spelletjes in XP Pro

Status
Niet open voor verdere reacties.

abando

Gebruiker
Lid geworden
31 jan 2004
Hallo,
Ik heb een probleem met het spelen van spelletjes op XP Pro.Ik heb 2 accounts en daar zit het probleem.Ik heb de spelen op mijn administrator account ge-instald.En ik kan dan elk spel spelen.Maar als ik over schakel naar het andere account(gebruiker met beperkte mogelijkheden en dit blijft absoluut zo) en ik wil BV Midtown Madness spelen reageert het hele spel niet.

Ander spel:Return To Castle Wolfenstein.Op mijn administrator account,geen probleem.Schakel ik over naar het gebruikers account en ik wil het spel laden,wat lukt,en ik klik op "play" krijg ik een ERROR.

Melding:Insufficient free disk space.Please free at least 5 Mb of free space on game drive.

Nogmaals,op het administrator account,non problemo.
Over schakelen naar gebruikers account:FOUT.

Wie kan mij hier aub met helpen???

Alvast heel veel dank.

Spelletjes

Probeer eens op je tweede account de spelletjes met rechts aan te klikken en eigenschappen opvragen en daarna kun je geloof ik iets van compabiliteit instellen.

De spelletjes nu instellen alsof ze onder bv. win98 gespeelt moeten worden.

Mischien dat dan je 2e account ook die spelletjes mag spelen.

grtjs jjw

Bedankt maar dat had ik al geprobeerd.Compatibiliteits modus is dit. Ik heb alles wat eigenschappen betreft al geprobeerd.Vanaf 95 tot en met 2000

Rechten

Wat voor rechten heeft je eerste accoutn wel wat de tweede niet heeft.

Waarschijnlijk zit het hem dan toch in het rechten probleem.
Mischien mag account 2 maar zoveel geheugen verbruiken of mag hij geen gebruik maken van Multimedia ondersteuning.

grtjs jjw

Antwoord op rechten...

Als administrator heb ik de beheerders rechten.Het tweede account,het gebruikers account heeft beperkte rechten. En daar zit het probleem ergens maar ik weet alleen niet hoe ik dit iets kan aanpassen zodat er wel met het 2de account spelletjes gespeeld kunnen worden.

Alle spelen zijn XP-compatible.

Laatst bewerkt:
Duidelijker foutmelding van spel

Beste mensen,

Ik heb ook zo iets: een goedkoop spel (pippi) werkt niet met beperkte rechten. Dit spel wordt elke keer gestart van CD maar geeft onder XP home met beperkte rechten de melding 'Director palyer 4.0: Unable to copy the driver file to c:\windows\dirdib.drv to your windows directory'.
Hiermee wordt het probleem bij mij wel duidelijker maar misschien geldt het bij jouw ook: dat rare (XP compatible) spel wil iets in je windows directory schrijven.
Een oplossing is nog een heel ander verhaal, die heb ik ook niet.:(

Er zijn games die alleen maar draaien onder administrator account.

Ga via configuratiescherm naar gebruikersaccounts en geef de andere account ook administrator rights.

Tevens bij installatie opletten dat je het altijd voor "alle gebruikers installeert"

Bij mij gelukt dankzij tip

Beste mensen,
Met de tip van Myrge lukte het bij mij.
Het was toen mogelijk alle gebruikers (ook die met beperkte rechten) toegang te geven tot de windows map waarop het spel werkte.
Dank voor de hulp.:thumb:
Hopelijk werkt dit voor andere spellen ook.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan