Spellingcontrole werkt niet overal in document

Status
Niet open voor verdere reacties.

Riannanas

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
21 sep 2012
Hallo,

Ik ben bezig met een verslag voor mijn studie in office word 2010. Het is mij opgevallen dat in een deel van het verlag de spellingcontrole niet werkt. Ik werk met zo'n automatische inhoudsopgave. In het eertse stuk werkt de spelling controle wel en in het laatste stuk ook weer, maar ongeveer in het midden niet.
Als ik het deel waarbij het niet werk copy/paste in een nieuw document werkt het nog steeds niet. Ook niet als ik het deel tussen een deel paste waar het wel werkt...

Kan iemand mij helpen?

Groetjes Rianne

Dat is vervelend ja.
Maar wanner je in het gehele document de spelling correct hebt dan is het in de inhoudsopgave toch ook automatisch correct ?
Of misschien wanneer je de automatische inhoudsopgave bijwerkt

Groeten Marcel

De vraag ging geloof ik niet over de inhoudsopgave, maar over de tekst zelf. Kijk eens naar de gebruikte opmaakprofielen; misschien heb je in het stuk dat niet gecontroleerd wordt een ander profiel gebruikt waarin ofwel de spellingcontrole uit staat, ofwel een andere taal. Heb je verschillende profielen in gebruik, geef het niet-gecontroleerde stuk dan hetzelfde opmaakprofiel als de overige tekst.

Voorbeeld spellingcontrole.JPG
Bedoel je met opmaakprofielen hetzelfde als de stijl? Ik weet anders niet echt wat je met opmaakprofiel bedoelt, sorry. Verder staat de tekst overal gewoon in "standaard" (behalve de koppen) met calibri als lettertype. In de afbeelding zie je waarschijnlijk niets, maar van de een op de andere alinea stopt gewoon de spellingcontrole.

Heb de verborgen markeringen al eens aangezet zodat je kunt zien of er misschien een sectie-einde of zoiets zit tussen de alinea's ?
markeringen.png

Groeten Marcel

Ik gebruik nog termen uit Office 2003, omdat ik daar nog steeds het meest (en het liefst) mee werk. Maar een Stijl is inderdaad hetzelfde. Overigens zijn je plaatjes nauwelijks bruikbaar, want je kunt er hooguit aan zien dat je de typekunst machtig bent. En dat geloofde ik toch wel :)
Als je in een stuk tekst staat dat niet gecontroleerd wordt, en je klikt op het minuscule knopje onder de grote knop <Stijl wijzigen>, zie je als het goed is een lijst met de gebruikte stijlen. Als je tekst de stijl <Standaard> heeft, is die geselecteerd. Zet je de muis helemaal rechts op de naam, dan verschijnt een keuzelijst. Open je die, dan zie je het menu <Wijzigen>. Klik je daarop, dan ziet je in het menu <Stijl wijzigen>. Deze heeft linksonder een knop <Opmaak> (is ook een keuzelijst). Deze heeft het menu <Taal>. Klik je dat vervolgens aan, dan krijg je (hè, hè, we zijn er...) het menu <Taal>. Hier zie je welke taal als standaard is ingesteld, en of de taal wel is ingeschakeld of niet. Controleer in ieder geval deze instelling in zowel de tekst die gecontroleerd wordt, en tekst die niet gecontroleerd wordt. Daar zou een verschil tussen kunnen zitten.
En ja, dat menu is in 2003 een behoorlijk stuk makkelijker te vinden :D

Hee Michel,

Je bent fantastisch! Dit had ik zonder jouw hulp noooit kunnen oplossen!

Ik weet niet hoe het gekomen is, maar het hele document had nu geen spelling controle meer, waarschijnlijk omdat ik alles opnieuw in "standaard" had gezet! Maar inderdaad bij <opmaak> --> <taal> stond het vinkje van de "geen spelling- en grammatica uitvoeren" aangevinkt! Vinkje uitgezet en probleem opgelost!

Nogmaals bedankt!

Groetjes Rianne

Spelling doet het weer.jpg

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan