Spellen lopen niet meer.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bandido

Gebruiker
Lid geworden
16 nov 2000
Sinds een paar weken lopen mijn spellen niet meer. Mijn videokaart is een Asus v8440 Geforce 4 Ti 4400. Ik had al een lange tijd de 41.09 driver van Nvidia. Die liep altijd perfect met alle spellen. Opeens begon alles te schokken. Screensavers ,spellen, alles. De nieuwe update geinstalleerd, de 43.45. Niets hielp. Toen maar een (schone) nieuwe windows-installatie gedaan. Ook nu loopt niets meer soepel, terwijl ik wel een (bijna) up-to-date systeem heb. (Zie mijn specificaties onderaan).
Geen een spel loopt lekker (Splinter Cell, Vietcong, Mafia, RavenShield, Spearhead, en FIFA 2003 start zelfs helemaal niet meer op). Ik krijg een zwart scherm. Is er iets met mijn systeem, of is het iets anders?

Bedankt, Bandido.

Laatst bewerkt:
Ik heb op tweakers.net een advertentie gelezen dat er in drivers een fout zit, en dat de videokaart er stik van kan gaan, maar het kan ook zijn dat hij te warm word bijvoorbeeld.

De kast staat aan 1 kant open. Zelf roosters gemaakt. Alles deed het wel met de 41.09. Opeens was het over.

Bedankt alvast.

PS Ter info: Ik heb directX 9a ook.

probeer de drivers is te uninstallen en dan de oudere er weer op te zetten

Kijk de cooler op de videokaart es na. Waarschijnlijk zit deze vol met stof. Even eruit halen en goed blazen.

Geen warmte-problemen verder?

Na de schone installatie heb ik eerst de oude driver geprobeerd, daarna de upgrade. Beiden hadden problemen.

@muurhond: Ik ga dat ff checken.
Geen warmte problemen, omdat ik game met een open kast.

Geplaatst door Bandido
Na de schone installatie heb ik eerst de oude driver geprobeerd, daarna de upgrade. Beiden hadden problemen.

@muurhond: Ik ga dat ff checken.
Geen warmte problemen, omdat ik game met een open kast.

Dan is stof vrijwel de oorzaak, aangezien dat er nu makkelijk in kan trekken.

als je kast al open is zal ik eens kijken of je ventilator van je grafische kaart wel draait terwijl je pc loopt. kan heel goed stof tussen zitten. en als die dan niet draait ja dan ondanks een open kast wel een koelingsprobleem

Het is gelukt. De stof was de boosdoener. Behalve voor FIFA. Die werkt nog steeds niet. Maar de andere wel!

Thanx, Bandido.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan