spellen traag ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

klinac

Gebruiker
Lid geworden
18 jan 2007
ik heb een vraagje ik heb deze kaart nu pas vandaag binnen gekregen, en ik moet zeggen het is een top kaart alles weer op high spelen :D

http://www.cool-prices.nl/Producten...hire Radeon X1650 Pro 256MB DDR3 (AGP, DVI DL)

maar waarom gaan spellen na circa 5 minuten beetje traag doen als ik ze op de resolutie 1440x900 zet ? ligt dat aan mijn procesor of is de videokaart niet snel genoeg ?

spellen zoals:
Halo Combat Evolved
Battlefield 2124

atii tool.JPG

kijk dit is mijn snelheid nu ? maar is dat snel, sloom of het is goed zo standaard ? ik weet niet hoe ik dat op moet voeren hij wil telkens niet opslaan.

Waarscheinlijk warmt je Videokaart dan op, en hoe heter hoe minder FPS, dus misschien zit je net aan de Hoeveelheid FPS dat jet soepel kan spelen, en als hij dat opwarmt net niet, miss een zalman koelertje,

jah inderdaad mijn videokaart begint ineens een ongeloofelijke herrie te maken gelijk als ik spellen doe komt waarschijnlijk omdat ik alles op hoog heb gezet bij mijn spellen.

dus moet ik er een andere koeler op zetten ?:confused:

zal dat dan helpen ?

Je resolutie is idd erg hoog, en dit is niet specifiek een gamerskaart, plus dat het een AGP is, ook verdere aanpassingen, naar beneden, zal wel schelen.

Ook de airflow is van belang, bij te warme lucht in de kast, zal de temperatuur van de kaart, ook nadelig beïnvloeden.

Nou als hij herrie begint te maken...:confused: ik zou terug gaan.Deed ik met mijn Videokaart ook.

Bekijk bijlage 38671

kijk dit is mijn snelheid nu ? maar is dat snel, sloom of het is goed zo standaard ? ik weet niet hoe ik dat op moet voeren hij wil telkens niet opslaan.

EUHH :shocked: had Mycom toch gelijk. met deze specificaties ???

En nog ff over de processor, die kan idd ook heet worden en gaan stotteren :confused:

Laatst bewerkt door een moderator:
ik heb inderdaad niet zo een al te goede airflow want ik heb niet veel openingen in mijn kast :o maar hij is altijd rond de 67 graden standaard

Zou ik daar eerst wat aan gaan doen, overigens is die Arctic koeler voor een nVidia kaart, je hebt een Ati.

Als de warme lucht niet weg kan, wordt natuurlijk alles veels te warm, je "koelt" dan met warme lucht, en het is nog niet eens zomer.

Dat zal best wel, maar die kan de warme lucht ook alleen kwijt in de kast.

Die erop zit, is idd een herrieding, die van Arctic is ook veel rustiger, daarbij kun je de openingen vrij maken, achterin de kast, van niet gebruike PCI sloten, dat hij die warme lucht naar buiten gooit.

Maar zou toch eerst beginnen met die airflow, anders schiet het ook niet op, die warme lucht moet UIT die kast, anders wordt het alleen maar warmer, al zet je de beste koeler erop die te krijgen is, dat geeft allemaal geen winst.

Dus koele lucht, voor onder erin, en warme, achter eruit, hoop dat je begrijprt, dan al die inwendige koelers geen zin hebben, als je daar niet eerst wat aan doet, en dan zou de huidige koeler het ook wel redden.

Ga eens denken aan een kast, met 2 120mm ventilatoren, een intake, en een outtake.

mijn kast heeft wel gaatjes aan de zijkant maar volgens mij niet genoeg

Zo'n standaard kast, is idd vaak niet vodoende, de temps zijn bij mij, cpu=30/40 graden, mobo=25/30 graden, gpu=30/40 graden, schijven=25/30 graden, zie mijn specs in mijn systeem, 's zomers wel iets meer.

Kijk even bij Cool-Prices, er zijn er diverse die dat hebben, maar het is ook afhankelijk van je smaak en budget.

Deze past er wel op, maar op 12v, maakt deze ook behoorlijk wat lawaai, alleen op 7v is deze stil, maar dan heeft hij een mindere koelingscapaciteit, vandaar de suggestie over de Arctic, maar dan voor ATI, de ventilator daarop, is ook fluisterstil, op 12v, en gooit de warme lucht naar achteren.

dus hij past erop :thumb: maar zal er veel verschil zijn i.p.v. deze standaard vga koeler ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan