Spellen niet langer dan een half uur te spelen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

spankme

Gebruiker
Lid geworden
9 jan 2003
Hoi; ik heb een videokaart te leen (gf fx 5200 128 mb xfx) omdat de mijne stuk was en de nieuwe nog niet binnen is. Nu heb ik de laatste tijd met mijn oude videokaart niet echt lang spellen gespeeld en weet dus niet of het toen ook al het geval was, maar nu wordt ik na een half uurtje spelen eruit gegooid; beeld zwart, dan blauw met foutmelding over displaydriver (niet altijd) meestal met een lange foutcode erbij die niet altijd hetzelfde is.
Maar goed; mijn vorige kaart had een eigen koeler en mijn kast had een zielige, maar nog wel enige airflow; nu heb ik waterkoeling en een airflow van 0 > kast staat wel open omdat ik er nog bijmoet. (wc niet op videokaart btw)
Op de leenkaart zit geen koeler alleen een koelblok en die wordt toch behoorlijk heet; echt in termen dat het niet meer met de hand aan te pakken is!

Is dat nu mijn probleem? Ik heb al andere drivers geprobeerd maar dat hielp niet.

Zou wel mooi zijn want mijn nieuwe kaart heeft wel een eigen koeler en zou ik mij dus niet druk hoeven maken.

Alvast bedankt; Wim.

Je moet wel van videokaart-drivers wisselen dan he.

Dus die Gf FX 5200 heeft de nieuwste nVidia-drivers nodig.

Wat voor type was je oude kaart?

Wat voor type is de oude videokaart en welke Windows-versie heb je?

Ja, inderdaad....sorry.
Mijn oude kaart was een xfx gf4 ti4200 64 mb en mijn windows is xp home.

Ow....das toevallig degene die er nu inzit.......
Dacht trouwens dat het ook die nieuwste was....

Maar jij haakt niet in op de temperatuur.....ik neem aan dat jij dat dan niet als een mogelijkheid ziet?

[Edit] In de 2001 3d benchmark is die draak waar die griet op vliegt niet zichtbaar; zegt dat ook nog wat? Die is ook al niet zichtbaar als de kaart nog koud is trouwens.....

Denk et niet, aangezien je zelf zegt dat ''het beeld zwart wordt, dan blauw met foutmelding over displaydriver (niet altijd)''. Ook zeg je dat je waterkoeling hebt, dus dan wordt et zoeizo niet warm.

Ik ga er in 1e instantie dus vanuit dat et mogelijk aan de driver ligt.

Wat zijn de specificaties van de rest van je systeem?

Ja, ik heb wel wc, maar dus niet op de videokaart en ook niet op dat blok wat onder de processor zit; dat zilveren vierkante koelblok (wat is het, chipset?)
Die wordt heet en de videokaart dus ook heeeeel erg.
De rest zijn;
asus a7v 333
amd xp 2000+
512 mb pc 2700
maxtor 60gb ata133 7200rpm
soundblaster live 5.1

hmm, ik zou toch even op die koeling letten. Heb j nog een casefan over die je wat lucht in de richting van je videokaart kunt laten blazen?

Tja; ik snap niet erg veel van dat programma; alleen dat de cpu zo'n 50 graden is en dat het moederbord stressed zo'n 37 graden is. Hij geeft ook nog 2x 15 graden aan; mijn kamertemp is al 22 graden dus dat kan niet.
Wat de temp van mijn videokaart is weet ik niet; dat geeft dit proggie niet aan (?).......

Geplaatst door spankme
Tja; ik snap niet erg veel van dat programma; alleen dat de cpu zo'n 50 graden is en dat het moederbord stressed zo'n 37 graden is. Hij geeft ook nog 2x 15 graden aan; mijn kamertemp is al 22 graden dus dat kan niet.
Wat de temp van mijn videokaart is weet ik niet; dat geeft dit proggie niet aan (?).......

Waar heb je watercooling op zitten dan? Die temps die je opgaf, zijn standaard temps voor zo'n systeem met een standaard koeler.

Speedfan geeft idd niet aan hoe warm je videokaart is. Daar is geen één progje voor dacht ik...

Ik heb de wc alleen op de cpu, het ging mij vooral om het geluid en niet de temperatuur, vandaar.

In iedergeval is de warmte het probleem niet.

Met welke spellen duikt et probleem op dan?

Tja; ik speel eigenlijk alleen maar gp4........daar werdt ik wel eens mee teruggegooid naar desktop, maar dit niet; heb ik nog nooit iemand over gehoord ook.

Maar jij zegt de temperatuur niet; kan het niet zijn dat doordat er geen airflow is de videokaart wel te warm wordt en de rest niet?

Geplaatst door spankme
Tja; ik speel eigenlijk alleen maar gp4........daar werdt ik wel eens mee teruggegooid naar desktop, maar dit niet; heb ik nog nooit iemand over gehoord ook.

Maar jij zegt de temperatuur niet; kan het niet zijn dat doordat er geen airflow is de videokaart wel te warm wordt en de rest niet?

Als er een koeler op de videokaart zit, is er nix aan de hand, tenzij je de kaart hebt overgeklokt.

Heb je de VIA4in1-drivers nog geinstalleerd?

Dat is het hem juist; er zit geen koeler op.....alleen een koelblokje zonder fan. Maar zonder airflow in de kast heeft dat ook weinig nut lijkt mij. Ik schat dat dat ding (koelblok) zo'n 70a80 graden aanvoelt!

Die via 4 in1 had ik al staan btw.

De kaart heb ik even overklokt gehad (250/400 > 270/480) maar heb hem direct wer teruggezet.......volgens mij zijn toen wel de probs begonnen trouwens........

ja, das leuk, waterkoeling. Houd je CPU koel maar zorgt er wel voor dat je videokaart oververhit raakt :confused:

Je graka is een zekere hoeveelheid airflow gewend. Die is er niet zeg je. Er zal toch een casefan aan te pas moeten komen. 70-80 graden is echt veel te veel. (aan de andere kant is het ook wel een goed teken: de warmteoverdracht tussen gpu en heatsink is prima...)
Misschien kun je die casefan op 7volt zetten. dan hoor je hem niet meer...

Klok hem eens even terug. Naar 220/350 oid. Draait ie dan wel (langer) stabiel?

Laatst bewerkt:
Tja das waar......maar ik had de wc ook alleen maar voor het geluid.......de videokaart (de oude) redde zich wel dacht ik omdat hij een eigen fan had.....dit leending dus niet. Mijn nieuwe straks weer wel en dus wilde ik weten of het daaraan zou kunnen liggen, dan maak ik mij er niet zoveel zorgen over.........
Maar ik ga er inderdaad een systeemfan bijzetten.

Maar ik zou rustig kunnen gaan slapen vannacht?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan