Spellen haperen en schokken

Status
Niet open voor verdere reacties.

phlanxz

Gebruiker
Lid geworden
21 mei 2011
Hallo allemaal,

Ik heb er last van dat eigenlijk alle spellen die ook maar een beetje video kracht nodig hebben al snel haperen en schokken. Dit gebeurt zelfs bij de al wat oudere spellen zoals WOW die volgens mij op mijn systeem goed zou moeten draaien.

Vaak gaat het de eerste minuut nog wel goed maar wordt het daarna al snel onspeelbaar omdat ik door de vertraging dan bijvoorbeeld in een ravijn val of aan stukken geschoten wordt door NPC's die inmiddels rondjes om mij heen draaien.

Nu heb ik zelf al zitten zoeken naar oplossingen en ik denk dat het misschien de videokaart, het geheugen of mijn voeding is. Ik wil graag vervangen/toevoegen wat het probleem zou verhelpen. Maar ik weet niet zeker wat het is, en het is vrij duur om aan alles geld uit te geven zonder zekerheid.
Daarom graag advies van jullie.

Hieronder de relevante specificaties van mijn computer:
  • Paradigit Extreme X928 SLI
  • Legitieme Windows 7 Home premium 64 bitsbesturingssysteem
  • Intel (R) Core(TM)2 Quad CPU Q6700 @ 4x2.66 GHz *M Box 1066 MHz FSB incl. Intel Boxed Cooler
  • MSI P6N SLI-F V2 PCIE ATX S775 nForce650
  • 4GB geinstalleerd geheugen DDR2/800 Dimm Bulk
  • EVGA NVIDIA GeForce 9800GX2 1GB DDR3 DVI PCI-E 600MHz / 2,0 Ghz (laatste versie driver geinstalleerd)
  • Samsung 750 GB SATA II U300 7200RPM 32M
  • Coolermaster RealPower Pro 620W Mod. PSU

Alle hulp en advies zijn welkom en als ik nog vragen kan beantwoorden om mijn probleem te verduidelijken geef ik daar graag antwoord op.

Met vriendelijke groet, Robin

wat zijn de temps waar op je draait?
heb je de pc geoverklokt?

Laatst bewerkt:
De temperatuur in rust is:
CPU1 77 Celcius
CPU2 73 Celcius
CPU3 71 Celcius
CPU4 77 Celcius
GPU1 72 Celcius
GPU2 72 Celcius
Motherboard 210 Celcius (lijkt mij wat extreem?)

Na het spelen van een spel waarbij deze ernstig lagged,zijn ze:
CPU1 92 Celcius
CPU2 98 Celcius
CPU3 96 Celcius
CPU4 94 Celcius
GPU1 75 Celcius
GPU2 75 Celcius
Motherboard 209 Celcius (?)

De computer is niet overklokt.

Goedemorgen,

Welkom op Helpmij,

Lijkt mij niet in orde met welk programma heb je de temp gecontroleerd ,en heb je al eens gekeken of de pc stof vrij is?

Ik gebruik de NVIDIA system monitor om de temperaturen te controleren.
PC is stofvrij heb deze 3 dagen geleden uitgebreid gestofzuigd.

Hij heeft het probleem met lag in spellen altijd al gehad sinds ik de computer enkele jaren geleden heb gekocht (toen deze nog nieuw was). Ik draaide er toen nog vista mee en hoopte dat een upgrade naar Win 7 zou helpen.

Maar ik heb niet zoveel verstand van de temperaturen, de waarde van het moederbord lijkt wat extreem? Voor de rest klopt het wel? Ziet iemand al iets wat ik eraan kan doen? Of is er een ander programma aan te raden om de temperatuur beter te meten?

Hoi,

Temperatuur moederbord zou ik niet op letten is ergens een meetfout anders zou het bord al gebakken zijn:D en kijk eens met pc wizard maar vreemd als hij altijd al last van lag had.

Heb net gekeken met het programma pc wizard, die geeft min of meer dezelfde waardes (verschil van max 3 celcius) als ik al eerder aangaf. Ook bij de pc wizard staat mijn mijn moederbord op rond de 210 Celcius.

Iemand nog een idee wat ik kan doen of proberen om het haperen te verminderen of testen waar het aan ligt?

Laatst bewerkt:
sterker nog net op de intel site gekeken en daar staat dat je processor niet warmer hoort te worden als 62.2 graden Celsius

qwop jij bent mijn held!
Heb die nieuwe processor koeler erop gezet en het is een verschil van dag op nacht.

De temperatuur van mijn processor hangt niet langer rondt de 72 Celsius maar nu rond de 30. Spellen haperen en schokken niet meer.

Had nooit gedacht dat de processor koeling het probleem was, dacht dat het meeste van de koeling moest gebeuren bij de videokaart.
Mijn computer lijkt wel als nieuw, bedankt allemaal voor de hulp.

qwop jij bent mijn held!
Heb die nieuwe processor koeler erop gezet en het is een verschil van dag op nacht.

De temperatuur van mijn processor hangt niet langer rondt de 72 Celsius maar nu rond de 30. Spellen haperen en schokken niet meer.

Had nooit gedacht dat de processor koeling het probleem was, dacht dat het meeste van de koeling moest gebeuren bij de videokaart.
Mijn computer lijkt wel als nieuw, bedankt allemaal voor de hulp.

blij dat ik kon helpen. veel plezier met je pc

wel slecht van intel. dacht dat ze daar redelijk goed op lette en dat amd hier vooral bekend om stond!!

wel slecht van intel. dacht dat ze daar redelijk goed op lette en dat amd hier vooral bekend om stond!!

Het probleem was al toen hij de pc nieuw had gekocht. Waarschijnlijk was de koeler dus een productiefout en dat kan bij alle bedrijven gebeuren. Het verschil tussen intel een AMD is dat zeker vroeger de AMD niet trager ging werken als ze te warm werden en daarna doorbranden waardoor je processor stuk ging en soms zelfs in je mobo vast smolt waardoor je die allebei moet gaan vervangen. nu hoef je alleen maar een koeler van krap 2 tientjes er op te zetten.

AMD is goedkoop
INTEL is duur maar wel veiliger en heeft betere service etc.

Sorry jongens ik weet het probleem mogelijk al.

Er zijn 2 type videokaarten op de markt. Low Profile en High Profile, Low Profile is een type dat meestal wordt gebruikt in kleinere desktop PC's, en is dus ook kleiner en smaller van vorm (ook kleinere koeler enzo). Deze kaarten zijn niet gemaakt om te gamen. Hierdoor zal deze na langere tijd gamen dus gaan laggen. High Profile is over het algemeen ALTIJD gemaakt om te gamen.

Als je een Low Profile hebt, is het gigantisch aan te raden om een High Profile te kopen. Anders is de kans groot dat je straks je videokaart laat doorbranden... dan krijg je allemaal rare strepen in beeld (onherstelbaar), en dan kan je die kaart nooit meer normaal gebruiken.

Als het nodig is kan ik je wel helpen aan een vergelijkbare kaart die High Profile is :)

Laatst bewerkt:
Sorry jongens ik weet het probleem mogelijk al.

Er zijn 2 type videokaarten op de markt. Low Profile en High Profile, Low Profile is een type dat meestal wordt gebruikt in kleinere desktop PC's, en is dus ook kleiner en smaller van vorm (ook kleinere koeler enzo). Deze kaarten zijn niet gemaakt om te gamen. Hierdoor zal deze na langere tijd gamen dus gaan laggen. High Profile is over het algemeen ALTIJD gemaakt om te gamen.

Als je een Low Profile hebt, is het gigantisch aan te raden om een High Profile te kopen. Anders is de kans groot dat je straks je videokaart laat doorbranden... dan krijg je allemaal rare strepen in beeld (onherstelbaar), en dan kan je die kaart nooit meer normaal gebruiken.

Als het nodig is kan ik je wel helpen aan een vergelijkbare kaart die High Profile is :)

Dat is helemaal niet waar ik heb 2jaar lang gegamde met een low profile gt220 nooit lag gehad na lang spelen en nooit doorgebrand. kleiner kaarten kan best mee gegamed worden en de koelers zijn altijd goed genoeg anders mag het niet eens de markt op. de kaarten zijn geen echte gamers kaarten maar geen enkele kaart zal zonder overclocken of kapote koeler zomaar doorbranden.

Wat jij wil...

beste maar weer ;)

Dat doorbranden komt alleen maar doordat de chip te heet wordt en de koeler het niet aan kan. Dus niet zeggen dat het niet zo is, het is wel zo. Speel jij maar eens GTA 4, 3 uur lang op een Low Profile... na een half uur begint het laggen al en ik kan het weten. ik zit al jaren in de ICT.

geloof me nou maar gewoon, plaats voor de gein eens een high profile erin en speel dan hetzelfde spel. als hij dan nog lagged biedt ik mijn excusses aan ;)

Laatst bewerkt:
Wat jij wil...

beste maar weer ;)

Dat doorbranden komt alleen maar doordat de chip te heet wordt en de koeler het niet aan kan. Dus niet zeggen dat het niet zo is, het is wel zo. Speel jij maar eens GTA 4, 3 uur lang op een Low Profile... na een half uur begint het laggen al en ik kan het weten. ik zit al jaren in de ICT.

geloof me nou maar gewoon, plaats voor de gein eens een high profile erin en speel dan hetzelfde spel. als hij dan nog lagged biedt ik mijn excusses aan ;)

ik kon met mijn low profile zolang gta iv spelen als ik wil prestaties leden er niet onder als dat bij jouw wel zo is dan is er iets mis met je videokaart

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan