Spelling controle, werkt nog steeds niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

ohdude

Gebruiker
Lid geworden
15 jul 2007
Hey mensen,

Ik heb alles geprobeerd om een rode strepen (bij spelling fouten) te krijgen onder word, echter het werkt nog steeds niet.
Weet iemand wat ik nog meer fout gedaan kan hebben?

wird.png

Heb een word in het Nederlands en in het Engels, Beide.
Met deze instelling, :(

Groetjes,

Daan

Er zijn meer instellingen die je spellingscontrole beïnvloeden. Zo kun je per stijl aangeven of tekst met de betreffende stijl gecorrigeerd moet worden of niet. Dus als bij jou de standaard stijl op Niet controleren staat, dan gebeurt er nog steeds niet veel. Dus dat kun je ook nog controleren. Als je er echt niet uit komt, en weinig (standaard)instellingen hebt aangepast, kun je de Normal.dot(x,m) nog weggooien of hernoemen. Word maakt dan een nieuwe aan met de standaardinstellingen. En dan zal ook je spellingcontrole het wel weer doen.

Er zijn meer instellingen die je spellingscontrole beïnvloeden. Zo kun je per stijl aangeven of tekst met de betreffende stijl gecorrigeerd moet worden of niet. Dus als bij jou de standaard stijl op Niet controleren staat, dan gebeurt er nog steeds niet veel. Dus dat kun je ook nog controleren

Waar stel ik dit in ?

Als je er echt niet uit komt, en weinig (standaard)instellingen hebt aangepast, kun je de Normal.dot(x,m) nog weggooien of hernoemen. Word maakt dan een nieuwe aan met de standaardinstellingen. En dan zal ook je spellingcontrole het wel weer doen.

Elke keer als ik een nieuw document aan maakt, dan staan deze instellingen nog steeds aan maar krijg ik nog steeds geen onderleining

Maar heb je de normal.dot al een keer verwijderd? Want anders werkt het natuurlijk niet. Overigens riekt het dan wel alsof je standaard stijlinstellingen niet goed staan. Kun je checken via <Start>, dan het venster <Stijlen weergeven> aanklikken (de quickbutton rechtsonder in de groep <Stijlen> en dan de stijl <Standaard> selecteren en wijzigen. Controleer vervolgens middels de knop <Opmaak> of bij <Taal> a) de juiste taal staat ingesteld en b) of het vinkje <Geen spellingcontrole uitvoeren> wel uit staat. Want de kans bestaat dat dat vinkje dus is geselecteerd. Of dat er een exotische taal als default op staat.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan