spellingcontrole in Word 2000

Status
Niet open voor verdere reacties.

conpom

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Hai,

Zit met het probleem dat de spellingcontrole in Word 2000 niet werkt. Als ik dat probeer krijg ik de melding dat er een fout is en Word afgesloten moeten worden. Ik krijg dan de mogelijkheid te bekijken hoe de fout gerepareerd moet worden, nl. door in config.scherm naar office te gaan en vervolgens repareer office. Heb 't allemaal uitgevoerd, maar het werkt nog steeds niet. Loop er hier een licht rond??
conpom

Krijg je nog een bepaalde foutmelding te zien afgezien van wat jij al zei?

foutmelding

Jazeker, er komt dan het volgende in beeld:
App name: winword.exe
Mod.Name: msgrnl32.dll
ModVer: 7.0.0.0

Heb je een Engelse of Nederlandse Office? Heb je toevallig op een Engelse versie de Nederlandse spellingscontrole gezet dmv de zgn spoofing tools?

spoofing tools??

Geen idee wat spoofing tools zijn, maar ik heb alles op Nederlands staan.
Trouwens als ik office opnieuw installeer, zou alles toch moeten werken? Of zou er een conflict zijn door een ander softwareprogramma??

Heb je toevallig iets van Office 2000 en Office XP naast elkaar staan?

office XP heb ik niet, alles is dus alleen office 2000, maar er staat wel, via de verkenner, winword en word met zo'n (puzzle)officetekentje ervoor.

als je zeker weet dat alle hierboven staande oplossingen niet mogelijk zijn omdat daar bij jou het probleem niet zit heb ik er nog een die op een totaal ander probleem slaat, maar die wel hetzelfde "verschijnsel" veroorzaakte:

foutmelding, repareren m.b.v. CD om vervolgens te "lezen" dat reparatie niet lukt, dan maar heel Office er opnieuw opgezet (schone installatie Office) om vervolgens WEER hetzelfde te krijgen.
In mijn geval was het probleem het maken van een zogenaamde organigram in Word.

Daar ik een hele nette licentie heb van Office, mocht ik in totaal 3 "events" kosteloos aan de duurbetaalde helpdesk van Microsoft stellen. Dit probleem was mijn 2e Officeprobleem dat mij mateloos irriteerde.

Oplossing: ik had meer dan 300 lettertypes in de map Windows fonts staan en DAARDOOR ontstond die foutmelding. Toen ik er ruim 150 (!!!) had verwijderd as mijn probleem opgelost.
(ik had ze wel even "veilig" naar een mapje oldfonts gekopieerd voor het geval dat.............. :D )

Deze "truc" komt van de officiele helpdeskboys van Microsoft.

Ik weet 't, jouw probleem heeft niets met Organigrammen te maken, maar "kijken" naar de hoeveelheid lettertypes kan geen kwaad.

ALS je besluit tot vermindering naar <300, laat de volgende letters dan staan (Windows en andere progjes gebruiken ze "standaard"):

Arial, Courier New, Marlett, Symbol, Timens New Roman, Tahoma en WindDings.

Laat vooral even weten of dit truukie bij jou werkt, dan ben ook ik weer een stukje wijzer geworden.
(Werkt 't niet en had je veel meer dan 300 lettertypen, dan heb je in ieder geval een stukje pc-performance gewonnen)

niet gelukt

hai,

Bedankt voor je tip, bij mij stonden er inderdaad ook ongeveer 320 lettertypes, ik heb er ruim honderd verplaatst naar een map old fonts, maar helaas, het heeft niet mogen baten. Misschien dat een ander programma een conflict veroorzaakt. Maar dan volgt de volgende vraag: welk programma???!!
Ik had al gehoord dat MSworks hier ook voor kan zorgen maar voor zover ik het kan bekijken is dat prog. op mijn pc niet aanwezig.
Ik hoop op een andere tip??!!
groet,

Conpom

ik was d'r al een beetje bang voor en wat works betreft: klopt, dat heb ik ook gehoord / gelezen. Als het niet op je systeem staat, dan kan het dat ook niet zijn. (Bij "software" staat toevallig niet Works :D )

alternatief

Hai Pasja,

Heb ontdekt dat er toch enige mate van spellingcontrole mogelijk is door rechts te klikken op het eventueel verkeerd gespelde woord. Als ik dat doe krijg ik toch een spellingsuggestie, zonder dat Word afgesloten wordt.

Is natuurlijk niet het meest ideale, maar wel een alternatief voor zolang er nog geen goede oplossing is voor mijn probleem.

groet,

conpom

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan