Spelletjes op externe HDD starten, kan dit?

Status
Niet open voor verdere reacties.

kingpin

Gebruiker
Lid geworden
15 jan 2002
Berichten
54
Ik denk er over om voor mijn notebook een externe HDD aan te schaffen.

Nu wil ik weten of je er ook spelletjes op kunt opslaan en vanaf de externe HDD kunt starten, of gaat dit niet en is de HDD alleen voor dataopslag (Word, backup, Excell) te gebruiken?
 
Volgens mij geen probleem. Ik heb ook een 2e HD en of die nu binnen of buiten de PC hangt/ligt maakt niks uit.
 
Ik zou niet weten waarom dit uitmaakt? dus het kan wel gewoon denk ik.
 
Geplaatst door toetje33
Ik zou niet weten waarom dit uitmaakt? dus het kan wel gewoon denk ik.

Omdat bijv. op de site van Iomega wel wordt gesproken over opslag van Mp3, digitale foto´s, backup e.d. (puur opslag) maar niet over het op kunnen slaan en starten van spelletjes.

En ik heb niks aan een externe HDD die dat niet kan.

Ik kan nl. geen grotere HDD in mijn notebook prikken, men kan mij niet vertellen of de BIOS van de notebook dit aankan, aangezien men het nog nooit heeft geprobeerd, en ik waag mijn notebook d´r niet aan.
 
Laatst bewerkt:
Hen je geen boekje van je noteboek dan, meestal kan het bios makkelijk een harddisk vab 32 gig aan.
Enne data is data,dus ook spelletjes:)


Conclusie= kan gewoon, je zegt ik waag mijn laptop/noteboek er niet aan?.waaraan?


groet
harry
 
Hallo Kingpin,

Ik heb een Western 80Gb UDMA 100 7200 RPM 8Mb
in een externe behuizing (Q-tech 750H USB2 HDD case 3.5").
Gekoppeld o.b.v. USB 2.

Werkt goed in mijn geval.
Ik zeg dat omdat het natuurlijk wel uitmaakt wat voor een harde schijf je hebt (snelheid), de rest van je configuratie (snelheid), welk type spelletjes je speelt, etc.

Groet,
Frank
 
Laatst bewerkt:
Geplaatst door bas9
Hen je geen boekje van je noteboek dan, meestal kan het bios makkelijk een harddisk vab 32 gig aan.
Enne data is data,dus ook spelletjes:)

Daar staat niks over in de manual.


Conclusie= kan gewoon, je zegt ik waag mijn laptop/noteboek er niet aan?.waaraan?
groet
harry

Ik wil geen risico lopen mijn notebook te vernielen omdat de BIOS de HDD niet accepteerd.
Zelfs de fabrikant (Packard Bell) raad het mij ten zeerste af om het ook überhaupt te proberen.

Ze hebben het zelf ook nooit geprobeerd, en ik ben niet zo kapitaalkrachtig om een nieuwe notebook te kunnen kopen, vandaar dat ik geen enkel risico neem.
 
Geplaatst door kingpin






Ik wil geen risico lopen mijn notebook te vernielen omdat de BIOS de HDD niet accepteerd.

Kan me niet voorstellen dat een harddisk een bios kan vernielen
:confused:

Afijn het is jouw computer en jij maakt uit wat je ermee doet, ( alhoewel je zelf de vraag stelde)

groet
Harry
 
Geplaatst door bas9







Ik wil geen risico lopen mijn notebook te vernielen omdat de BIOS de HDD niet accepteerd.

Kan me niet voorstellen dat een harddisk een bios kan vernielen
:confused:

Afijn het is jouw computer en jij maakt uit wat je ermee doet, ( alhoewel je zelf de vraag stelde)

groet
Harry

De reden waarom ik geen enkel risico neem is deze, ik heb niet zo heel veel verstand van BIOS e.d. en ben bang dat mijn notebook onbruikbaar wordt door het ´geëxpirimenteer´ ermee.

Ik heb mede door mijn onwetendheid en goedgelovigheid al eens bijna een moederbord laten ontploffen, vandaar mijn huiverigheid (en respect) voor alles wat met het inwendige van de computer, en wat daar mee samenhangt, te maken heeft.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan