spellingcontrole instellingen vergrendelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Adriaan10

Gebruiker
Lid geworden
12 aug 2013
Als ik de autocorrectie van de spellingcontrole in Outlook instel op: "nieuwe zin beginnen met een hoofdletter", vinkje UIT, dus GEEN hoofdletter aan het begin van een nieuwe zin, dan verdwijnt deze instelling telkens als ik Outlook opnieuw opstart. Hoe kan ik deze instelling 'vergrendelen'?

Adriaan 10 Hallo. Ik zag je vraag al even staan. Ik probeer het voor je. Weet niet of het werkt. Maakt Microsoft Outlook voor het opstellen van e-mailberichten gebruik van functionaliteiten uit Microsoft Word. Is daar iets mee te doen, zoals je eerder omschreef lukte het niet. Dus in word die actie ondernemen. Let wel het is slechts een idee. :eek: by the way welke outlook gebruik je?? er zijn er zoveel.

Laatst bewerkt:
Hallo manamana,
Dank voor je bericht. De versie die ik gebruik is Outlook 2007.
De aanpassing in Word heb ik nog niet geprobeerd, zal ik wel proberen.

Groet, Adriaan

Ik ben ervan overtuigd dat je het goed gedaan hebt. :) Dus dit lukt niet. Klikje Ik wacht af wat word heeft opgeleverd. Vreemd allemaal.

Deze truc kwam ook nog voorbij. Klikje Proberen.

En deze Klikje

Ik krijg er een HOOFDPIJN letter van.... :D

Laatst bewerkt:
Dank voor de interessante linkjes. In Uotlook had ik het op de beschreven wijze uitgevoerd; in Word heb ik het nu volgens de aanwijzing gedaan.
Ik ben benieuwd of het nu blijft "plakken".

Groet, Adriaan

Oke graag gedaan. We wachten af of het vast blijft staan. Jij ook bedankt.;) Laat maar eens weten ben ook nieuwsgierig.

Helaas, helaas. Bij het opnieuw opstarten van Outlook staat de instelling "Nieuwe zin met hoofdletter beginnen" weer gewoon 'aan'. In Word blijft de instelling wel in de 'uitstand' staan.
Het probleem is dus (nog) niet opgelost.

Groet, Adriaan

Mhh dit is een listige zeg. Word wel. Probeer deze eens:

Houd je Shift ingedrukt en klik rechts op de snelkoppeling naar Outlook, kies uitvoeren als administrator en stel alles nog een keer in. Wordt het nu wel onthouden? Ben benieuwd. Denk het niet maar ja. Omdat het in word wel lukte.

Laatst bewerkt:
Ik zat nog eens verder te denken. Als je nu bijvoorbeeld een zin typt en je gaat dan naar de volgende regel toe met enter, probeer dan eens met shift/enter naar de volgende regel/zin toe te gaan en begin dan eens met typen hoe reageert deze dan. Enter is een z.g harde return.... en shift/enter is dat niet. :D

Alles opnieuw ingesteld als Administrator, opnieuw opgestart en: weg was de instelling weer! Je laatste suggestie om met Shift-Enter naar de volgende regel te gaan werkt wel. Alleen.......daar moet je steeds wel aan denken en dat is toch niet de diepere achtergrond van een computer?
Ik heb de vraag nu ook aan het MicroSoft Forum voorgelegd...ben benieuwd of daar nog iets uitkomt.

Groet, Adriaan

Hallo Adriaan. Ja die shift/enter is een truukske. Maar niet normaal.

Dan ben ik eens benieuwd. Ik denk dat ze misschien zeggen dat je een nieuw profiel moet aanmaken.

Advies, wacht daar even mee. :P tot je bericht hebt.;)

Laatst bewerkt:
Voor wie dit leest: het probleem met de 'vergrendeling' van Outlook instellingen is nog niet opgelost. De truckendoos van Manamana (gebruik van Shift-Enter) werkt wel maar daar moet je steeds aan denken. Nu heb ik via de Microsoft Community ook enkele adviezen gekregen die ik nog moet verwerken. Het betreft dan de uitschakeling van alle Invoegtoepassingen. Maar dat is (voor mij) best ingrijpend en complex. Daar moet ik beslist nog naar kijken.
Verder blijf ik natuurlijk in afwachting van slimme oplossingen die ik via Helpmij binnen hoop te krijgen.

In afwachting,
Adriaan10

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan