Spellingscontrole werkt niet lekker

• Onderwerp starter Onderwerp starter brbr
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

brbr

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
17 mrt 2002
Wanneer ik in Word nederlands en spaans typ, komen onder alle spaanse woorden rode strepen (dat hoort zo), maar sommige nederlandse woorden blijven wel degelijk verkeerd staan (worden niet rood onderstreept). Hoe kan dat?

Heb je de Nederlandse spellingscontrole wel geïnstalleerd? Is de Word die je gebruikt Spaans of Nederlands? In geval van het eerste zou het goed kunnen dat er bij installatie alleen de Spaanse woordenlijst geïnstalleerd is. Hoe gaat het als je in een andere taal typt, bijv Engels, of beter nog een andere taal die wereldwijd niet veel gesproken wordt (moet je die wel kunnen :))?

reactie

Heb je de Nederlandse spellingscontrole wel geïnstalleerd? Is de Word die je gebruikt Spaans of Nederlands? In geval van het eerste zou het goed kunnen dat er bij installatie alleen de Spaanse woordenlijst geïnstalleerd is. Hoe gaat het als je in een andere taal typt, bijv Engels, of beter nog een andere taal die wereldwijd niet veel gesproken wordt (moet je die wel kunnen :))?

Hoe controleer ik of het een Nederlandse Word is?
En hoe zie ik of het een Nederlandse spellingscontrole heeft?
Trouwens: als ik alleen Engels expres fout typ, krijg ik wel rode streepjes.
Als ik Nederlands expres fout typ ook.
Maar als ik Nederlands en Engels samen in 1 document typ, wordt Nederlands wel gecorrigeerd en natuurlijk geen Engels.

Laatst bewerkt:
Ok, ik geloof dat ik het nu snap. Wellicht dat Word de verschillende delen niet uit elkaar kan houden. Het snapt dus niet wanneer je nu Spaans en wanneer je nu Nederlands aan het typen bent.

Als het spul niet al te persoonlijk is, kun je misschien hier een voorbeeld neerzetten van waarin Word het niet goed behandeld? Dan kan ik eens kijken of Word op de computer van mijn moeder, die 50% in het Spaans typt, dezelfde tekortkoming heeft.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan