spelletje maken voor op website

Status
Niet open voor verdere reacties.

goudvis123

Gebruiker
Lid geworden
2 mrt 2004
Hallo,

Ik wil graag een spelletje maken voor kleine kinderen voor op een website.
Dat spelletje gaat als als volgt.
Het programma vraagt aan het kind om een poppetje kleren aan te trekken bv een broek. Het kind moet dan de broek die naast de pop getekend staat met de muis pakken en naar de juiste plek op het poppetje slepen. Als het goed is blijft de broek hangen, als het verkeerd is ketst hij af en gaat terug naar zijn oorspronkelijke plek. Zo wordt een heel poppetje aan en uit gekleed, dus meerdere lagen over elkaar.

Mijn vraag is:
Is er een programma waar ik dit spel mee kan maken? Ook wil ik dat het programma en/of de losse onderdelen (bv plaatjes van het spelletje) niet van de website afgehaald kunnen worden.

Thanx, hoor het graag.

Wat je wilt is wel te bouwen, met behulp van jquery-ui (specifiek de modules draggable en droppable).

Ook wil ik dat het programma en/of de losse onderdelen (bv plaatjes van het spelletje) niet van de website afgehaald kunnen worden.
Dat kan niet. Als de bezoeker het spel speelt staan alle afbeeldingen etc. immers al in de cache van zijn browser, op z'n eigen PC. Je zou het spel in flash kunnen maken, en dan wordt het lastiger om de de losse onderdelen te pakken te krijgen (al kan iemand natuurlijk altijd met een screenshot gaan knippen en plakken). Maar dan dan staat het flashbestand zelf nog altijd op de PC van de bezoeker.

Maar dan dan staat het flashbestand zelf nog altijd op de PC van de bezoeker.[/QUOTE]

Bedoel je met het flashbestand het hele programma, dus dat iemand dan het spel op zijn eigen pc kan spelen zonder online te zijn? Als dit klopt, dan wordt mijn volgende vraag: Is dat bij jquery-ui niet zo? En is er een regelgeving omtrent dit soort zaken. Ik zou het namelijk niet zo leuk vinden als iemand anders mijn spel kan kopieren/makkelijk na kan maken en ook op een website zet.

Thanx

Makkelijk Games maken voor jong en oud zonder kennis van scripten of programmeren!

Beste...

Als je wilt weten hoe je dit doet?
Ga dan eens naar mijn YouTube kanaal -> http://www.youtube.com/user/TutorialMMF2
Hopelijk word je daar wat wijzer van en zal je veel leuke spellen maken.

Veel succes!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan