Spellen niet langer dan een half uur te spelen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
staat ie dag en nacht aan dan?

gewoon casefan op 7 volt zetten, dan hoor je er nix van...

Terugklokken had geen nut......maar ik heb ff een systeemfan er los opgezet; schuin op het moederbord en vooral op de videokaart met het resultaat dat het blok van de kaart nu gewoon na een uur spelen nog aan te pakken is en het blok van de chipset waar de fan niet echt vol op staat ook nog wel aan te pakken is.
Je las het al; "na een uur spelen" Jippie dus ;)

Ook zijn de temps stressed nu anders; cpu is nu40 graden en moederbord is nu 28 graden. Dat de cpu nu lager is vindt ik raar trouwens.....kheb toch wc?

Geplaatst door spankme
Dat de cpu nu lager is vindt ik raar trouwens.....kheb toch wc?
ja. Maar waar zit je radiator precies? Misschien hangt ie in de flow? En door een casefan daalt de algehele temp in de kast dus ook die van CPU.

raar dat terugklokken geen nut had. Je zou toch zeggen dat dat veel moet schelen.

Ik vind het trouwens erg slecht van de fabrikant dat ze deze kaart uitbrengen zonder fan. Hij heeft 'em echt nodig.

Nouw....das het probleem ook juist een beetje; er IS geen airflow. Ik heb een onmogelijke kast om airflow te creeeren en noodgedwongen zit de radiator helemaal bovenin met de fan naar buiten blazend.
Lager kon de radiateur niet ook al is het een enorme kast. Dus nu heb ik de zijkap eraf, en een fan direct recht op de videokaart en moederbord zoals ik net beschreef en dat doet de truc.
Maar ja, wel met kast open, want anders zou ik 15 fannen moeten gebruiekn om een beetje flow te krijgen.

je schrijft dat je met alleen wc een temp hebt van 50 graden, mijn 2000+ haalt net de 40 met een standaard fannetje. vraag me af hoe dat kan. wc moet toch veel beter koelen dan die 50 graden. Is er iets met die installatie?

Mwahh....ligt meer aan het warme hoekkie waarin hij staat denk ik. Met enige airflow en de boxed 2000+ koeler werdt hij stressed wel eens
een dikke 80 graden dus dit is wel een verbetering.
Ik heb een goedkope wc genomen en dat merk je in prestatie; voor mij scheeld het toch aardig wat en ik kocht hem vooral omdat hij erg stil zou zijn; dat issie!
In het hoekie is het toch een goeie 30 graden dussuhhhh

Geplaatst door techie
je schrijft dat je met alleen wc een temp hebt van 50 graden, mijn 2000+ haalt net de 40 met een standaard fannetje. vraag me af hoe dat kan. wc moet toch veel beter koelen dan die 50 graden. Is er iets met die installatie?
Dat is echt niet raar hoor. Als je zoals gezegd de radiator op een hete plek hangt wordt het water ook warm. En dus de CPU.

Spankme, wat voor setje heb je? Met deze temps lijkt het me een kant-en-klaar setje of niet?
Met enige airflow en de boxed 2000+ koeler werdt hij stressed wel eens
hmm, ben ik toch benieud: heb je die koeler zelf geïnstalleerd? En die waterkoeler?

Laatst bewerkt:
Het is inderdaad een kant en klaar setje door mijzelf geinstalleerd......maar wel goed en met pasta.
Die luchtkoeler had ik ook zelf gedaan, en kon zien dattie goed had gezeten toen ik hem eraf haalde......

Ik denk eigenlijk dat je er teveel koelpasta oid op doet want 80 graden met een boxed koeler is echt niet normaal...

Hm.....ik dacht eigenlijk dat ik een draadje anders aan kon sluiten en dan wel 7 volt zou hebben; dat is niet zo makkelijk.
Het zou wel (heb ik gehoord) softwarematig moeten kunnen......waarmee? Dat proggie van speedfan lijkt wel zoiets te kunnen, maar het lukt niet daarmee; zou niet weten hoe......
Wil iemand dat uitleggen?

bij speedfan zie je van alle fans hoeveel RPM ze draaien. Ernaast zit een knopje met twee pijltjes waarmee je dat kunt verlagen. Maar dat kan alleen als je mobo dat ondersteunt.

7 volt is niet zo moeilijk te verkrijgen. Gewoon je fan verbinden met aan de plus-pool de gele én de rode draad in een molexstekker en aan de andere kant één van de zwarte aansluitingen van een molex-stekker.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan