spellingscontrole werkt niet ??

Status
Niet open voor verdere reacties.

karine

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 feb 2001
Berichten
3.606
Ik gebruik 'word' van Office 2000.
De spellingscontrole werkt echter niet.Nu heb ik gekeken bij opties, en daar
staat spelling en gramatica in het lichtgrijs.(dus ik kan het niet selecteren)

Hoe kan ik de spellingscontrole doen werken ?
 
Typ iets en druk dan op F7, dan zal office waarschijnlijk met een melding komen dat deze functie niet geinstalleerd is, volg dan de aanzijzingen om deze te installeren.

succes
 
Als ik F7 typ krijg ik volgende melding :

Kan spellingsbestand mssp3NL.dll of mssp232.dll voor nederlands(standaard) niet vinden.
 
Welke taalversie van Word heb je geïnstalleerd?

Groetjes,
Bennie
 
Karine,

Dat je de spelling/grammatica controle niet kunt benaderen komt door een verkeerde verwijzing in het register van windows.
Er word nl. naar 2 bestanden gezocht die niet op de juiste plek staan. Het zijn "MSGR_NL.LEX" en "WTGE61NL.RUL" die volgens het register in de map "C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\Proof\1043" moeten staan, maar in werkelijkheid staan ze in alleen in de map "...\...\Proof".
Het enige wat je dus hoeft te doen is deze 2 bestanden te kopiëren naar de onderliggende map "1043" en als het goed is is je probleem opgelost.

succes
 
Probleem komt vaker voor en ontstaat meestal na een upgrade of update van office.
Verwijder de volgende keys in het register:
HKEY_CURRENT_USER\Software\Novell\Grammatik\6.1\Microsoft\NL
en
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Novell\Grammatik\6.1\Microsoft\NL
Start daarna Word opnieuw. Word maakt zelf de keys opnieuw (en nu correct) aan.
Deze oplossing staat ergens bij Microsft beschreven in een Q... document voor Office2000 (kan niet meer precies terugvinden waar). Dit werkt trouwens ook voor Office97.
Deze keys hadden/hebben te maken met het compatible zijn met oude Novell WP-documenten.
 
De twee regels verwijderen in het register lukt niet.

Ook die twee bestanden naar die map kopiëren blijft dezelfde eror geven.
 
Hallo Karine,

Ik had ook het zelfde probleem en heb het volgende gedaan.
De 2 bestanden naar een diskette gekopieërd en deze daar vanaf in de map 1043 gezet.
Ze staan nu dus in beide mappen.
Bij werkte het en ik hoop dat het bij jou ook lukt.

Groetjes Hoornvan
 
Hallo Karine,

Ik had ook het zelfde probleem en heb het volgende gedaan.
De 2 bestanden naar een diskette gekopieërd en deze daar vanaf in de map 1043 gezet.
Bij werkte het en ik hoop dat het bij jou ook lukt.

Groetjes Hoornvan
 
Heb het ook geprobeerd, maar blijf telkens dezelfde melding krijgen.
 
Laatst bewerkt:
Hallo Karine,

Jammer dat het bij jou niet gelukt is.
Verder zou ik het ook niet weten en wens je veel succes met je eventuele verdere pogingen.

Groetjes Hoornvan
 
Probeer het eens met bijgaand reg-bestandje.
Dit voert de acties uit om de verkeerde sleutels te verwijderen. (Wel eerst even .txt weghalen)
Zorg wel dat er niets actief is van office, ook niet de officewerkbalk of snelzoeken.
 

Bijlagen

  • repairgrammatik.reg.txt
    148 bytes · Weergaven: 109
Helaas,

Met dat progje geen verandering.
Ik blijf dezelfde foutmelding krijgen.

Toch bedankt voor al de moeite.
 
he verdorie helemaal geregisteerd voor dat bestand ist gewoon kladblok met twee van die codes. mn word is niet origineel kan dit meehelpen in t probleem>?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan