Spellingscontrole in Word

• Onderwerp starter Onderwerp starter Joti
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Joti

Gebruiker
Lid geworden
10 aug 2001
Alks ik in Word spellingscontrole wil doen, komt er de melding:
"In Microsoft for Windows is een fout opgetreden en moet worden afgesloten".
Het document wordt dan afgesloten en alle gegevens zijn verloren.
Wat kan hiervan de oorzaak zijn?

Welke versie van Office?

Heb je alle Office updates?

Heb je Office versies naast elkaar?

Dit is een bericht van Joti op Helpmij.nl Forum ( http://www.helpmij.nl/forum/index.php ). Helpmij.nl Forum kunnen geen verantwoording nemen voor de inhoud van het bericht.

Om Joti te mailen , kun je dit formulier gebruiken:

http://www.helpmij.nl/forum/member.php?action=mailform&userid=14078

OF, via email:

mailto:*

Dit is het bericht:

Hartelijk dank voor uw reactie op mijn probleem met de spellingscontrole.
Ik heb dit probleem op mijn vrijwilligerswerk bij Stichting Medic. St. Medic is alleen geopend op donderdag- en dinsdagmorgen. Morgenvroeg zal ik kijken welke Office op de computer staat.

Reageer aub op het forum en niet via mail.
--------
Graag gedaan, laat maar weten :).

De versie is: Microsoft Office 2000 SR-1 Professional
Alle updates zijn opgehaald en er zijn geen meerdere Office versies naast elkaar.
De computer is gescand, er is geen virus aanwezig.
Als ik in Word op Extra-Opties-Spelling en gramatica klik, komt er al een foutmelding.
Ik ben naar gegaan naar:
http://office-webforums.nl/forum/viewtopic?t=9509
Het bestand gedownload, maar bij de installatie kreeg ik de melding: The expected version of the product was not found on your system

Laatst bewerkt:
Hai, :D

Die tip was ook bedoeld voor XP en 2003 (Stond erbij) ;)

Voor Office 2000 ben ik alleen maar bekend met het feit dat er corrupte NL Woordenboeken zijn (msgrnl32.dll)....wellicht speelt dit ook bij jou...

Open een nieuw document en ga naar Extra/Taal instellen en stel bijvoorbeeld Engels in als de STANDAARD taal.

Typ wat tekst en controleer of deze ook inderdaad als Engels gemerkt wordt (Statusbalk) en druk dan eens op F7? Gebeurt het nu ook?

Als het niet gebeurt dan ligt het aan het Woordenboekenbestand..

See Yah! :thumb:

De spellingscontrole in Engels geeft geen probleem

Aanstaande dinsdag ben ik weer op het vrijwilligerswerk.
Vanmorgen was ik er ook, maar er was teveel werk en had daardoor geen tijd over om aan dit probleem aandacht te scheneken.
Dinsdag laat ik weten of het gelukt is.

Wij hebben het volgende gedaan:
Via het Configuratiescherm-Software-Eigenschappen voor Software- in Onderhoudsmodus van Office XP gekozen voor Office herstellen- Fouten in de installatie van Office corrigeren-voltooien.
Helaas heeft dit niet het gewenste resultaat gehad.
Bij gebruikt van de spellingscontrole krijgen we nog steeds de foutmelding

O ja..ik doel dus met name de oplossing van het renamen van de spellingsDLL (msgrnl32.dll)

Dus een kopie ergens neerzetten en de Originele DLL renamen naar "msgrnl32.old" of zoiets..

Laatst bewerkt:

Je moet je nooit dom voelen!..Niemand weet alles!

Ga naar de Windows verkenner en kies Extra/Mapopties/Tabje Weergave
Haal het vinkje weg bij "Extensies voor bekende bestandstypen verbergen" weg (nu ben je in staat de extensie "dll" te zien in de verkenner.

Doe nu een zoekopdracht (CTRL+F in verkenner) naar het bestand: "msgrnl32.dll"

Ik heb geen 2000 maar bij mij staat hij: "C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\PROOF\1043\MSGRNL32.DLL"

Ook bij jou zal hij in de PROOF map staan.
Kopieer dit bestand (voor de zekerheid) en plak het op het bureaublad

Nu terug naar de Proofmap rechtermuisknop op het DLL bestand (kies naam wijzigen) en hernoem het naar MSGRNL32.OLD

Nu ga je hetgeen uitvoeren wat je al eerder hebt gedaan: http://support.microsoft.com/defaul...;nl;329289#kb2
Dus de Office Installatie repareren. Als het goed is wordt er een nieuwe DLL in de map PROOF\1043 geplaatst. (Check dit)

Herstart nu Word en kijk of het probleem uit de wereld is!

Let op voor je dit alles doet even de pc rebooten en geen Office programmas draaien op het moment dat je dit uitvoerd!

Succes! :thumb:

Hartelijk dank voor uw hulp !!!
Het probleem is opgelost

Hai Roos, :D

Goed zo graag gedaan!

Wil jij aub even bevestigen of mijn laatste uitleg de exacte weg is welke jij hebt gevolgd om het probleem op te lossen. (Dit zodat ik dit topic als referentie kan gebruiken)

Ik heb gedaan wat je hebt geadviseerd.
Alleen kreeg ik de foutmelding dat de pagina niet te vinden was,als ik de site rechtstreeks aanklikte. Ik ben toen naar de volgende site gegaan: http://support.microsoft.com/kb/329289/nl

Jouw advies:
Ga naar de Windows verkenner en kies Extra/Mapopties/Tabje Weergave
Haal het vinkje weg bij "Extensies voor bekende bestandstypen verbergen" weg (nu ben je in staat de extensie "dll" te zien in de verkenner.

Doe nu een zoekopdracht (CTRL+F in verkenner) naar het bestand: "msgrnl32.dll"

Ik heb geen 2000 maar bij mij staat hij: "C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\PROOF\1043\MSGRNL32.DLL"

Ook bij jou zal hij in de PROOF map staan.
Kopieer dit bestand (voor de zekerheid) en plak het op het bureaublad

Nu terug naar de Proofmap rechtermuisknop op het DLL bestand (kies naam wijzigen) en hernoem het naar MSGRNL32.OLD

Nu ga je hetgeen uitvoeren wat je al eerder hebt gedaan: http://support.microsoft.com/defaul...;nl;329289#kb2
Dus de Office Installatie repareren. Als het goed is wordt er een nieuwe DLL in de map PROOF\1043 geplaatst. (Check dit)

Herstart nu Word en kijk of het probleem uit de wereld is!

Let op voor je dit alles doet even de pc rebooten en geen Office programmas draaien op het moment dat je dit uitvoerd!

Dank je voor het terugposten.

De link heb ik inderdaad achteraf niet gecheckt do ik meestal wel..en zeker met MS links waar deze site groote problemen mee heeft...

Maar goed dat Office repareren had je reeds uit je vorige topic uitgevoerd dus wist ik dat je dit toch al kon..

Tot de volgende ronde..:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan