spelletjes blokkeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

willy98

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
17 mei 2012
Hallo allemaal
Ik zoek een programma waarmee ik spelletjes die op een laptop staan tijdelijk kan blokkeren. Ik heb een puberende zoon en zijn ergste straf is dat hij niet kan computeren. Helaas gaat het niet om de computer een week af te pakken daar ze vaak de computer nodig hebben voor school. Ik zoek dus een programma waarmee ik bepaalde programma's en spelletjes die op zijn computer staan bijvoorbeeld een week kan blokkeren. Hij moet wel bijvoorbeeld office en programma's van school en internet kunnen opstarten en gebruiken als de andere programma's en spelletjes geblokkerd zijn.

Hoi,
Welkom op Helpmij ;)
Om je vraag te kunnen beantwoorden moeten we toch ff weten welk besturingssysteem er op de laptop zit.
Daarbij is het niet zo simpel als het lijkt, het is een kwestie van een administratoraccount en een account met beperkte rechten.
Dan is het een kwestie van evt. machtigingen/rechten beperken op de spelletjes.
Al bij al is het iets wat je niet in 5 min. even doet.

wat ook zou kunnen: zet er een linux distributie op, daarbij libre office en maak een nieuwe gebruiker aan voor uw zoon waar weinig rechten op worden gegeven.
dit is wel wat lastig maar zo ben je alleen beperkt tot het gebruik van internet en een textverwerker/office suite.

Eerst sorry voor het laat reageren maar ik heb nooit tijd om achter de computer te gaan zitten.
Ook ben ik er niet zo een held op want waar julli het over hebben zou ik echt niet weten.
Ik zocht een simpel programma maar dat zal er wel niet zijn.
bedankt voor de info en ik ga proberen dit af te sluiten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan