive doet, dus dan werkt het spel.

Geloof maar niet dat je met b.v. Nero van een originele en dus beveiligde spel-cd of -dvd een werkende image kunt branden, dat gaat je helaas niet lukken...

Inderdaad, als je al een goede image gebrand hebt, zal je altijd naar een Nocd / Nodvd moeten zoeken.

Als je b.v. kijkt welke versie je hebt van b.v. De Sims2, kun je dit relatief makkelijk met google opzoeken.
b.v. Nodvd Sims2 V1.0, omdat ik je geen directe link mag geven doe ik het maar zo.

bedenk wel dat je eerst even je originele .exe hernoemd. Ik zelf doe altijd ff _orgineel erachterzetten. Zo behoud je je orginele .exe mocht het niet lukken.

Suc6 :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan