spellen starten niet

• Onderwerp starter Onderwerp starter fdw
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

fdw

Gebruiker
Lid geworden
8 dec 2004
wij hebben een laptop met XP service pack2, videokaart ati2 dvag dat directX 9.0 ondersteunt. na het installeren van spellen ( bijvoorbeeld need for speed) als je wilt starten dus krijgen we een zwart scherm en vervolgens zie je de naam van het spel onder in de balk en heb je weer een gewoon bureau blad, lijkt me een grafisch probleem maar onze pc lijkt toch aan alle eisen te voldoen????????????

Het kan zijn dat je een grafische kaart hebt van bv sis die werken bij sommige spellen niet.
Als je een grafische kaart van ati of nvidia hebt die voldoet dan lukt het bijna altijd

grafische kaart is toch hetzelfde als videokaart? zoals je ziet hebben wij ati (zie bovenste bericht) probleem niet opgelost helaas

Geef eens wat meer systeemgegevens van je laptop.
Heb je de nieuwste drivers van je videokaart al geinstalleerd?

al zijn de spellen niet orgineel, daarom behoort het wel werken, mits je een goede versie hebt...

Ik ga er vanuit dat je de nieuwste drivers moet downloaden. Bij sommige spellen is dit namelijk nodig.
Wat ook kan is dat de videokaart toch niet ondersteunt wordt.

ati

maar wat zit er voor de rest in je systeem en wat voor videokaart zit erin?
Gaat het om Nfsu2, of het 1e deel?

Geplaatst door humpe
Je zou het hier eens mee proberen..
Humpe,
codecs hebben niks met spellen te maken.
Lees aub de vraag eerst goed door, voordat je antwoord geeft.;)

Geplaatst door speedtouch

niet dus

groetjes speedtouch
nonsens, speedtouch. Verdiep je eens in de materie.
Ook illegale spellen werken gewoon, net zoals illegale mp3tjes gewoon werken. Natuurlijk heb je dan wel een goede illegale versie nodig, maar das met alles zo.
Dat het niet mag is natuurlijk een 2e.

Ik ga er trouwens vanuit dat de topicstarter het over legale spellen heeft.

@Marsmannetje> Je spreekt jezelf wel een beetje tegen, eerst zegt je dat illegale spellen gewoon werken en later weer van niet..
er zijn ook genoeg illegale spellen die niet werken, misschien dat het op mars anders is?:8-0:

@fdw>Maar wat heb je nou precies voor videokaart want dat is me nog niet helemaal duidelijk. Ati2 dvag?

allereerst zijn het originele spellen, dan kan daar geen verwarring over zijn. De laptop is een half jaar oud (jong). na ontvangst heb ik niets meer extra geinstalleerd buiten de automatische updates via windows en hp. ik heb er niet veel verstand van, maar is radeon igp 345m de videokaart???? zou dat kunnen? ik heb wat verder op internet gesnuffeld en lees ook regelmatig dat spellen beter werken op een vaste pc dan op een laptop?

oh ja het betreft need for speed underground, had het voorheen ook met katan maar die heb ik op windows 95 laten draaien (via eigenschappen gewijzigd maar dat zullen jullie wel kennen) helaas werkt het bij deze spellen niet.

Geplaatst door EmAaErkA
@Marsmannetje> Je spreekt jezelf wel een beetje tegen, eerst zegt je dat illegale spellen gewoon werken en later weer van niet..
er zijn ook genoeg illegale spellen die niet werken, misschien dat het op mars anders is?:8-0:

Iemand gaat geen vraag stellen over een illegaal spel, als die niet zeker weet dat ie wel hoort te werken (op een andere pc bijv).

Maar goed t gaat dus om een legale versie...
Radeon is inderdaad een soort videokaart, maar meer een familienaam.

Je moet t precies weten.
Download everest even:
http://www.snapfiles.com/get/everest.html

Met dit programma kan je info vinden over je pc.

ok ik heb het gedownload en dit is het resultaat"

radeon 340M (RS200M) videokaart
mobility radeon 7000 IGP (RS250M 3d-versneller

dat zij volgens mij de gevraagd gegevens?

het gekke is op de laptop staat hp pavilion ze5600 en via dat everest programma staat er ze8500?? zit hier ook een logica in die ik niet zie??? wat moet ik nu downloaden????

ik heb geprobeerd dat voor de ze5600 te downloaden maar ik krijg een melding did not pass integrety test, vervolgens start ie weer de download, ook niet goed lijkt me.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan