spellen vallen uit door .....???

Status
Niet open voor verdere reacties.

diederick d

Gebruiker
Lid geworden
26 aug 2008
hallo.ik hoop dat iemand mij kan helpen met dit probleem:
mijn computer valt uit en start opnieuw op als ik een spel met hoge graphics wil spelen.
dat gaat als volgt:ik start een spel op (bijv.)half-life 2.En dan komt eerst een reclame filmpje en van wie het is gemaakt en vervolgens gaat hij laden naar het hoofdmenu van het spel.Op het moment dat hij het hoofdmenu wil gaan weergeven start de computer regelrecht opnieuw op:( verder start hij dan gewoon weer op en geeft geen verdere melding.

info:ik heb ati catalyst control center op mijn computer.
de computer valt alleen uit bij spellen met hoge graphics
ik heb een windows xp home edition
ik gebruik readeon 9600 pro
ik heb laatst een destructief systeem herstel gedaan en daarvoor deed hij het nog wel goed!!! heel vreemd vind ik zelf.
wat kan ik er aan doen??
Diederick

dat gebeurd trouwens bij wel meer spellen dan alleen bij 1 ook bij oblivion(zelfs op lage kwaliteit!!),half-life episode 1 en 2 gta san andreas en meer maar niet bij fifa 06 en lord of the rings return of the king. diederick

Is het al een wat oudere PC? Ik bedoel; zou het kunnen dat er veel stof in de (ventilatoren) kast zit waardoor de PC te warm wordt? Dit zou je kunnen controleren>>>spanning eraf>>>kast open>>>voorzichtig de stofzuiger erop.

Zijn al je drivers up to date?

Grtz.

ik ka wel kijken maar volgens mij ligt het daar niet aan. waar kuin je testen of mijn driver is geupdate??

ik moet me aansluiten bij FunZip hoor.
Ik had dit ook voor.. na ongeveer 10-30 minuten spelen naargelang de gfx.

my first guess is ook overhitting.

ik zal het gaan proberen als het niet werkt zal ik het wel even zeggen zijn er nog andere suggesties?d-d

heb je toevallig hardware bijgestoken ?
(kan ervoor zorgen dat je power supply de stijgende vraag naar power van je gfx kaart niet aankan op dat moment)

ik heb gestofzuigd maar het helpt niks.ik kom er niet uit.als een expert op gebied van dit soort dingen dit leest zou hij alsjeblieft willen reageren en mijn vraag goed lezen??

please.groet diederick:confused::confused::(:(:(:((ik zit al zo lang met dit probleem):mad::mad:

update eerst even je driver.

google het merk en model van je kaart + drivers (of ga naar de officiele site).
Indien dit niet werk, probeer even een andere gfx card (van een vriend geleend ofzo)

druk op start

druk met de rechtermuisknop je "deze computer"

neem "eigenschappen"

in het nieuwe venster druk je op het tabblad "hardware"

dan druk je op "device manager" of "apparaatbeheer"

druk dan op de + voor "graphische adapters" of hoe het ook noemt in het nederlands (het logo van een schermpje).

Dan zie je de naam en het model van je kaart.

dan google je deze naam + drivers.

like so =
devicemonitor.png

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan